Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A5 C5] Wtrysk sterujący


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie;

Jestem po logach z macherem z forum Seata.

Według logów dynamicznych wyszło że w coś jest nie halo w z dopływem paliwa ( turbawka dmucha w górnej parti obrotów ok) ale wtryski podaja za mało paliwa i pytanie:

1. Dam je do sprawdzenia

2. koło jarzma wtrysku sterującego mam mokro ( od paru miesięcy)

3. Czy teoretycznie jeżeli po sprawdzeniu wyjdzie że "uwalony" jest tylko sterujący to mogę zrobić tylko podmianę tegoż wtrysku na używkę? ( oczywiście wcześniej sprawdzoną u pompiarza

Objaw mam cały czas ten sam: jak jeżdżę po mieście silnik sie zagrzeje to zaczyna"pyrkać" ( odgłos i objawy jak przy urwanym przewodzie paliwowym - oczywiście mam na myśli przewody doprowadzające paliwo do wtrysków :)

Pacjent AVG 2000 rok

Pozdr.

Opublikowano

Daj je do sprawdzenia, jak beda dobre to kup nowe podkładki pod wtryski i je zamontuj. Wtedy nie bedzie pyrkac.

Opublikowano

Witam Panowie;

A więc zrobiłem następujące rzeczy:

4. wyczyściłem turbo ( + obdukcja całości)

5. sprawdziłem węże + czyszczenie EGR + czyszczenie dolotu

6. nowy filtr paliwa

Największe jaja wyszły z wtryskami:

Wyjąłem wtryski i zasuwam do pompiarza na sprawdzenie. Facet zakręca po kolei przy mnie każdy i sprawdza. Wyszło że: sterujący lekko „polewa”, jeden zwykły tez lał i jeden się nie otworzył.

Ja po tej obdukcji happy już myśle o podmianie na jakieś pewne używki, pojechałem po jeden sterujący i wracam powrotem do tego samego pompiarza ( chciałem sprawdzić ten drugi sterujący).

I tu jaja jak balony ( akurat był inny pracownik): zakłada drugi sterujący ( ten niestety leje), pyta się mnie czy mam te stare, ja mówię ze tak i mu daje do ponownego sprawdzenia, normalnie szok wszystkie ok., rozpylają tylko jeden zwykły otwiera się przy 185 barach.

Zupełnie skołowany udałem się z tymi moimi starymi wtryskami do drugiego diesel serwisu i diagnoza jest ta sama:

Moje obecne wtryski rozpylają i otwierają się przy 190 barach !

I znów jestem w punkcie wyjścia ( poza wydaniem na „diagnozy prawie 200 pln ):

Objaw mam cały czas ten sam: jak silnik sie zagrzeje to zaczyna "pyrkać" ( odgłos i objawy jak przy urwanym przewodzie paliwowym - oczywiście mam na myśli przewody doprowadzające paliwo do wtrysków, oczywiście jazda jak w trybie awaryjnym.

Panowie nie wiem czy dobrze myślę: może jednak wtryski są uwalone i wariują jak się rozgrzeją? Pojadę jutro na szrot ( do znajomego) wrzucę używki ( wszystkie) i może to da mi pewność? Ewidentnie stuka pod pokrywą zaworów, tak jakby któryś z wtrysków nie pracował po rozgrzaniu.

Opublikowano

Wtryski zazwyczaj leja jak silnik jest rozgrzany. Jak będziesz zakładał to pamiętaj o nowych podkładkach, a jak nie masz to wygrzej stare. Tylko nie przesadź z dokręcaniem by nie urwać śruby...

Opublikowano

Witam Panowie;

Problem rozwiązany ale sam nie dałem rady zdiagnozowac bo dopiero sie uczę :)

Przyczyna objawów opisanych na poczatku to padniety regulator N108 w pompie VP ( paliwa)

Zawiozłem autko do Janusza na ul. Mokrą 2A, Janusz oblookał step by step co mojego :dziadka" gryzie i doszedł do regulatora w pompie

Koszt całości 400 pln ( pompa była wyciągana).

Przetestuje samochód ( na razie rwie do przodu az miło)

Pozdrawiam i dzięki za udział w dyskusji

43_1240497474.jpg

<br /><br />

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...