Paavali_xD Opublikowano 15 Lipca 2012 Opublikowano 15 Lipca 2012 Witam! Byłem na vagu i mam jeden błąd: 16501 - czujnik temperatury płynu chłodzacego ECT - niskie napiecie . Co robic?? Może to być np. spowodowane słabym akumulatorem. Dodam że samochód nie chce odpalić za pierwszym razem tylko za 5-8.
Starsky Opublikowano 15 Lipca 2012 Opublikowano 15 Lipca 2012 Na 90% usterka czujnika temperatury płynu chłodzącego G62 lub przetarty kabelek, poluzowana, zaśniedziała wtyczka. "Niskie napięcie" w kodzie błędu wynika ze słabego sygnału (lub jego braku) z czujnika, a nie ze słabego akumulatora, a to powoduje nieprawidłową dawkę paliwa, co objawia się właśnie trudnościami z uruchomieniem silnika. Po wymianie czujnika samochód powinien odpalać na dotyk. 16501/P0117 - Czujnik Temperatury Płynu Chłodzącego (G62): Słaby sygnał Możliwe objawy Trudności z uruchomieniem zimnego silnika. Uruchamiając silnik gdy silnik jest ciepły lub nagrzany obroty biegu jałowego wynoszą 1200-3000 obrotów. Obroty na biegu jałowym falują. Na każdej z temperatur silnika obroty biegu jałowego rzadko wynoszą 900-1000 obrotów. Na nagrzanym silniku (90 °C) temperatura silnika nagle spada (70 °C) i powoli wraca do 90 °C. Słabe przyspieszenie podczas nagrzewania się silnika. Przegrzewanie się silnika. Możliwe przyczyny Słaby sygnał elektryczny z czujnika G62. Usterka przewodów i/lub wtyczek (przerwany obwód?). Uszkodzenie Czujnika Temperatury Płynu Chłodzącego (G62). Mechaniczne problemy w układzie chłodzenia. Możliwe rozwiązania Sprawdź przewody i wtyczki. Sprawdź / wymień Czujnik Temperatury Płynu Chłodzącego (G62). Sprawdź układ chłodzenia, napraw przegrzewanie się silnika jeżeli występuje.
Paavali_xD Opublikowano 15 Lipca 2012 Autor Opublikowano 15 Lipca 2012 Jeszcze jedna prośba wskaże mi ktoś na zdjęciu jak dokładnie wygląda ten czujnik, gdzie on sie znajduje? Przeszukałem już tyle stron ze już sie pogubiłem.
Starsky Opublikowano 16 Lipca 2012 Opublikowano 16 Lipca 2012 Z tyłu silnika, z lewej strony, przy ścianie grodziowej. Dostęp jest dosyć problematyczny i pewno nie obejdzie się bez demontażu rury dolotu powietrza. Sam czujnik to coś w ten deseń. Zobacz u siebie jaki wtyk masz, czy kwadratowy, czy owalny. Kolor to pewnie czarny lub zielony. O ile mi wiadomo można je stosować zamiennie.
Paavali_xD Opublikowano 16 Lipca 2012 Autor Opublikowano 16 Lipca 2012 Czujnik wymieniony, odpala za 1 razem. Kupiłem nowy orgianlny za 50 zł, dodam że poprzedni był nieorginalny. Dzięki wszystkim za pomoc.
pejsyk Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Witam, Mam podobny problem wywala mi błąd czujnika temperatury 16501 , wymieniłem juz 2 czujniki i dalej to samo, dodam ze przy okazji pokazuje sie problem sondy lambda bank 1 sonda 2 za katalizatorem, czujnik działa ok do momentu osiagniecia temp okolo 80-90st. potem zaczyna wariować skacze z 60 do 130st. dodam ze wskazówka na zegarach twardo stoi na 90st. nawet nie drgnie na vagu niestety wariacja gdzie szukać przyczyny?
Marc!n Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Czujnik wymieniałeś na ori? Nowy czy używka? Kabelki całe, nie przetarte nie lutowane? Jaki silnik? Jaki dokładnie błąd z drugą sondą?
pejsyk Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Opublikowano 23 Sierpnia 2013 2 x oryginalny, problem rozwiązany ,wymieniłem sondę i brak problemów z czujnikiem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się