hoffi81 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Witajcie! Mam spory kłopot - ostatnio podczas jazdy odjęło mi moc i silnik zaczął dziwinie pracować (trochę jak zimna rzędówka w dieslu). Dojechałem do domu na niskich obrotach (jakieś 2km) i wyłączyłem. Samochód zaciągnąłem do warsztatu. Po długich oględzinach okazało się, że padł mi wałek rozrządu. Generalnie żadna nowość w 2.5tdi, ale podobno w BAU wyeliminowano ten problem. Co gorsza nie chodzi o to, że się wytarł, tylko coś się z niego wykruszyło i nie wiadomo jeszcze, czy nie spustoszyło mi innych podzespołów. Generalnie wolę na razie zakładać wariant najgorszy (lub prawie najgorszy) czyli, że będę musiał wymienić wszystkie wałki i ich elementy oraz rozrząd, który wymieniałem jakieś 30tys km temu. Mam nadzieję, że zawory i głowice nie są ruszone. I teraz mam następujące pytania: - czy w ogóle słyszeliście, że padł wałek w BAU? - jakie wałki kupić? intercarsie i innych sklepach wszystkie wałki znalazłem do AKE, a przecież w BAU są inne - rurkowe. Czy się mylę? Znalazłem jedynie takie na allego, ale nie znam firmy i nie wiem, czy można zaufać: WAŁKI ROZRZĄDU AUDI A4 A6 2.5 TDI ROLKOWE +HYDRA (2423031356) - motoAllegro - znalazłem też taki komplet rozrządu: ROZRZĄD AUDI A4 2.5 TDI QUATTRO__AKE_BAU (2433169776) - motoAllegro jakiś tani chyba? myślicie, że można to kupić? Mój mech powiedział, że raczej nie damy rady zamknąć naprawy poniżej 10tys i trochę mnie tym zdruzgotał (w ostatni piątek wydałem 5tys na zawieche, więc nie uśmiecha mi się wydawanie 10 koła). Chciałbym jakoś zoptymalizować koszty tak, żeby nie wydać fortuny, ale nie wsadzić tam jakiegoś chłamu. Bardzo proszę o radę, bo jestem laikiem. Pozdrawiam serdecznie, Michał
przemek4net Opublikowano 20 Czerwca 2012 Opublikowano 20 Czerwca 2012 W tych „lepszych“ 2.5 zmieniono - Hydraulike (definitywnie na plus – nie wiem czy ma tendencje do „podtłukiwania“ sie ale juz z tego co wiem nie wypada (2 „gorszych“ wypada przy podtarciach walkow i przy wyrobionych dzwigienkach) - Walki: zamiast „pełnych“ sa jakby rurkowe z krzywkami cos a jakby „nabite“ na te „rurki“… tu sie nie wyciera ale zdarza sie, ze walki pekaja albo ta krzywka sie obroci na „rurce“ Pech jest taki, ze o ile do tych „gorszych“ komplet walko i hydraulika masz za 2-3 kola (nowe czesci z vatem) to do „tych lepszych 2.5“ jest to drozsze Jezeli podczas akcji uszkodzil sie jakis zawor i bedzie zrzut glowicy to nie skonczy sie na 2-3 kolach…. Wiem to z opisow po necie a nie bo takie auto mialem (zglebialem kiedys temat i z tego wzgledu skreslilem silnik V6tdi od szmelcgrupy– takze 2.7 i 3.0 z innego akurat powodu niz walki…) Nie sadze, ze masz do wymiany wszystkie walki (jak pisalem... walki sie "u Ciebie" nie wycieraja ale czasem pekaja) Pozdrawiam, Przemek
hoffi81 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2012 Dzięki. Jest tak, jak napisałeś - okazało się, że wałek pękł, ale pozostałe są ok. No i nie poszło po zaworach. Pozdrawiam!
Tommy Gun Opublikowano 20 Czerwca 2012 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Jeżeli zamierzasz zrobić tym autem wiele kilometrów to proponuję zakup wałków w ASO...
hoffi81 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2012 Tak, zdecydowanie tak zrobię. Skoro już się okazało, że nie ma aż takiego spustoszenia w środku, to na wałkach nie będę oszczędzał..
przemek4net Opublikowano 20 Czerwca 2012 Opublikowano 20 Czerwca 2012 proponuje nie szalec bo to stary piernik i jak masz nadmiar srodkow to zwyczajnie odmlodz auto a nie pompuj w pierdziela 10 kola. Kupilbym zwyczajnie ten jeden walek, podstawowy rozrzad (okolo 500-600pln), robota mechanika z 1500 zyla powiedzmy z jakimis uszczelkami , walek uzywka albo na sztuke nowy jeden i zamkniecie naprawy w 3 kolach
hoffi81 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2012 Dokładnie tak zrobię. Dziś mechanik przedstawił mi różne warianty naprawy i zdecydowałem się na najtańszy. Z tym, że w tym najtańszym wariancie gość proponuje wymienić 2 wałki, natomiast zostawić rozrząd, bo jest podobno nietknięty, a przyjechał dopiero 30tys. ---------- Post dopisany at 23:17 ---------- Poprzedni post napisany at 22:52 ---------- A tak z ciekawości, co jest nie w porządku w 2.7 i 3.0? bo planowałem w perspektywie roku wskoczyć w A6 3.0tdi
HeresR32 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Opublikowano 21 Czerwca 2012 jesem po wymianie rozrzadu w bdg cala impra 3,5 tys ale full wymiana, krzywki i walki nie ruszone tylko ze auto ma faktycznie przejechane 230 tys a nie h. wie ile.... Kazde v6 jest drogie w utrzymaniu wiec prosze nie pitolic glupot ze vag to jest be.. a bmw czy merc jest ok jak ktos nie ma takiego auta to lepiej sie nie opierac na ifnormacjach "znafcow" jak chcesz jezdzic tanio to kup czterocylindrowy i tyle w temacie Chcesz 3,0 tdi ok tylko min ASB czyli koniec 2006 roku a w ciemno 2007, ja mam 2,7 w a6 jeszcze w multi polowa "znafcow" powiedziala by ze to be ciagle sie psuje itd. tylko tak na prawde nie maja pojecia co mowia jezdza padlinami za 10-20 tys itd. niestety taka jest prawda nie ma juz teraz takich aut jak kiedys wszystkim cos dolega jak nie silnik to elektronika albo zawias itd.
przemek4net Opublikowano 21 Czerwca 2012 Opublikowano 21 Czerwca 2012 w 3,0tdi z nabitym 200tys moze dopasc - zacinanie sie przepustnic (bliznaczy problem w 1,9cdti opla - tam nazywa sie to "klapy wirujace") co jest o tyle problematyczne, ze to razem z kolektorami sprzedaja a te sa dwa i nie kosztuje po 500pln sztuka...a ze to diesel i mu przepustnice w sumie malo potrzebne sa do dzialania to ratuja to emulatorami zeby bledu nie generowal i tyle - rozrzad szeleszczacy przy rozruchu ze wzgledu na klopoty z jakimis hydronapinaczami???? (w jakis nissanach benzynowych kiedys tez wystepowal)... "ponoc" niby kiedys to tam poprawili ale okaze sie jak te "poprawione" beda mialy po over 200tys - upierdliwe jest to, ze zrobienie tego w silniku 3,0tdi to roboty po pachy dla mechanika Skomplikowany stary motor to zrodlo potencjalnych drogich problemow i tyle Pozdrawiam, Przemek
HeresR32 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Opublikowano 21 Czerwca 2012 wymiana napinaczy wiąże sie z wyjęciem silnika w 2,7 i 3,0tdi
juri allroad Opublikowano 5 Września 2014 Opublikowano 5 Września 2014 Witam .A co powiecie na wymianę nowych uszkodzonych wałkow na starszy model tańszy. Czy jest to wogóle możliwe, bez wymiany głowicy na starszy modeL?
Bieniek Opublikowano 5 Września 2014 Opublikowano 5 Września 2014 Nie da sie. Sent from my iPhone using Tapatalk
Bieniek Opublikowano 6 Września 2014 Opublikowano 6 Września 2014 Jest inna hydraulika. Sent from my iPhone using Tapatalk
juri allroad Opublikowano 6 Września 2014 Opublikowano 6 Września 2014 To znaczy ze jest inne smarowanie? Moze wyjasnie , do sinika 2.5 BAU rocznik 2003 chce wlozyc walki starego typu kompletne z dzwigienkami starego typu.
Bieniek Opublikowano 6 Września 2014 Opublikowano 6 Września 2014 A po co?? Ceny sa podobne nowych. A nowy typ jest mniej awaryjny. Sent from my iPhone using Tapatalk
juri allroad Opublikowano 8 Września 2014 Opublikowano 8 Września 2014 Niestety znalazlem komplet stary typ za 2600 ,a nowe na necie powyzej 4 A po co?? Ceny sa podobne nowych. A nowy typ jest mniej awaryjny. Sent from my iPhone using Tapatalk A po co?? Ceny sa podobne nowych. A nowy typ jest mniej awaryjny. Sent from my iPhone using Tapatalk Bieniek, moze podasz jakichs namiar na czesci z nowego typu , bo piszesz ze sa podobne.Bede wdzieczny pozdr
Bieniek Opublikowano 8 Września 2014 Opublikowano 8 Września 2014 Po co chcesz wszystkie walki wymieniać?? Ja wałek kupowałem w Aso. Cos kolo 1 tysiąca. A hydraulikę cała w intercarsie tez cos kolo 1000. Sent from my iPhone using Tapatalk Wymieniłem jeden wałek,bo one pękają a nie wycieraja. Sent from my iPhone using Tapatalk
kudalty66 Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 ja ostatnio miałem taki cikawy przypadek,. passat b5 2000 rok, rozrząd i stukanie lewej głowicy, rozebranie wszystkiego i jakie moje zaskoczenie było jak w prawej głowicy były nowego typu wałki i rolkowe dźwigienki,. co lepsze nie dopatrzyłem się żeby ta głowica była nowszego typu, więc pytanie jak to ktos poskładał,. w lewej standard, braki w hydro i wytarte wałki, po poskładaniu wcale róznicy dzwiękowej tego nowego typu i starego nie słyszałem,. ale mój AKN duzo ciszej pracuje,,. co do autora tematu, to nowy wałek w aso sztuke zamówić, lub uderz do uztkownika a alle autossilniki, może sztuke zciągnie, lub parę na głowicę,. hudraulika tylko i wyłacznie INA, pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się