Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Serwis po 100 000 km.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ponownie,

Jestem nowym użytkownikiem A4, dane mojego auta można znaleźć w wątku moje A4, ale dla przypomnienia: A4 Avant 2007 1,9 TDI BRB, oryginalnie bez DPF. Wcześniej, przez 5 lat byłem szczęśliwym posiadaczem Mitsubishi Colt '96. Moja przygoda z motoryzacją nie jest długa, wiec nie mam zbyt dużej wiedzy na ten temat. Kilka spraw jest dla mnie wciąż nie jasnych, pomimo przewertowania forum.

Mieszkam w Norwegii i tutaj też kupiłem moją A4-kę. Przebieg na dzień dzisiejszy 102 000 km. W przyszłym tygodniu wybieram się do kraju, gdzie chciałbym zrobić przegląd i serwis auta. Mam nadzieję, że odpowiecie na kilka moich pytań.

Pierwsza sprawa. Może jestem przewrażliwiony (tak twierdzi mój zaprzyjaźniony mechanik), ale dźwignia zmiany biegów delikatnie drży podczas jazdy, delikatnie też się "rusza" kiedy np. zaczynam hamować silnikiem. Znalazłem kilka wątków na tym forum na temat zużytej poduszki pod silnikiem, ale ponoć w tym przypadku w drążek "wali" jak oszalały i cała kabina drży przy niskich obrotach. U mnie tego nie ma. Tak jak pisałem, znajomy powiedział mi, iż to jest normalne w tym silniku. Czytałem też podobne opinie gdzieś w czeluściach internetu. Co wy na to? Czy to rzeczywiście urok tego silnika? Czy sprawdzać poduszki?

Olej. Na forum już wyczytałem że ma być 507.00 5W30. Taki właśnie zalał poprzedni właściciel: Statoil Long life 5W30 504.00 507.00. Nie wiem jeszcze jaką markę wybrać, ale to wyjdzie w praniu.

Rozrząd. Nie znalazłem na forum żadnych informacji na temat dobrych zamienników. Czy to znaczy że tylko oryginalne części się liczą? Czy tylko w ASO można je dostać? Nie chce w żadnym razie montować jakiś bubli.

No i właśnie, co jeszcze sprawdzić po takim przebiegu? Hamulce? Wszystkie płyny? Robię rocznie ok. 25 tysięcy km, więc chciałbym mieć na ten czas spokój. Na pewno muszę sprawdzić klimatyzację, poprzedni właściciel twierdził, że często jej nie używał i przez pierwsze kilka sekund po włączeniu roznosi się dziwny zapach.

Dzięki forum poradziłem już sobie z drobnymi felerami jak luźna okładzina klamki kierowcy i zacinający się stojak na kubek. Auto prowadzi się świetnie i jestem bardzo zadowolony. Już się nie mogę doczekać trasy do kraju...

Będę wdzięczny za pomoc i mam nadzieje, że nie dubluje tematu.

Pozdrawiam!

ochre

Opublikowano

1. dźwignia zmiany biegów delikatnie drży podczas jazdy, delikatnie też się "rusza" kiedy np. zaczynam hamować silnikiem

tak samo jest u mnie---- sprawdź śrubę od poduszki skrzyni, u mnie poluzowała się i urwało łapę skrzyni

2. MOTUL 507.00 5W30. taki zalewam od 3 lat

3. hamulce klocki tarcze sprawdź wzrokowo ale jak nie świeci się na fisie to ok, tył jest bez czujników zużycia ja przy przebiegu 97 tys. miałem klocki do wymiany, tarcze ok

4. płyn z chłodnicy wymień przy wymianie rozrządu, ja kupiłem płyn w serwisie SKODY najtaniej

5 rozrząd było dużo na forum poczytaj

Opublikowano

1.W przyszłym tygodniu wybieram się do kraju, gdzie chciałbym zrobić przegląd i serwis auta.

Odp.

Nie wiemy skad jestes w Polsce. Czy masz tu dobrego mechanika-serwis, bo to roznie bywa.

Na forum mozna znalezc polecane serwisy z konkretnego rejony Polski

2.Może jestem przewrażliwiony (tak twierdzi mój zaprzyjaźniony mechanik), ale dźwignia zmiany biegów delikatnie drży podczas jazdy.

Odp.

Nie chce kwestionowac Twoje przyjazni z panem mechanikiem. Ale gdyby byl ok, to nie lekcewazylby Twojego "przewrazliwienia". Tylko sprobowalby ogarnac temat.

Kolega STANIV juz opisal problem.

3.Taki właśnie olej zalał poprzedni właściciel: Statoil Long life 5W30 504.00 507.00.

Odp.

Statoil nie jest zlym olejem

Ale gdybys chcial zmieniac, to te oleje mozna wziasc pod uwage.

Liqui Moly

Motul

Millers

4. Rozrząd. Nie znalazłem na forum żadnych informacji na temat dobrych zamienników.

Odp.

Skor mieszkasz w Norwegii, to mysle ze wydatek ewentualnie 100 euro wiecej nie nadwyrezy bardzo Twojego budzetu.

Wiec ja osobiscie postawilabym na zakup originalnych czesci w ASO.

5.Na pewno muszę sprawdzić klimatyzację.

Odp.

Serwis klimatyzacji musisz robic raz w roku, i to w dobrym serwisie ktory nie tylko wymienia czynnik.

To bylo by tak w skrocie, napewno koledzy jeszcze Tobie cos doradza.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam,

Dziękuję za pomoc. Jestem już w Polsce, auto sprawdziło się pięknie na trasie! Spalił 5,2l w Norwegii i 6l na autostradzie. Tempomat jest genialny! Samochód jest już po przeglądzie. Wymieniłem rozrząd na oryginalny, olej, filtry. Klocki i tarcze z tyłu też były do wymiany.

Mechanik sprawdził poduszki pod skrzynia i silnikiem i wszystko jest ok. Śruby nie były luźne, poduszki w dobrym stanie. Na pytanie odnośnie drgań drążka otrzymałem tę samą odpowiedź jak od znajomego wcześniej: "to normalne w tym silniku". Jak duże są te drgania przy problemie z poduszkami? U mnie są bardzo delikatne i zastanawiam się czy jestem przewrażliwiony, czy rzeczywiście jest coś nie tak...

STANIV: jak duże były te drgania u Ciebie?

Będę wdzięczny za pomoc!

Opublikowano

przy odkręconej śrubie od skrzyni - dość duże drgania w tej chwili też jest przy ruszaniu i hamowaniu silnikiem ale wyczuwalne minimalne, wcześniej miałem audi b6 z silnikiem avf to nie wyczuwałem drgań drążka, te silniki tak mają ale nie jest źle w porównaniu do 2.0 pozdrawiam

Opublikowano

Ok, czyli to wielce prawdopodobne że z poduszką wszystko ok i te minimalne drgania są normalne. Dziękuję jeszcze raz za pomoc!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...