Scrash Opublikowano 5 Października 2012 Opublikowano 5 Października 2012 Odkręcałeś śrubę od aparatu ? Kręciłeś nim ? bo jeśli tak to przestawiłeś sobie zapłon i stąd błąd czujnika Halla. Błędy sprawdzałeś zanim zacząłeś grzebać ? Musisz podpiąć się pod KTS`a lub inny porządny sprzęt aby zrobić nastawy podstawowe i sprawdzić jaki jest kąt zapłonu. Vagiem się nie da zrobić nastaw tak żeby pokazywał podstawowe ustawienie aparatu (przerabiałem to na sobie). Jeśli mimo zapłon będzie dobrze ustawiony a dalej jest błąd czujnika Halla to wtedy tylko wymiana. Jak coś to mam do sprzedania cały aparat z czujnikiem 100 % sprawny.
marko01 Opublikowano 6 Października 2012 Autor Opublikowano 6 Października 2012 Dzisiaj wymieniłem palec rozdzielacza. Był wypalony do połowy. Trochę pomogło ale dalej szarpie. Aparatem nie kręciłem więc zapłon nie powinien być przestawiony. Chyba, że się sam przestawił. Przyszło mi jeszcze do głowy, że przyczyny mogą być dwie: 1. palec rozdzielacza ( który właśnie wymieniłem) oraz 2. jednak walnięta cewka. Jutro jeszcze raz podmienię. Podmiana na uszkodzonym palcu rozdzielacza mogła nie przynieść efektu. Może jeszcze jakieś sugestie. Co do czujnika halla. Czy nie jest tak, że uszkodzenie tego czujnika uniemożliwia kompletnie uruchomienie samochodu. Bo zastanawia mnie ten błąd.
Scrash Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 Samochód przestanie pracować tylko po wypięciu czujnika położenia wału. Jeździłem z odpiętym czujnikiem Halla i poza szarpaniem dało się jeździć. Jeśli faktycznie czujnik walnięty to tylko zakup nowego czujnika Halla i roznitowywanie aparatu albo gotowy używany aparat. Jeśli jednak masz dostęp do jakiegoś kompa diagnostycznego oprócz Vaga to sprawdź podstawowy kąt zapłonu. Możesz teź się pokusić luzując śrubę aparatu i przekręcając odrobinę aparat po czym sprawdzając błędy na Vag oczekiwać aż zniknie. Metoda również sprawdzona (jeśli czujnik działa).
marko01 Opublikowano 7 Października 2012 Autor Opublikowano 7 Października 2012 Udam się do speca i sprawdzę zapłon. Jeśli jednak okaże się, że to czujnik halla to jak on wygląda do audi z silnikiem 1.6 ADP. Bo na allegro wyskoczyło dużo różnych a wolałbym uniknąć rozbierania aparatu przed kupnem nowego czujnika.
Scrash Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 To jest mój stary czujnik. Też mam silnik ADP. <br /><br /> Przechodziłem to . Najgorzej wybić nita u dołu aparatu. Czujnik Halla na Allegro to koszt ok 70 zł. Jak sie nie zdecydujesz na rozbiórke to moge ci puścić cały aparat za ta tyle.
proxyl Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 U mnie przy nie sprawnym czujniku halla (błąd 515 zwarcie do masy lub przerwany obwód ) efekty były praktycznie identyczne jak przy padającej cewce (u mnie są cztery to też jedna walnięta inaczej się objawi jak u ciebie). Przy lpg szarpanie jest dużo bardziej wyczuwalne i w obu przypadkach największe przy dużym obciążeniu i niskich obrotach aczkolwiek na pb też jest wyczuwalne. Obstawiam czujnik.
marko01 Opublikowano 3 Listopada 2012 Autor Opublikowano 3 Listopada 2012 Witam ponownie Niestety temat ni zakończony. Długo się nie odzywałem ale próbowałem uzdatnić sam moje autko. Próbowałem już chyba wszystkiego: podmieniłem cewkę sprawdziłem kopułkę, wymieniłem palec rozdzielacza, wymieniłem czujnik halla sprawdziem przewody i wymieniłem świece. Czy coś pominąłem? Wszystko na nic jak szarpał tak szarpie, jak pokazywał czujnik halla tak pokazuje czujnik halla. Czy może tak ktoś ma jeszcze jakieś sugestie>
Scrash Opublikowano 3 Listopada 2012 Opublikowano 3 Listopada 2012 Jak już pisałem wyżej ustaw sobie zapłon a błąd czujnika zniknie. Warunek jest taki że wymieniłeś czujnik na sprawny. Ja dopiero za 3-cim razem trafiłem na sprawny. Mowa o nowym czujniku.
marko01 Opublikowano 3 Listopada 2012 Autor Opublikowano 3 Listopada 2012 Właśnie wymieniłem czujnik i padł całkiem. Rzucił palenie. Podmieniałem czujnik na stary i także nic. Poddaje się, w poniedziałek prowadzę do mechanika.
grzesu3 Opublikowano 24 Lipca 2016 Opublikowano 24 Lipca 2016 Właśnie wymieniłem czujnik i padł całkiem. Rzucił palenie. Podmieniałem czujnik na stary i także nic. Poddaje się, w poniedziałek prowadzę do mechanika. Odgrzeje kotleta:) Rozwiązał ktoś problem z szarpaniem czy to na gazie (bardziej odczuwalne) czy na pb?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się