Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odma , zalany egr.


rastaman

Rekomendowane odpowiedzi

Od nie dawna jestem posiadaczem owego audi i jestem zadowolony autko zbiera sie super nie kopci i ladnie pracuje ale jest jedno 'ALE' dlaczego jest pelno oleju w ukladzie dolotu, EGR jest caly zalany ustalilem juz ze chyba turbo zasysa go przez odme .

Poczytalem tez na jej temat i dowiedzialem sie ze takowa lejaca odma to wada fabryczna , tak jest naprawde czy jest inne wytlumaczenie?

poprawcie mnie jesli sie myle bo mam w planach zaslepic egr, zainstalowac oil catch tank .

A i jeszcze jedno od pewnego czasu gdy zapalam auto czy to zimne czy gorace sporadycznie odpala z wysokich obrotow i w sekundzie spada na normalne obroty coz to sie dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to przesada kolego , ale lepiej dmuchać na zimne. Poczytaj sobie o samozapłonie diesla żebyś wiedział jak sobie radzić w takim przypadku bo jeśli to to o czym myślę będziesz miał kilka sekund na reakcję. Najlepiej jedź do speca od turbo i nie czekałbym ani dnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź vagiem czujnik temperatury G2/G62 oraz wtyczkę do niego bo może przetarty jest przewód lub zaśniedziałe są styki i nie odczytuje prawidłowo temp. powietrza lub płynu chłodzącego i ECU podaje większą dawkę paliwa podnosząc obroty tak jak w duże mrozy.Odepnij gumowy waż od interckulera i gdy nie wyleje się duża ilość oleju a śladowa ilość to nie kombinuj i ciesz się jazdą bo nic złego się nie dzieje.Odkręć EGR,dokładnie wyczyść,wymień o-ring i uszczelki,a przy okazji wyczyść kolektor, z którym połączony jest EGR oczywiście wymień uszczelkę kolektora.Auto po zabiegu dużo lepiej będzie reagowało na pedał gazu w dolnych partiach obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze piszesz ale ten zabieg wiele by nie dal bo olej leje sie z tych 2 dziurek egr a silnik wyglada juz jak w starym golfie, wszystko upaprane .

Egr wyjety i wlasnie sie moczy a zaslepka juz na kolektorze, bardziej mnie te obroty martwia i luzny kruciec vacu- watek w hamulcach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli te zapalanie z wysokich obrotow to od turbawki to w jaki sposob ma ona na to wplyw?

Wydaje mi się , że może to powodować duża ilość oleju w obiegu i kiedy odpalasz pali właśnie olej. Nie ma go jeszcze tyle , aby utrzymało obroty ale to może być kwestią czasu i zmieni się to. Przepraszam nie chcę krakać , ale wydaje mi się , że lepiej miło się rozczarować zamiast machnąć na to ręką. Po odpaleniu puszcza wielkiego czarnego bąka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpalanie z wysokich obrotów jest spowodowane błednymi sygnałami z czujnika temperatury. Nie zdarza się czasem, że obroty się wahną ot tak? u mnie zacznim zaczęły falować to właśnie auto czasem odpalało z wysokich obrotów. Żadna turbina ani olej w dolocie nic nie mają do obrotów.

Sam olej w dolocie jest i zawsze będzie, nie ważne czy to TDI czy inny doładowany silnik diesla. źródłem zawsze jest turbina oraz odpowietrzenie skrzyni korbowej. Jeśli to tylko lekkie spocenie przewodów wewnątrz to pół biedy. jeśli z przewodów wręcz leci to trzeba sprawdzać obie potencjalne przyczyny. Sam EGR popuszcza z czasem, żeby przestało przeciekać to trzeba go wymienić, czyszczenie nic nie da, zacznie lać na nowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy piszą o oleju w dolocie , ale tak naprawde nikt nie napisał ile mieści sie w granicy przyzwoitości. Prosze napisać czy np jak zdejmie sie zawleczkę z rury z intercoolera to olej w ilości 1mm na spodzie rury to dużo , czy nie ? Moze dajcie jakies foty ile to dużo a ile to mało . Ja spróbuje jutro zrobic u siebie fote i dac na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ocena dość subiektywna, masz rację. To zapytamy z innej strony - jak u ciebie wygląda apetyt na olej? obserwujesz ile wciąga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do EGR - a to ktos kiedys na forum pisał ze zeby nie lało tymi dziurkami , trzeba przeczysćic papierem jakis zaworek w egr i po problemie . Poszukam tego na forum i wkleje tutaj . Jak znajde czas to sobie pogrzebie w całym dolocie

---------- Post dopisany at 22:26 ---------- Poprzedni post napisany at 22:24 ----------

Olej to 0,2 litra na 6 tys km . Ale pozniej jakos szybciej idzie i w finale jest z 0,5 do 0,6 na 10000km ,

---------- Post dopisany at 22:27 ---------- Poprzedni post napisany at 22:26 ----------

Kolega pytał mnie tak ?

---------- Post dopisany at 22:28 ---------- Poprzedni post napisany at 22:27 ----------

Poza tym wystarczy by w dolocie było z 0,1 litra oleju i juz wygląda strasznie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładaj śmiało tylko przed montażem wyczyść wszystko( u mnie po 2 miesiącach ok. 40-50 ml oleju w puszczce - czyli swoją rolę spełnia :decayed:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było na forum kilka wątków, w których okazało się, że przyczyną braku mocy był właśnie EGR, ale musisz dobrze poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

same przecieki z EGR nie powodują spadku mocy. Natomiast przy zacinającym się zaworze efekt jest wyraźny i bardzo charaktetystyczny - auto dławi się po dodaniu gazu i dopiero z opóźnieniem zaczyna ożywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sama klapa gasząca to jeszcze inny temat. Ona owszem fizycznie jest zamontowana do obudowy EGR ale jeśli chodzi o funkcjonowanie to są elementy niezależne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...