Skocz do zawartości
IGNOROWANY

szarpanie,spadek mocy - sonda LAMBDA


wjot1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Poczytałem trochę i doszedłem do wniosku, że prawdopodobnie jest u mnie do wymiany sonda lambda. Auto często się dusi, szarpie itd. Spalanie też spore - przy w miare spokojnej jeździe pali mi po mieście jakies 13-14 l.

Nie znalazłem nigdzie konrketniejszych informacji, a takie mnie interesują.

1 Jak sprawdzić samemu,czy owa sonda jest sprawna?

3. Jeśli by się okazało, że trzeba ją wymienić - da się to zrobić samemu ( bez ogromu specjalistycznych narzędzi i wiedzy)?

_____________________________________

Panowie proszę o odpowiedź jak sprawdzić tą sonde czy jest sprawna. Ponieważ mam w/w objawy już ładnych pare tyg. i jeśli rzeczywiście jest do wymiany, to chciałbym to zrobić jak najszybciej.

Pozdrawiam

---------- Post dopisany 11-09-2012 at 11:10 ---------- Poprzedni post napisany 10-09-2012 at 12:37 ----------

Panowie, to chociaż doradźcie gdzie się z tym udać i o co poprosić, żeby mieć pewność. Czy wystarczy sprawdzenie miernikiem sondy? Czy może jakaś analiza spalin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź na kompa i niech ci sprawdzą jak sonda oscyluje,a z wymianą nie powinno byc problemu jeśli masz klucz do lambd.A na początek może spróbuj resetu ecu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej piszę, podłączenie pod komputer powinno pokazać Ci jak sonda pracuje ;)

PS. Jak coś posiadam bodajże taką gdyby okazało się że Twoja jest uszkodzona ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zalezy na kogo trafisz , samo podlaczenie pewnie 50zl ale popytaj na forum koledzy z okolicy napewno ci pomoga, albo kup kabelek koszt 100zl program jest darmowy a sama obsuga banalnie prosta (oczywiscie mam na mysli obsuge typu odczy danych kasowanie bledow , a nie programowanie) w vagu masz bloki pomiarowe gdzie mozesz dokladnie przetestowac sonde

1. Test pierwszej sondy Lambda

Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.

VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)

Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)

Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)

Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.

Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF

Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzy.

jesli lambda byla by uszkodzona to odrazu byc mial pomaranczowa kontrolke check na zegarach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Mam podobny problem z autem. W mojej audi nie ma znaczenia czy jade na gazie czy na benzynie,czy jest zimny silnik czy nagrzany, nie maja znaczenia obraty silnika czy obciazenie. Szarpie nim bardzo mocno i po pewnym czasie ustepuje. Zdarza sie o coraz czesciej a dzwiek z silnika w tym czasie mozna porownac do ciagnika. Bledy byly sprawdzane i nic, zero bledow. Dodam ze jak nie szarpie to silniczek ladnie pracuje. Moze byc to przeplywka? i czy powinno wykazac na VAGu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaobserwowałeś czy temperaturę silnika trzyma stałą czy skacze sobie jak chce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temp. jest stala rowno na bialej kresce 90stopni. Jutro przeczyszcze przeplywke zobaczymy czy to cos pomoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...