Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Blokowanie hamulców A4.


grzegorz 1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów.Mam problem z hamulcami w A4/1.9TDI.podczas jazdy zapala sie kontrolka ABS i ESP i samochód zwalnia, trzymają hamulce.Potem nie można ruszyć z miejsca,trzymają wszystkie 4, Bład jest 059B czujnik cisnienia.Po godzinie puszczą i można jechać. Ale odpiąłem dużą wtyczkę od pompy ABS i jechałem parę kilometrów hamując na próbę tylko ręcznym to i tak zaczęły blokować. Po zatrzymaniu popuściłem rurki na pompie i hamulce puściły. Czy można podejrzewać ze serwo samo zaciąga?

---------- Post dopisany 19-06-2012 at 18:19 ---------- Poprzedni post napisany 15-06-2012 at 09:47 ----------

widze że nie ma mocnych w tym temacie...ale moge dodać jeszcze jedną podpowiedź. po podłączeniu z powrotem dużej kostki do pompy ABS i ostrym ruszeniu aż zadziała ESP blokują koła! Po odłączeniu przewodu od serwa/podciśnienie spadło do 0/ hamulce trzymają, dopiero po popuszczeniu jednej rurki na pompie puszczają!Błąd 059b-czujnik ciśnienia. Czy to może on?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten czujnik ciśnienia znajduje się w pompie i raczej nie ma możliwości jego wymiany, więc moim zdaniem musisz szukać nowej pompy ABS/ESP

ale to takie moje gdybanie, poczekajmy co powiedzą bardziej obeznani w układach hamulcowych :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie wina ABS-u

przeciez Kolega wyraznie napisał że odpiął wtyczkę

sprawdz najpierw same przewody, w jakim sa stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ostro ruszasz odzywa sie ASR a nie ESP

kiedy zmieniałes płyn hamulcowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw zmien płyn i dokładnie obejrzyj przewody hamulcowe

ta sama kontrolka jest od ESP jak i od ASR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ABS i ESP mogą w określonych warunkach zwiększyć ciśnienie w układzie, ale to na początek mało istotne, bardziej istotne jest to, że przy odpiętym ABS-ie też blokuje.

Zrób prosty test: odepnij główną wtyczkę od ABS-u i przewód podciśnieniowy od serwa. Przejedź kawałek i zobacz, czy hamulce blokują. Jeżeli tak, poluzuj rurkę, żeby puściły, dokręć i przejedź jeszcze raz. Hamulce znowu zablokują, ale tym razem nie popuszczaj rurki, tylko śruby i nakrętki mocujące pompę hamulcową do serwa i wysuń trochę pompę z serwa (kilka mm). Jeżeli hamulce puszczą, przyczyną Twoich kłopotów jest zacinające się serwo, jeżeli nie puszczą - pompa hamulcowa.

Natomiast, jeżeli w czasie pierwszego testu hamulce nie zablokują, podłącz przewód podciśnieniowy do serwa i zrób to samo co opisałem wyżej, wnioski takie same.

Czujnik ciśnienia na razie zostaw w spokoju - sterownik wyrzuci jego błąd, gdy widzi, że ciśnienie nie spada, mimo, że pedał ham. jest puszczony, ale u Ciebie ciśnienie faktycznie nie spada, więc sterownik widzi dobrze, ale wyciąga błędne wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche cierpliwosci a na pewno dostaniesz odpowiedz

ludzie sa w pracy odpoczywają itd itp

zrób dokłądnie to co pisał Kolega Bolo i daj znac jak poszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.

---------- Post dopisany 20-06-2012 at 09:59 ---------- Poprzedni post napisany 19-06-2012 at 21:20 ----------

już jestem ! zrobiłem próbę: odłączyłem przewód podciśnieniowy od serwa i gaz do dechy. załączył się ASR i zablokowały hamulce, popuściłem rurkę przy samej pompie i puściły. Więc serwo nie blokuje .Jeszcze raz w ten sam sposób zablokowałem hamulce i przy zablokowanych odkreciłem pompe od serwa ,jakieś 5 mm była luźna i tak hamulce trzymały, dopiero jak poluźniłem rurkę przy pompie to puściły. Przecież w pompie w stanie spoczynku powinno być przejscie płynu od zbiorniczka do układu a tu coś blokuję! Proszę o pomoc ! odezwe się wieczorkiem.

---------- Post dopisany 21-06-2012 at 09:40 ---------- Poprzedni post napisany 20-06-2012 at 09:59 ----------

witam....i tak jak przypuszczałem,trzymały hamulce do dziś rana , jak popuściłem rurkę to puściły.Pompa???!!!

---------- Post dopisany 22-06-2012 at 11:21 ---------- Poprzedni post napisany 21-06-2012 at 09:40 ----------

i co ? nie ma "mądrych"...? więc wyjąłem pompe i okazało się że w pierwszej sekcji było złamane..."mocowanie zaworka zwrotnego. Kupie inna i założe . Poinformuje o tym co sie poprawiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory, zwracam honor. tak mi sie jakoś napisało...szukam teraz pompy ,chyba to napewno pompa, Hamulce trzymały 2 dni , mimo ze pompa była całkowicie odkręcona od serwa!Wisiała tylko na 2 rurkach hamulcowych. po popuszczeniu tej blizej serwa hamulce puściły.

---------- Post dopisany 27-06-2012 at 11:35 ---------- Poprzedni post napisany 22-06-2012 at 12:18 ----------

Jestem z powrotem, a więc założyłem nową pompę i wszystko gra. Można ruszać " z piskiem" aż się załączy ASR i nie blokuje kół. A więc winna była pompa. Tylko czasami raz .dwa razy na dzień zapalą sie kontrolki ABS i ESR i zabrzęczy, ale nic sie nie dzieje.po wyłączeniu zapłonu i ponowynm włączeniu jest ok. KTS pokazuje błąd 059B-\czujnik ciśnienia -prawdopodobieństwo\. O co tu może chodzić? jak sprawdzałem KTS-em wartości rzeczywiste to czujnik ciśnienia pokazywał wartości od 0- 90 paru atm.w zależności od siły nacisku na pedał hamulca,I co z tym fantem zrobić? Pozdrawiam i czekam na podpowiedź.

---------- Post dopisany 28-06-2012 at 16:22 ---------- Poprzedni post napisany 27-06-2012 at 11:35 ----------

Proszę o jakieś podpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak odpowietrzałeś układ po wymianie pompy, ale możliwe, że w agregacie ABS/ESP pozostało trochę powietrza i to ono powoduje taki efekt.

Spróbuj odpowietrzyć agregat VAG-iem:

03 - ABS/ESP, skasuj błąd, jeżeli jest, następnie kanał 11 - login, wpisujesz 40168 (nie zawsze trzeba), zakładasz wężyk i luzujesz odpowietrznik w zacisku przy lewym, przednim kole, wchodzisz w kanał 04 - nastawy podstawowe, grupa 002, dajesz OK, pompa hydrauliczna ESP włącza się i pracuje przez 10 sek. Gdy się wyłączy, natychmiast zakręcasz odpowietrznik. Możesz powtórzyć dla pewności dwa razy - pilnuj poziomu płynu w zbiorniczku! Na koniec 06 - zakończenie polecenia.

Po wszystkim zakładasz koło i przeprowadzasz nastawy podstawowe:

03 - ABS/ESP, 04 - nastawy podstawowe, grupa 003, akceptujesz OK - lampki ABS i ESP świecą, następnie 06 - zakończenie polecenia,

odpinasz VAG-a, lampki nadal świecą. Uruchamiasz silnik i naciskasz mocno pedał hamulca - lampka ESP gaśnie, ABS swieci dalej.

Ruszasz na jazdę próbną, najlepiej wykonać kilka skrętów w prawo i lewo, po kilkudziesięciu metrach lampka ABS gaśnie

i układ jest gotowy do pracy.

Dla pewności możesz odczytać błędy, nie powinno być żadnych. Powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...