Tzieland Opublikowano 23 Lipca 2012 Opublikowano 23 Lipca 2012 Siemanko, mam problem z otwarciem bagażnika i nie mogę dojść gdzie jest problem. Centralny otwiera zamek, cięgno chodzi bez problemu. Jak łapię za tą klamkę w bagażniku to nie ma na niej żadnego oporu i z taką samą siłą mogę ją wcisnąć od początku do końca. Przedtem po chwili łapała opór i otwierała. Mógłby może ktoś wrzucić z ETKI rysunek całego mechanizmu. Na pewno by mi pomogło. Jeśli ktoś podejrzewa co to może być to proszę o odpowiedź.
darooo Opublikowano 23 Lipca 2012 Opublikowano 23 Lipca 2012 Ostatnio miałem coś podobnego, łapka w klapie chodziła z normalnym oporem ale nie otwierała. Niestety musiałem wejść do bagażnika, wyrwać tapicerkę i otworzyć... Takie coś spadło z łapki cięgna, trudno to opisać, po prostu chodziło same cięgno ale dalej nie popychało mechanizmu zwalniającego zamek... Aczkolwiek u Ciebie może być 100 innych rzeczy
Tzieland Opublikowano 23 Lipca 2012 Autor Opublikowano 23 Lipca 2012 A jak od środka otworzyć bagażnik? Tapicerkę mam już wyrwaną i 2 godziny siedziałem w upale w bagażniku i nie mogłem dojść do tego jak to otworzyć Tak jak już pisałem cięgno chodzi normalnie, nigdzie nic widocznego nie spadło. Wydaje mi się, że na samym końcu (dole) cięgna jak jest taki "haczyk" co przy ryglu się porusza, że tam coś może być nie halo. Daroo mógłbyś jaśniej opisać swoją sytuację? @matek9292: Dzięki za zdjęcie z etki ale za dużo to na nim nie zobaczę, bo multum części tam jest
darooo Opublikowano 23 Lipca 2012 Opublikowano 23 Lipca 2012 To jak nie masz już tapicerki to zrób mi DOBRE foto i ci może coś pokażę, ja swojej tapicerki nie dotykam bo to gówno na maksa... (te zaczepy). Inaczej nie mam jak wyjaśnić. Ja też dość długo siedziałem zanim skumałem o co chodzi...
Tzieland Opublikowano 23 Lipca 2012 Autor Opublikowano 23 Lipca 2012 Mam nadzieję, że dasz radę coś zobaczyć
darooo Opublikowano 23 Lipca 2012 Opublikowano 23 Lipca 2012 Pamięć za dużo nie podpowiada ale w każdym razie poruchaj śrubokrętem przy jedynce. Podniesienie lub opuszczenie dźwigni musi spowodować otwarcie zamka. Punkt numer dwa to pompka która po zamknięciu przesuwa takie coś, że gdy ciągnie się za łapkę na klapie mechanizm nie jest otwierany, dopiero jak pompka opuści/wysunie takie coś cięgno "przekazuje" dalej aż do zamka ruch który odryglowuje klapę. Weź sobie pozamykaj pilotem klapę jak siedzisz w bagażniku to zobaczysz o co chodzi albo palcem wciśnij pompkę. Za dużo nie pomogłem ale w każdym razie podważ lub opuść ramie do którego idzie cięgno (numer jeden zaznaczenie) i klapa musi puścić.
Tzieland Opublikowano 23 Lipca 2012 Autor Opublikowano 23 Lipca 2012 Kurde ale właśnie jak poruszam numerem 1 w górę/dół to nic się nie dzieje dalej coś trzyma rygiel A centralny otwiera zamek i pompka pompuje, bo wszystko tam sie przesuwa Podjadę chyba z tym do mechanika, może coś pomoże. Mi się wydaje, że mam coś właśnie uszkodzone z numerem 1, bo ten metal nic nie łapie i nie otwiera tego rygla. Najgorsze jest to, że tam jest jeden duży kawał metalu i nie idzie nic rozebrać
darooo Opublikowano 23 Lipca 2012 Opublikowano 23 Lipca 2012 No to może weź śrubokręt i tam gdzie zamek zamyka się na uchu ramy auta wsadź i tam mocno poruchaj trzymając jednocześnie te ramie + pchając klapę.
Tzieland Opublikowano 23 Lipca 2012 Autor Opublikowano 23 Lipca 2012 Też próbowałem wpychać śrubokręt w każde możliwe miejsce, łącznie z miejscem koło rygla i ni hu hu Ale postaram się jeszcze raz, bo to aż dziwne, żeby nie można było otworzyć bagażnika. I jeszcze czy ten skan z etki to napewno do rocznika 98?
darooo Opublikowano 23 Lipca 2012 Opublikowano 23 Lipca 2012 Ciężko powiedzieć co to pozycja 35 (czy jest to łapka czy mikorstyk) oraz silniczek 30 jest chyba z wersji poliftowej. Różnica jest taka, że przedlifty mają rozwiązane to "mechanicznie" - cięgno a polifty mają w klapie zamiast rączki mikrostyki a w klapie silniczek...
Tzieland Opublikowano 23 Lipca 2012 Autor Opublikowano 23 Lipca 2012 Nie mogę też zlokalizować tego numeru 1 co zaznaczyłeś na fotce? I samo cięgno tez inaczej wygląda, bo u mnie przynajmniej nie jest takie połamane. Jestem ciekaw czy oprócz numeru 1 coś jeszcze tam powinno być, bo u mnie jeszcze jakiś biały plastik jest, który się rusza ale nic nie robie (i nie wiem czy to tam powinno być i czy ma jakąś funkcję) + od mikrostyku jest jakis plastik, który po dotknięciu śrubokrętem daje jakiś sygnał ale nic nie robi
Kowi87 Opublikowano 23 Lipca 2012 Opublikowano 23 Lipca 2012 Ogólnie B5 ma wade fabryczna tych zamków, od wilgoci potrafi sie zablokowac, w zime również u mnie otwiera sie z pilota tylko wtedy:wink: Problemem są napewno kalmki same w sobie, ponieważ obecnie ich w ogóle nie mam, kostki do nich są uciete i zaizolowane, problem z zatrzaśnietym zamkiem tylnej klapy totalnie przestał istnieć jedyne to to zeby otworzyc musze gasić auto i z przycisku kluczyka otwierać
Matek9292 Opublikowano 23 Lipca 2012 Opublikowano 23 Lipca 2012 tak kolego to jest z 98/specialnie na twoje życzenie wyszukałem:)
Tzieland Opublikowano 24 Lipca 2012 Autor Opublikowano 24 Lipca 2012 Ogólnie B5 ma wade fabryczna tych zamków, od wilgoci potrafi sie zablokowac, w zime również u mnie otwiera sie z pilota tylko wtedy:wink:Problemem są napewno kalmki same w sobie, ponieważ obecnie ich w ogóle nie mam, kostki do nich są uciete i zaizolowane, problem z zatrzaśnietym zamkiem tylnej klapy totalnie przestał istnieć jedyne to to zeby otworzyc musze gasić auto i z przycisku kluczyka otwierać Ale u mnie klamki raczej działają dobrze, tzn po ich wciśnięciu cięgno idzie do góry tak jak powinno. Poza tym nie rozumiem jak mozna otworzyć bagażnik bez klamek Ale wracając do tematu, pompka centralnego raczej dobrze działa. Przesuwa cały ten mechanizm z początkiem cięgna w lewo i prawo. Także tutaj problem raczej wyeliminowany. Dalej obstawiam, że coś zablokowało się na samym końcu cięgna tam gdzie rygiel jest, tylko że to miejsce jest zrobione z jednego kawała blachy i nie ma opcji sie tam dostać
Kowi87 Opublikowano 24 Lipca 2012 Opublikowano 24 Lipca 2012 działa ale nie otwiera, przecież pisze że to jest problem samej klamki a dalej mówiąc mikrostyków, bo w 98 chyba jest juz ten sam typ klamki co w polifcie U mnie jak sie zablokowała klapa to po miesiac potrafiła sie nie otwierać, zwykle było to pare dni po deszczach albo po lepszej myjce, wymieniłem sam zamek zaatrzaskujacy klape w nadwoziu, pomogło na jakis tam okres i znowu to samo, teraz nie mam klamek i klapa sama sie nie otwiera, nie zatrzaskuje<-nie ma z nią problemów, wiec co mogło być powidem jak odpiłem z instalcji te klameczki?? dodam ze jedna nie działała, wtyczek z tych klamek nie idzie wypiąć
Tzieland Opublikowano 24 Lipca 2012 Autor Opublikowano 24 Lipca 2012 ja pie*dole, co za syf i bądź tu mądry i znajdź przyczynę sądzę, że mechanicy też nie ogarną i będą proponowali wymianę całej klapy Kowi a powiedz jak zrobić otwieranie samej klapy z kluczyka? dużo z tym walenia się? bo na scyzoryku mam ten przycisk ale włącza mi on cichy alarm (bez tego piknięcia), da radę to jakos przeprogramowac?
Kowi87 Opublikowano 24 Lipca 2012 Opublikowano 24 Lipca 2012 pojęcia nie mam, u mnie fabrycznie była ta funkcja:wink:
darooo Opublikowano 24 Lipca 2012 Opublikowano 24 Lipca 2012 Kowi a powiedz jak zrobić otwieranie samej klapy z kluczyka? dużo z tym walenia się? bo na scyzoryku mam ten przycisk ale włącza mi on cichy alarm (bez tego piknięcia), da radę to jakos przeprogramowac? Może padł sam zamek i jak w końcu otworzysz klapę to go wymienisz (dwie śruby) i wsio (mam jakiś tam). Co do zmiany na pilot szkoda zachodu, masz przedliftowe "mechaniczne" otwieranie. Fizycznie naciskasz cięgno a w polifcie zamiast tego są mikrostyki (przyciski) które za pomocą takiego silnczka otwierają zamek. Trudno podać sygnał z pilota na "ręczne cięgno"
Tzieland Opublikowano 24 Lipca 2012 Autor Opublikowano 24 Lipca 2012 Kowi a powiedz jak zrobić otwieranie samej klapy z kluczyka? dużo z tym walenia się? bo na scyzoryku mam ten przycisk ale włącza mi on cichy alarm (bez tego piknięcia), da radę to jakos przeprogramowac? Może padł sam zamek i jak w końcu otworzysz klapę to go wymienisz (dwie śruby) i wsio (mam jakiś tam). Co do zmiany na pilot szkoda zachodu, masz przedliftowe "mechaniczne" otwieranie. Fizycznie naciskasz cięgno a w polifcie zamiast tego są mikrostyki (przyciski) które za pomocą takiego silnczka otwierają zamek. Trudno podać sygnał z pilota na "ręczne cięgno" Daroo a pokazałbyś co nazywasz zamkiem? Bo nie wiem co w razie czego baczniej obserwować? Bo jedna część co zamyka klapę jest przymocowana do "zderzaka", część z takim "uchem", a druga część jest przymocowana do klapy z takim ryglem co się nabija na to ucho i się zatrzaskuje. Bo chodzi mi o to, że może od środka też bym mógł to odkręcić i w taki sposób otworzyć klapę? Czy najpierw musiałbym ja otworzyć żeby to wyjąć?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się