Skocz do zawartości

Digit

Pasjonat
  • Postów

    131
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Digit

Informacje

  • Imię
    Karol
  • Miasto
    Końskie

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1998
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    AFN
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Digit

0

Reputacja

  1. @Dev Witam, ogromna prośba do kolegi o rozszyfrowanie co potrzebne do pełnego serwisu skrzyni, kod skrzyni NYP, VIN: WAUZZZ8TXFA025536 Pozdrawiam
  2. ok, idealnie, dziękuje za konkretne namiary. Pozdrawiam !
  3. Witam Kraków ! Potrzebuje sprawdzić auto przed zakupem, polecicie mi jakieś sprawdzone miejsce/mechanika, może coś w okolicy Balic/Dębników ?
  4. Hej, poczytaj na forum temat blow off'a i dv w 1.8T był kilkakrotnie przerabiany - tak w skrócie blow off nie osłabi Ci znacząco doładowania, ale wypływ ciśnienia do atmosfery może lekko zaburzyć cykl spalania, ponieważ w zależności od silnika/sterownika po otwarciu zaworu powietrze nie wraca do dolotu tylko w atmosferę, a komputer sterując dawką paliwa uwzględnia to powietrze, więc dostaje przez chwile więcej paliwa, w zależności jak dużo powietrza ucieka na zew. może to się objawiać lekkim spadkiem osiągów ( tylko w momencie zmiany biegu/otwarcia zaworu) Pytanie czy blow off założony tylko dla dźwięku czy może dv nie domaga, najlepiej jak wepniesz się zwykłym manometrem w dolot między turbo a przepustnicą i sprawdzisz jak wygląda doładowanie w tej konfiguracji i np. z odpiętym ( i zaślepionym) podciśnieniem od sterowania blow offa ( nie musisz go demontować) Ewentualnie jak dobrze pamiętam to możesz zrobić sobie pomiar przyśpieszenia i obserwować reakcje silnika przy zmianie biegów czy jest duża różnica z odpiętym i podłączonym blow offem. A do pomiaru ciśnienia wystarczy zwykły manometr, najlepiej wyskalowany nie za wysoko np. 1.5 bara wtedy będzie Ci łatwiej odczytać, lub możesz sobie zamontować dedykowany wskaźnik doładowania, są też wersje z opcją pomiaru podciśnienia.
  5. Digit

    Gwint KW V1 - czy warto?

    ok, ale czemu nowe, jeżeli chodzi o KW to pancerne zawieszenie, jeżeli sprężyny tylko nie wymęczone, to będzie jeździć i jeździć. Jeżeli robisz kalkulacje to pomyśl ile będziesz jeździł autkiem jeszcze i co jest priorytetem - prowadzenie, wygląd, czy możliwość regulacji (ale to raczej mała gleba- duża gleba) i ile możesz wydać kasy - używane KW kupisz w cenie od 600 zł, używane 1BE 350-400 zl, nowe 1BE ja do siebie płaciłem za KAYABE przód 180zł szt, tył quattro 270zł do ośki jest tańsze jeżeli już chcesz koniecznie nowe, ale nie wiem czy jest sens, same sprężyny ok 200zł ale musisz polować na odpowiednią klasę wagową (kolory kropek) żeby autko ładnie stało. Jest też opcja nowy gwint supersport ok 1200zł chłopaki montują i są dobre opinie czy inne gwinty, ale jak lubisz komfort, nie chcesz dużo obniżać i masz >= 17" koła to przemyśl sprawę, bo ja przez kiepskie drogi musiałem wrócić do 1BE tzn bardziej podnieść autko, bo twardość/komfort był jak najbardziej ok,tyle że to na KONI z regulacja twardości, a btw to patrz na dział giełda będę miał chyba właśnie KW inox V1 do ośki do sprzedania w niezłym stanie niedługo.
  6. Digit

    Gwint KW V1 - czy warto?

    Witam, poszukaj kolego na forum było o KW, ja używałem w poprzednim autku, bardzo dobre zawieszenie, nierdzewka dobrej jakosci więc nic nie łapało po zimie, nakrętki przód alu anodowane, tył tworzywo, jeżeli poprzedni właściciel dbał to nie będzie kłopotów z regulacją, obniżenie z racji sprężyn od ok -30mm , bo jak skręcisz na wysoko to będzie sztywno, twardość przy obniżeniu ok -40mm do przyjęcia ( koła 17" ) a na kołach 15" komfort prawie jak na serii, ale to zależy od Twoich preferencji i jakości dróg w okolicy. Wiesz KW to już wysoka półka, zawieszenia torowe, prowadzenie auta bez porównania, ale jak lubisz komfort czy masz kiepskie drogi to może lepszą opcją będzie 1BE lub gwint z regulacja twardości np. KONI. Na zimę możesz podnieść prawie jak serie, ale tak jak pisałem ściskasz wtedy mocno sprężynę i może być twardo, ale do wszystkiego można się przyzwyczaić
  7. ja również polecam Kayabe, co prawda jedynie 10k km przelotu, ale bardzo fajnie się spisują, kupione na forum u kolegi Tom'a, cena fajna (akurat u mnie wersja 1BE pod quattro) Względem ori chyba nawet delikatnie sztywniejsze, albo seria była po prostu wypracowana i że gazówki to fajnie psyt psyt robią na nierównościach ;-)
  8. koledzy jeżeli nie było dobrze zabezpieczone to nic tego nie ruszy, znajomy przerabiał u siebie i po roku przy próbie poluzowania (grzane palnikiem) nakrętka pękła. Można spróbować poradzić sobie z tym przez moczenie całego amora w nafcie (ciepłej) bo na siłę jeżeli aluminium się utleniło to gwint sie zjedzie lub pęknie i będzie problem. Na spokojnie namoczyć i powinno pościć (przynajmniej mi to pomogło, a podobnie amor w imadle i duży francuz nie dawał rady) Ale i tak zrobiłem nowe grube nakrętki stalowe i dałem do ocynkowania i teraz spokój.
  9. Digit

    Zawieszenie b6 quAttro

    moim zdaniem jak chcesz zachować resztki komfortu to kup nowe seryjne amorki do zawieszenia 1BE np kayaby i do tego ori springi 1BE, do kompletu potrzebujesz tylko osłony i odboje. Nie napisałeś jakie masz teraz zawieszenie, to ciężko coś więcej doradzić.
  10. Kolego opcja nr.1 jak najbardziej prawidłowa, na postoju bez obciążenia nie wytworzysz dużego doładowania, w czasie jazdy doładowanie 1,5 bar jest właśnie całkiem normalne a podciśnienia nie zobaczysz u siebie w dieslu, bo nie masz przepustnicy tak jak w benzynie, za podciśnienie odpowiada własnie vacu pompa. Pzdr.
  11. Bardzo prawdopodobne że to wina amorków, jeżeli się poci, choć dziwne że nie stuka na dziurach. Jeżeli chcesz kupić nowe poza ASO to polecam Kayabe excel-g gazowo-olejowy czyli taki jak ori, są dostępne do zawieszeń 1BE, cena b. dobra ewentualnie ori Sasch.
  12. Na Twoim miejscu poszukał bym jednak innych sprężyn, możesz kombinować z podkładkami, podniesiesz trochę auto, ale dodatkowo usztywni Ci się przód, więc nie wiem czy jest sens przy sztywnym ori. 1BV. Z drugiej strony jeżeli chodzi tylko o 1cm możesz spróbować, na pewno taniej
  13. Digit

    Problem z gwintem TA.

    Odboje są obowiązkowe, do gwintu i większego obniżenia krótsze inaczej amorki powiedzą pa pa. Ale ja bym się nie dziwił kolego, że auto podskakuje jak zawieszenie opiera się o odboje już, to jak ma ono pracować ? Jeżeli chcesz taką mega glebe to nie wiem czy na TA Ci się to uda.
  14. hmm wydaje mi się że po zdjęciu felgi bez problemu powinno Ci się udać odczytać numery i producenta...
  15. a jesteś pewien że to jest ori 1BA i nikt nie kombinował ze sprężynami, bo troszkę dziwne że na 15" masz tak twardo, ile cm jest od ziemi do nadkola, może masz springi od 2.5/2.8, ile % sprawności wyszło na testerze ? bo tym bym się tak nie sugerował, niech ktoś się przejedzie z Tobą. Ja obstawiam że mogą się amorki kończyć ew. coś ze sprężynami zakombinowane.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...