wjot1 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Witam, Bardzo bym prosił, jeśli ktoś ma/wie, o napisanie krótkiej instrukcji w jaki sposób można wymienić chłodnicę.( co należy odkręcić, w jakiej kolejności itd.) Mam zamiar zrobić to samemu, moja wiedza jest znikoma, więc owa instrukcja byłaby bardzo pomocna. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz_stg Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Można to zrobić samodzielnie. 1.Demontaż zderzaka. Odkręcasz 2 śrubki w nadkolach ,następnie demontujesz maskownice haka holowniczego i analogicznie strone drugą. Kluczem imbusowym wykręcasz dwie śruby mocujące zderzak. Dostęp do nich od dołu w otworach po maskownicach. Wykręcony zderzak odkładasz na bok. 2. Odkręcasz cały zestaw osłon pod zderzakiem i masz dostęp do mocowania chlodnicy klimy. 3.Odkręcasz chłodnicę klimy i korzystając z długości węzy odchylasz ją spokojnie na bok i stawiasz na jakimś klocku dla zachowania poziomu. 4. masz przed sobą chłodnicę wody.Domniemam że w układzie jest juz woda wiec ją spuszczasz korkiem spustowym (prawy dolny róg). Następnie przy pomocy małego śrubokręta wyciągasz takie dwa plastikowe zabezpieczenia chłodnicy widoczne na posie czołowym tuż nad chłodnicą.Następnie : i tu zależy od typu chłodnicy -odgręcasz objemki na wężach i ściągasz węże z króćców chłodnicy ,lub wyciągasz druciane sprężyste zabezpieczenia z tzw. szybkozłoczek na wężach . 5. Możesz spokojnie demontować chłodnice. 6.Montaż w odwrotnej kolejności. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wjot1 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2012 OK, dzięki bardzo za pomoc. Dzisiaj się za to wezmę. Pozdrawiam ---------- Post dopisany 04-08-2012 at 11:33 ---------- Poprzedni post napisany 03-08-2012 at 11:21 ---------- Witam ponownie, właśnie zabieram się za wymiane chłodnicy, ale na wstępie mam jeszcze pare wątpliwośc. ___________________________________________________________ 1.Rozumiem, że to te dwie śrubu (torxy) - bliżej koła na zdjęciu, należy odręcić na początku aby zdemontować zderzak? 2. Jak wyjąć (aby nie uszkodzić) te kratki ze zderzaka ? ______________________________________________________ 3. Następnie po zdemontowaniu zderzaka. trzeba zdjąc tą ?osłone?(bo wygląda to włąsnie jak chłodnica...) - odkręcająć śruby, które zaznaczyłem? _________________________________________________________ 4. Patrząc z góry, zdejmuje coś jeszcze? Czy tylko to co zaznaczyłem na czerwono, i odrazu mam dostęp do chłodnicy klimy i potem wody? ___________________________________________________________ Bardzo prosze o odpowiedzi. Pozdrawiam EDIT : Chyba znalazłem odpowiedź na większość moich pytań AudiWorld Tech Articles Aczkolwiek chciałbym mieć pewność co do śrub mocujących zderzak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz_stg Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Nie wszystko dobrze zaznaczyłeś.zdjęcie nr1. interesuje cię tylko śruba przy krawędzi na dole.Zdjęcie nr2. Kratki trzeba podważyć -lekko przeginając działając od strony gdzie jest taki mały uchwyt .Zaznaczyłeś śruby trzymające chłodnicę klimy.Na zdjęciu trzecim widać klips trzymający chłodnicę wody ale ty go nie zaznaczyłeś.Taki okrągły plastik z podłużną dziurką. trzeba to podważyć małym śrubokrętem wtykając śrubokręt w tę węższą szczelinę.Jeszcze raz Śruby mocujące zderzak znajdziesz pod zdemontowanymi kratkami. Wykręca się je od dołu.To coznalazłeś w dużej mierze obrazuje zakres twoich prac przynajmniej na kilku pierwszych zdjęciach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wjot1 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Dzięki jeszcze raz. Dalem sobie rade bez większych problemów - nowa chłodnica już na swoim miejscu. Najgorsze było zdjęcie węży ze starej chłodnicy i założenie ich na nową ( bo ciężko było je dopchnąć do samego końca, szczególnie ten dolny). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof4 Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Witam Pytanko dotyczące chłodnicy (i jej wymiany) więc już bez bałaganu z nowymi tematami. Mam silnik 1,6 ADP 1997r i tu pytanie bo nigdzie nie mogę znaleźć nr chłodnicy czy ta: CHLODNICA WODY AUDI A4 B5 1,6 1,8 1,9 TDI 20V (2570862535) - motoAllegro będzie pasowała. Z góry dzięki za pomoc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal9119 Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Witam. ja u siebie w audi jakies 3 tyg. temu wymienialem chlodnice i kupilem taka sama jaka jest w linku z allero. i wszystko pasuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof4 Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Masz 1,8 no ale poza tym chyba wszystko takie same (odległości od chłodnicy klimy i mocowania)...poszperam jeszcze i biorę się za robotę, żeby mnie z tym fantem zima nie zastała.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal9119 Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 raczej to samo.przewidywany czasna prawy to 2 godziny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof4 Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 hehe +-godzinka (przerwa na piwko z sąsiadem który przyjdzie sprawdzić co tym razem robię musi być)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal9119 Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 a tak sory ja jeszcze paski wymieniałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof4 Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 ...e ja tam je wymieniałem dwa lata temu i jeszcze są spoko, no ale jak się okaże, że nie to też je wymienię... A więc stało się: Kupiłem nową chłodnicę (niestety nie do końca wszystko grało jak by się chciało - węże na szybkozłączkach nie pasowa Zdjęcia - Pokazywarka.pl No ale cóż życie nie jest takie łatwe. A więc zabrałem się do pracy. Zdjąłem kratki lewą i prawą: Zdjęcia - Pokazywarka.pl Pod nimi (w górnej krawędzi otworu) znalazłem śruby imbusiki (nie pamiętam jakie): Zdjęcia - Pokazywarka.pl Dalej trzeba odkręcić chłodnicę klimy, chłodzenie wspomagania układu kierowniczego wraz z czujką poduszek oraz wyciągnąłem cieniutkim śrubokrętem mocowania górne chłodnicy (góra fotki): Zdjęcia - Pokazywarka.pl Spuściłem płyn z układu: Zdjęcia - Pokazywarka.pl A to chłodnica klimy leżąca sobie obok i zaznaczone jej zaczepy (po prawej stronie są podobne) : Zdjęcia - Pokazywarka.pl Wypiąłem górny i dolny wąż z chłodnicy oraz czujnik a następnie wyciągnąłem ją z dolnych mocowań: Zdjęcia - Pokazywarka.pl A to stara chłodnica (trzeba z niej przełożyć czujnik oraz wszystkie gumy i mocowania, no chyba że sie je dostanie w komplecie z nową: Zdjęcia - Pokazywarka.pl A i wspomniany górny wąż oraz jego zamiennik ze zwykłą opaską: Zdjęcia - Pokazywarka.pl Dolny siedzi ale jak dla mnie za luźno!!! Na razie nie leci. Będę sprawdzał i jak coś pokombinuję żeby było dobrze... Mam nadzieję, że trochę pomoże następnym pokoleniom...Powodzeni Mała rada Wymieniajcie oringi znajdujące się w miejscach łączenia węży z chłodnicą...niestety dziś musiałem to zrobić - kapał płyn. Po wymianie na nowy (za 1zł) nic już nie kapie:))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się