Skocz do zawartości

janusz_stg

Pasjonat
  • Postów

    427
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O janusz_stg

Informacje

  • Imię
    Janusz
  • Miasto
    stg

Auto

  • Model
    A3 8V
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2013
  • Silnik
    1.4 TFSI
  • Kod silnika
    CPTA
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia janusz_stg

7

Reputacja

  1. Dla dociekliwych: " Na takiej oponie można jeździć - aż do śmierci".
  2. To prawda. Przestaje płynąć olej. Ale do pewnych parametrów temperatury komputer pozwala wyłączyć silnik " bez" szkody dla niego. Jednak po przekroczeniu pewnych wartości start=stop po prostu nie zadziała i silnik Będzie pracował dalej bo zatrzymanie go byłoby szkodliwe dla turbo.
  3. janusz_stg

    Spalanie w 1.4 TFSI

    Sorry za małe OT. Ale wtrącę się znów do dyskusji na temat spalania. Co prawda A3 w sedanie ale silnik 1,4 T 140 km. Wynik z trasy 753 km
  4. W tej generacji silników komputer decyduje o aktywności systemu start -stop . Uwzględnia jak zauważył fio również wysoką temperaturę. Zresztą nie tylko . Zbyt niską również. Dla ciekawości podam ,że o ile klima jest włączona a automatyka nie jest w stanie utrzymać żądanego komfortu system też nie zadziała, chociaż sam silnik osiągnął teoretyczną temperaturę dla włączenia systemu .
  5. Czy to coś zmienia ? Cięcie kosztów stało się obsesją . Towar ma być łady i pożądany niekoniecznie dobry!
  6. Z tym dylematem walczył już nie tylko autor cytowanego wątku. Każdy kto wydaje trochę większą kasę na samochód oczekuje ideału. Tak niestety nie jest. Do głosu doszli księgowi i komisarze Unijni . Wymuszony recykling i odchudzanie aut pociąga za sobą określone konsekwencje. Ze skutkami tego musimy się godzić kupując nowe auto albo trwać przy niezawodnym starym , zrobionym z doskonałych materiałów ale bez 7 i więcej poduszek , klimatyzacji ,systemów wspomagających : kierowanie , hamowanie itp. Klient chce tanio i bogato a producent chce zarobić jak najwięcej. Klasyczny konflikt interesów . To tak jak z odwiecznym pytaniem : Być albo nie być. Osobiście posiadam staruszka audi A4 b5 i zdecydowanie nowsze A3 8V w sedanie. Och gdyby tylko ten nowy był tak dobrze zrobiony jak ten stary. To niestety jest cena "postępu " w motoryzacji. Jeżdżę nimi na zmianę i z dnia na dzień bardziej dostrzegam jak mój ukochany staruszek ulega degradacji i zdaję sobie z tego sprawę ,że jest to kierunek w zasadzie nieodwracalny bo nie ma sensu odnawiać go na klasyka. Niestety nie jest "Białym krukiem" . Pogodziłem się z tym stanem i kierunku tego nie da się zawrócić. A nowy w dzisiejszych czasach należy traktować jak " kolejny" sprzęt typu telefon, wiertarka , zapalniczka .... do zużycia. Auto przestało być produktem luksusowym i niedostępnym jak jeszcze 30 lat temu . O ile cię stać to kupuj nowszy i bezpieczniejszy aczkolwiek pewnie mniej trwały i ciesz się chwilą.
  7. Dość łatwo odróżnić te silniki. Silnik EA 211 po stronie paska alternatora ma plastikową obudowę paska rozrządu. Ponadto turbina jest z tyłu silnika jako zespolona część z wydechem. Natomiast EA 111 turbinę ma na górze z prawej strony silnika na przodzie jest zespolona z kolektorem wydechowym . Czy tak szybko wymieniać łańcuch? Na to pytanie nikt nie odpowie wróżąc ze "szklanej kuli" .Są potwierdzone bardzo duże przebiegi bez wymiany . Myślę ,że to będzie słychać.
  8. janusz_stg

    Spalanie w 1.4 TFSI

    Nie jest to konkretna kontrolka a napis jak w załączniku. Zrzut z instrukcji obsługi strona 34 w wybranym trybie pracy wskazań komputera :program wydajności
  9. Olej w specyfikacji VW 504.00 dla okresów zmiennych , 502.00 dla okresów stałych w silnikach benzynowych /507.00 silniki wysokoprężne z filtrem cząstek stałych i 505.00 dla silników bez filtra . I nie musi to być Castrol dedykowany przez producenta z którym ma podpisaną umowę.
  10. Mi w ASO Gdynia odpowiedzieli że producent nie przewiduje takiej wymiany i mam czekać na zaproszenie z MMI . Chyba ,że termin przeglądu wypadnie wcześniej. Ale nic nie stoi na przeszkodzie abyś podjechał na wymianę poza przeglądową. Powinni odpłatnie bez żadnego ale wykonać taką usługę i odnotować ten fakt w historii przeglądów.
  11. janusz_stg

    Spalanie w 1.4 TFSI

    Mam trochę mniejsze auto i z reguły jeżdżę sam lub we dwoje. Z dystrybutora wychodzi 7.1/100km . Jak jadę spacerkiem lokalnymi drogami potrafi zejść do 4,7 /100 na odcinku ok 100km. Za to w mieście zużyje ile mu się podoba. Najczęściej odcinki 3-5 km . Jazda autostradą do Gdyni (Skwer Kościuszki) ok 82 km w jedna stronę cztery osoby( nie małe) w aucie prędkość do 140 /h spalanie w/g komputera 6/100. Mam silnik z COD . Jak ma lekko poniżej 100 Nm odłącza 2 cylindry w celu oszczędzania paliwa by pod obciążeniem je znów uruchomić. Na razie to akceptuję ale po moim wiernym B5 90KM trudno mi się przestawić na tak zupełnie odmienny styl jazdy.
  12. Twoje auto z tego co zrozumiałem jest jeszcze na gwarancji. Z komunikatu z MMI dowiesz się o konieczności wymiany oleju na ok 1000 km przed tym momentem. Komputer przelicza zużycie oleju biorąc pod uwagę sposób eksploatacji. Należy przez to rozumieć liczbę zimnych startów. O ile tych rozruchów będzie więcej niż przeciętnie przeliczenie będzie odpowiednio skrócone. Okaże się ,że zostaniesz wezwany do wymiany oleju znacznie wcześniej niż by to wynikało z interwału okresowego ( te teoretyczne 30tkm). Chyba ,że okresowy przegląd gwarancyjny wypadnie wcześniej. Wtedy wymienisz olej w czasie standardowego przeglądu gwarancyjnego w ASO .Samodzielna wymiana w okresie gwarancyjnym to chyba trochę dmuchanie na zimne i szukanie sobie problemów.
  13. Trochę nie na temat najtańszych ale... Kupiłem auto 9 lat temu jako 13 letnie . Zawias z przodu kpl TRW . Wiem ,że nie najtańszy. Przelatałem 90 tkm wkoło komina . Wczoraj byłem na 10 z kolei przeglądzie .Dziesiąty raz bez uwag . Na samochodzie ciągle ten sam poniemiecki komplet TRW. Zastanawia mnie ta dyskusja ile musiałbym razy zmienić zawiechę kupując made in china i ile by mnie to kosztowało. Wiem ,że nie wszyscy tak długo trzymają auta ale też wiem ,że część z Was robi po 50 tkm + rocznie. Warto się zastanowić i przeliczyć. Bo wymiana zawiechy to nie tylko cena zakupu ale też robocizna i stracony czas .
  14. Pracuję na takich urządzeniach do uzdatniania wody. Nigdy nikomu nie poleciłbym zainstalowania tego typu urządzenia do mieszkania lub domu w części punktów czerpalnych do spożycia. Woda zanim zostanie zmiękczona a tym samym pozbawiona związków wapna powinna zostać odżelaziona i odmanganiona. Brak manganu ,żelaza i wapna w wodzie spożywczej prowadzi tylko w jednym kierunku . Jest jeszcze kwestia smaku . Jako mały przykład powiem ,że kawa po turecku zaparza się bez pianki . Polecam natomiast taki układ do punktów sanitarnych i poza spożywczych. Wiem , że są też tacy którzy montują odwróconą osmozę . Nie wiem kto i co kieruje takimi poczynaniami ale picie wody po osmotycznej jest jeszcze bardziej nie wskazane. Taką wodę to można do akumulatora dolewać ale spożywać ( oczywiście poza produktami wymagającymi takiej wody ) nie polecam.
  15. Jeśli chodzi o silnik 1,4 TFSI symbol E 111 to jest dość dynamiczny silniczek ale.... Jest jeden bardzo ważny element. Łańcuch rozrządu. Możliwa bardzo niska trwałość w skrajnych przypadkach 40 tkm i łańcuchowy napęd pompy olejowej. Wszystko to może grać jak orkiestra -głośno . Ten sam silnik E 211 to "poprawiona wersja " a tak na prawdę zupełnie nowa konstrukcja bez łańcuszków. Na razie polecany i ponoć wolny od chorób wieku dziecięcego.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...