Nina Opublikowano 13 Maja 2012 Opublikowano 13 Maja 2012 Witajcie Czytam już kilka dni nasze forum i szukam wątku o problemach silnikowch 1.8T 163KM w manualu (bez LPG) ... skoro nie ma - albo nie znalazłam pozwolę sobie po krótce je opisać u mnie ... Kilka słów o problemie, jak we wstępie moje a4 (2004) bryka na 163KM z 1.8T i spisywało się super do ostatniej akcji. 'Blaszaczek' sprowadzony w 2011 z przebiegiem 126tyś, od razu wymiana wszystkich płynów, filtórw, oleju na motul 5w40 jak również rozrząd i świece ... , w tej chwili ma dokładnie 140tyś i dała o sobie znać sonda lambda (przed katalizatorem) co zostało potwierdzone VAGiem, na desce check engine - wykasowany sonda zamówiona ... Ponieważ pochodzę z Wybrzeża wiec chętnie z W-wy na północ się wybieram - bez większego problemu docieram na miejsce, tuż przed wyjazdem w drogę powrotną kolejny raz pojawia się check engine i auto zaczyna pracować nie równo na biegu jałowym - najpierw obroty falują po czym rosną i przytrzymują się do wartości około 2,5tyś - przy szybszej jeździe auto zachowuje się zupełnie normalnie, pięknie przyspiesza - nie ma problemów - na VAGu pokazuje się info że sonda, ale też kilka innych : 17705 P1297 Turbosprężarka/przepustnica, wąż łączący – spadek ciśnienia 16686 P0302 Cylinder 2 – stwierdzona przerwa w zapłonie 16688 P0304 Cylinder 4 – stwierdzona przerwa w zapłonie 16684 P0300 Dowolnycylinder/kilka cylindrów - stwierdzona przerwa w zapłonie Po diagnozie zostają zmienione wszystkie cewki i świece, poza sondą – błędy skasowane i ruszam w drogę do W-wy, po około 100 km, auto nagle zupełnie traci moc –pozwala na jazdę max 70km/h, mruga check engin strasznie ‘warczy’ mniej więcej tak jakby nie chodziło na wszystkie cylindry ;/ Ponownie VAG i oprócz podanych wcześniej dochodzą jeszcze … 17536 P1128 Regulacja długookresowa paliwa / ogólny zakres obrotów, obciążenia, rządcylindrów 1 – mieszanka za uboga 17544 P1136 Regulacja długookresowa paliwa / bieg jałowy, rząd cylindrów 1 – mieszanka za uboga Auto w tej chwili ma już wymienioną sondę a wcześniej cewki i świece, i w piątek trafiło na warsztat do świetnego ‘magika’ od silników (T.Guzior Mikołajki Pomorskie) ale – nie mam niestety jeszcze info cóż takiego w nim się dzieje … Jeśli macie jakieś sugestie proszę o info J
Rafal-L Opublikowano 13 Maja 2012 Opublikowano 13 Maja 2012 ja bym sprawdzil kable ktore dochodza do cewek... albo moze Ecu zaczyna swirowac...
Booster Opublikowano 14 Maja 2012 Opublikowano 14 Maja 2012 Podmienić przepływkę i wtryski, ewentualnie ECU zajedź do AZ serwis Gdańsk-Orunia, chłopaki ogarną temat bez problemu ---------- Post dopisany at 21:27 ---------- Poprzedni post napisany at 21:27 ---------- Podmienić przepływkę i wtryski, ewentualnie ECU zajedź do AZ serwis Gdańsk-Orunia, chłopaki ogarną temat bez problemu
darkle Opublikowano 15 Maja 2012 Opublikowano 15 Maja 2012 Jeśli po wymianie cewek i świec nadal jest przerwa w zapłonie to albo nowe cewki padły są wadliwe albo co bardziej prawdopodobne należałoby sprawdzić wiązki kabli dochodzące do cewek. Błędy związane z regulacją długokresową są spowodowane długotrwałą jazdą przy jednym albo więcej niepracujących cylindrach. Wymiana sondy również prawdopodobnie była zbędna i spowodowana złą interpretacją błędu związanego z kolei z nieszczelnościami pomiędzy turbosprężarką a dolotem:naughty:
Nina Opublikowano 15 Maja 2012 Autor Opublikowano 15 Maja 2012 Witaj Darkle jeśli chodzi o wymianę sondy - to akurat było uzasadnione , ponieważ odezwała na 1200 km przed obecną awarią ... , jeśli chodzi o nieszczelność to pojawiła się w tej samej chwili co falujące obroty.
darkle Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 Często nieprawidłowości wykrywane przez sonde lambda, za uboga lub za bogata mieszanka, skutkują jej bezkrytyczną wymianą. Jeżeli oczywiście ktoś przeanalizował i wykluczył inne przyczyny a wymiana coś pomogła to ok. Walnięta sonda lambda poza checkiem może powodować bardzo nierówną pracę silnika na wolnych i szarpanie podczas jazdy.
Nina Opublikowano 16 Maja 2012 Autor Opublikowano 16 Maja 2012 Często nieprawidłowości wykrywane przez sonde lambda, za uboga lub za bogata mieszanka, skutkują jej bezkrytyczną wymianą. Jeżeli oczywiście ktoś przeanalizował i wykluczył inne przyczyny a wymiana coś pomogła to ok. Walnięta sonda lambda poza checkiem może powodować bardzo nierówną pracę silnika na wolnych i szarpanie podczas jazdy. Zgadzam się z Tobą niemnej mimo wymaniy sondy i cewek oraz po przeglądzie silnika pod wzg. mechanicznym nie stwierdzono zadnych usterek ... auto nadal szarpie tylko na wolnych obrotach, poza tym zachowuje się zupełnie normalnie, czekam jeszcze na opinię elektryka ponieważ teraz auto przechodzi taki przegląd ...
darkle Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 Jeśli pracuje na wszystkich cyl. i wykluczone są uszkodzenia mechaniczne np. zawory to należy się cieszyć a najprawdopodobniej przyczyną szarpania tylko na wolnych obrotach będą jakieś nieszczelności w układzie dolotowym: do sprawdzenia dolot od przepływomierza do przepustnicy oraz wszystkie wężyki podciśnienia- posłuchać czy coś nie syczy i odma.
TOM77 Opublikowano 17 Maja 2012 Opublikowano 17 Maja 2012 Ja stawiam, że jednak jakiś zawór jest uszkodzony, np ten który reguluje ciśnieniem, jego nr to 06A 129 101D. Niech mechanik go sprawdzi, bo być może jest on przyczyną całego zamieszania....
Nina Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Opublikowano 18 Maja 2012 Ja stawiam, że jednak jakiś zawór jest uszkodzony, np ten który reguluje ciśnieniem, jego nr to 06A 129 101D.Niech mechanik go sprawdzi, bo być może jest on przyczyną całego zamieszania.... Hej dzięki za podpowiedź - trafnie postawiona diagnoza ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się