kostek Opublikowano 17 Maja 2012 Opublikowano 17 Maja 2012 Witam:) mam problem albo raczej pytanie co do mojego Gwintu w Audi. Czy to jest gwint z ustawieniem twardości? Jak tak to jak to sie robi? Chciałbym zeby był nizej a żeby było twardziej Foto:
Digit Opublikowano 17 Maja 2012 Opublikowano 17 Maja 2012 To będzie INOX V 1 więc bez regulacji, w większości przypadków trzeba zdemontować amorki by zmienić siłę (tak mam u siebie w koni, jest 9 stopni regulacji ) Jeżeli chodzi o twardziej i niżej to trzeba pokombinować, bo obniżając furkę zawieszenie będzie pracować mniej twardo, bo sprężyna nie jest tak ściskana jak na podniesionym aucie. Ale dziwne że przy normalnym obniżeniu (-40mm) i feldze 16/17" masz za miękko na KW. Napisz jaką masz felgę,opony i jakie obniżenie (wysokość od ziemi do nadkola)
kostek Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Opublikowano 18 Maja 2012 A powiesz mi od czego jest ta mała spreżyna? co ona ma za zasade? Z lewej strony jest mocniej scisnieta a z prawej mniej a liczba zwojów na gwincie taka sama z kazdej strony. Jeżdze na felgach 16" opony 206/55 Tutaj na 15" opony 195/65 pakiet zima http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3905a7949a20f700.html
Digit Opublikowano 18 Maja 2012 Opublikowano 18 Maja 2012 Na zdjęciu wygląda b.fajnie, ja bym już nie ruszał, no chyba że poruszasz się po samych autostradach i omijasz wszystkie większe krawężniki, ja zaraz urwałem dokładkę, a potem prawie cały zderzak :/ Ta mała sprężyna "helper" ma za zadanie po podniesieniu auta utrzymać dużą na swoim miejscu tzn. ona jest mięciutka i jak auto jest na kołach to jest ściśnięta na maxa i nie pracuje nic, a gdy auto lewarujemy to bez obciążenia podnosi się i dociska duża sprężynę żeby nie wypadła z górnego mocowania. To że z jednej strony jest bardziej ściśnięta to po prostu ta strona jest mniej wypracowana. Przy mały obniżeniu lub z innymi głównymi sprężynami przeważnie nie ma tych pomocniczych. Sprawdź miarką od ziemi do nadkola czy tak samo stoi czy np jest 0,5cm różnicy. Co do twardości to 16" z miękką oponą (nie napisałeś jaką) będzie właśnie akurat do jazdy, podejrzewam że to bardziej opona się poddaje/pracuje niż gwint. Napisz dokładnie co chcesz osiągnąć gdzie dokładnie brakuje Ci tej twardości , w zakrętach, przy hamowaniu/przyśpieszaniu ?
kostek Opublikowano 19 Maja 2012 Autor Opublikowano 19 Maja 2012 Jesteś wielki! Wyjaśniłeś mi teraz trochę więcej co do tego gwintu. Ogólnie Wychodzi na diagnostyce ze przód ma na każdym amorze 55% a tył 79% i przód jak by sie już tak nie trzyma dobrze przy zakrętach. Myślę o sprzedaży tego zawieszenia i kupić coś tanszego ale nowego. Opony dunlop sp01 jak się nie mylę bo nie mam teraz auta przy sobie.
Digit Opublikowano 19 Maja 2012 Opublikowano 19 Maja 2012 spoko, dunlopy są w miarę twarde więc trzeba szukać rozwiązania raczej w zawieszeniu, możliwe że amorki się już wypracowały, choć na diagnostyce nie zawsze maszyna pokazuje prawdę szczególnie przy gwincie, a z drugiej strony KW to jedne z najlepszych zawieszeń i trzeba bardzo dużo km po naszych dziurawych drogach żeby je zabić. Rozumiem że reszta zawieszenia wahacze, łączniki stabilizatora masz gut i zbieżność,geometrie ustawioną prawidłowo do obniżonego zawieszenia ? Jeśli tak to sprawdź amorki, wymontuj je, ori amory KW są naprawdę twarde, będzie wiadomo co robić, bo żeby utwardzić jeszcze bardziej przód to już trzeba założyć inne sprężyny, na fotce słabo widać, ale jak dobrze pamiętam to ja miałem chyba inne springi z KW, jak u Ciebie z komfortem ?
kostek Opublikowano 20 Maja 2012 Autor Opublikowano 20 Maja 2012 Powiedzmy wprost ja zrobiłem 40 tyś km w PL + poprzednik 60 tyś km + Niemcy ale tam ? komfort jak najbardziej nie za twardo nie za miękko. Jak tylko słyszę puki zaraz wymieniam co należy. Zbierznośc Ok geometria powiedzmy dobrze na każdej stronie 1'30'' wiec nie za dobrze ale ujdzie. Myślę coś o nowym zawieszeniu i chyba do tego dojdzie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się