Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mały remont silnika pytanie


GAJOSTOMASZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam takie pytanie, ponieważ silnik został poddany małemu remontowi tzn. wymiana pierścieni,panewek, szklanek, zaworów, uszczelniaczy oczywiście szlif głowicy nowe szpilki.

Cylinder bez szlifu, był wymieniany jeden tłok, ponieważ po złożeniu silnika wraz ze starymi zaworami urwał się właśnie jeden zawór na czwartym cylindrze jednakże obyło się bez szlifu cylindra tylko został wymieniony jeden tłok o wymiarach nominalnych tak jak pozostałe tłoki, oraz wymiana wszystkich zaworów i oczywiście szlif głowicy.

Modyfikacja silnika 1.9 TDI AHH 90hp:

-turbo AWX, wtryski 0.216, FMIC frontalny i program

Moc uzyskana:

166hpi 350Nm

Ostatnia korekta softu była robiona już na niezbyt dobrej kondycji silnika miała na celu zmniejszenie dymienia, także zostało zrobiony program soft (dawka paliwa bardzo niska) także samochodzik nie kulał się jak na tą moc no ale została uzyskana wersja bezdymna.

Teraz został wykonany ten mały remont i mam takie pytanie.

Po odebraniu samochodu od mechanika wydaje mi się, że samochód jest jeszcze bardziej mułowaty z dołu niż był, nie wiem jak na wyższych obrotach, ponieważ go nie kręciłem wysoko, ale na pewno duł jest bardzo słaby.

Moje pytanie czy po takim remoncie tak ma być( ma się to ułożyć czy dotrzeć? czy zaś korekta softu)

Kąt wtrysku sprawdzony jest ok.

Oraz jak docierać taki silnik, pytam, ponieważ jest dużo opinii jedni mówią styl emeryta drudzy na ostro.

Olej shell 5W 40 zalany.

Pozdrawiam i czekam na jakieś info :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze było by zrobić jakieś logi- może mechanik jakieś podciśnienia pomylił- coś może by podpięte nie tu gdzie trzeba...

może przepływomierz coś źle liczy... kat wtrysku nie będzie miał wpływu na aż taki brak mocy z dołu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale jak tu zrobić jakieś logi jak mechanik mówił aby nie dawać mu po garach.Robiłem z kolegą logi przy normalnej jeździe to wychodzi iż turbo normalnie pompuje.Przepływka była sprawna przed remontem a teraz by miało być coś nie tak z nią- czemu?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio rozbieraliśmy AHF'a na części.

Podobnie jak u ciebie, bez wymiany pierścieni i panewek.

Spokojna jazda trwała jakieś 50km później robiliśmy logi sprawdzające. Auto później było użytkowane normalnie (po nagrzaniu silnika gaz na 80% przy rozpędzaniu).

Nie ma czego się obawiać, jeśli dobrze złożone to nie ma prawa się coś stać.

Aha, po złożeniu silnik lepiej ciągnął niż przed. Było to wyraźnie czuć.

Dół był taki sam, ale od momentu doładowania ogień (turbina od ASZ, program seria).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tak że przy ruszaniu muszę dać dużo więcej gazu niż przed remontem.Chodzi mi o słaby dół czyli do momentu włączenia turbo jest bardzo słabo ciągnie. Nie wiem może się to po jakimś czasie lepiej spasuje i będzie lepiej ciągnął. Wymianę oleju po jakim przebiegu radzicie wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...