Jump to content
IGNORED

Wymiana rozrządu i hydrauliki


VicVega
 Share

Recommended Posts

Panowie,

przy wymianie wtryskiwacza okazało się, że poleciały mi niektóre popychacze i dźwigienki. Wałki są lekko starte, ale ponoć mogą jeszcze pojeździć.

Do wymiany rozrządu zostało mi tam niecałe 7tys. km, więc zrobię to też od razu.

Chciałem się tylko poradzić, bo mechanik mówi, że naprawa bez wałków to ok 6 tysięcy. Z wałkami ok. 2,5 kafla więcej. Poradził mi wymieniać wałki, bo mogą ponoć za jakieś 40tys. km się zetrzeć i hydraulikę będzie trzeba wymieniać na nowo. Dobrze mówi? Wymieniać te wałki?

Chciałem jeszcze zapytać o cenę części, bo u niego to wychodzi jakoś sporawo, a znalazłem na przykład takie aukcje na allegro:

ROZRZĄD VW AUDI 2.5 TDI V6 + ZESTAW PK 163 180 KM (2564016536) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

i wałki:

WAŁKI ROZRZĄDU AUDI 2.5 TDI V6 KOLBENSCHMIDT INA (2610960811) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Co o nich myślicie? Kupować coś takiego czy allegro omijać szerokim łukiem?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

co do rozrzadu, ten z linku nie posiada wszystkich czesci na pelna wymiane rozrzadu i elementow ktore robi sie przy okazji chociaz lepsze to niz zestawy naprawcze za 600-700zl ktore niekotrzy koledzy kupuja i twierdza ze maja w pelni wymieniony rozrzad, tu masz liste czesci do rozrzadu (link obejmuje tylko rozrzad glowny) z intercarsu wszystkie czesci wyniosly mnie okolo 2300-2400 po znizkach razem z plynami:

rozrząd główny:

059 198 119 A [zestaw naprawczy: 2 paski i 3 rolki]

059 109 487 C [ramię napinacza]

059 109 479 B [napinacz paska wielorowkowego]

059 121 004 EX [pompa wody z uszczelką]

termostat:

078 121 113 F [regulator układu chłodzenia wraz z uszczelka]

paski / rolki alternatora i sprężarki klimatyzacji:

059 903 137 H [pasek wielorowkowy]

059 903 341 A [rolka odwracająca]

059 903 341 [rolka odwracająca]

059 145 276 [rolka odwracająca]

059 260 849 D [pasek wielorowkowy]

059 260 523 B [rolka napinająca]

Link to comment
Share on other sites

Mam praktycznie cały komplet : wałki z aso po przebiegu 10 tys + prawie nowe mostki i pestki.

Jeżeli jesteś zainteresowany pisz na PW.

Link to comment
Share on other sites

co do rozrzadu, ten z linku nie posiada wszystkich czesci na pelna wymiane rozrzadu i elementow ktore robi sie przy okazji [...]

No tak, faktycznie, choć jest chyba więcej niż rozrząd główny - poza termostatem jest chyba wszystko, nie?

A co myślisz o tych wałkach z hydrauliką? Kolbenschmidt robi ponoć bardzo dobre wałki.

Link to comment
Share on other sites

co do rozrzadu, ten z linku nie posiada wszystkich czesci na pelna wymiane rozrzadu i elementow ktore robi sie przy okazji [...]

No tak, faktycznie, choć jest chyba więcej niż rozrząd główny - poza termostatem jest chyba wszystko, nie?

A co myślisz o tych wałkach z hydrauliką? Kolbenschmidt robi ponoć bardzo dobre wałki.

masz tylko rozrzad glowny 3 rolki, napinacz, ramie do niego, pompe i dwa paski wiec jeszcze troche brakuje do fulla ale nie musisz oczywiscie tego wymieniac ja robilem full bo wiem ze auta za szybko nie sprzedam, co do walkow takze slyszalem podobna opinie natomias ja w swoim nie wymienialem bo sa ok, po 240 tys... moze warto zainteresowac sie propozycja kolegi wyzej

Link to comment
Share on other sites

to stary silnik i nie oplaca sie pakowac w niego kase by sie jaraz ze 300tys wytrzyma bo to auto juz tyle zycia i tak nie ma

moja rada:

kup albo sama hydraulike za klocka - klocka z hakiem albo walki z hydraulika za okolo 2,5 kola, czesci podstawowe rozrzadu z 600 zyla (z pompa wody i termostatem powiedzmy z 800-900zyla). Mechanik za robote wezmie z klocka bez rachunku i zamykasz sie w 4 kola z walkami i rozrzadem... najwyzej na zloecie nie bedziesz mogl sie pochwalic ze wymieniles napinacz paska wielorowkowego czy pompe wody oraz ze nie masz hydrauliki ina. jezeli wiesz ze te rzeczy byly wymieniane przy ostatnim rozrzadzie oraz nie ma syndromow ze cos jest nie tak - bym sobue podarowal.

Jezeli mechanik bedzie kupowal czesci oraz wezmiesz fvat na robote poplyniesz z 6 kola ale jak cos trzasnie masz gwaranta (pamietaj by bylo napisane co bylo robione a nie "naprawa auta").... proste - 2 kola w kieszeni ale wiesz ze mechanik jak cos walnie zwali wine na czesci albo 2 kola mniej i male pole manewru na wyslizganie sie z odpowiedzialnosci

Pozdrawiam,

Przemek

Link to comment
Share on other sites

Trochę się rozejrzałem i części (kompletny rozrząd, hydraulikę i wałki) mogę mieć za niecałe 4 patyki. Plus olej, płyn chłodniczy i filtry ze 350PLN. Myślę, że zrobię wszystko. Ja tym autem jeszcze trochę pojeżdżę, a pewności nie mam czy był kompletny rozrząd wymieniany poprzednio, bo nie ja to robiłem.

Powiedzcie tylko, bo mechanik, u którego mam auto chce za wymianę rozrządu, wałków, hydrauliki i wtrysku sterującego 1500PLN. To nie za dużo? No i mówi, że to roboty na 3 dni co najmniej. Zgadza się? Zostawiać u niego auto czy szukać gdzie indziej, szybciej/taniej?

Link to comment
Share on other sites

hudraulika tylko INA, dzwigienki też, wałki kolbenshmidt jak narazie nie mają złych opinii, inne średnio,.

dodłabym do tego uszczelki pod dekle szcególnie te półksieżyce, na końcach, reszta elementów do sprawdzenia po rozebraniu, napewno termostat, i rolki,.

czy 1.5 tys za robotę to duzo??, sporo, chyba z 1tys byłoby optymalnieszkoda że jesteś daleko sam bym Ci to zrobił, hehe

, ciekawe czy wszystko jest na górze , czy może kawałki dźwigienek bedą w misce i bedzie trzeba ją zciagać??

Link to comment
Share on other sites

Widziałem na pewno, że jedna dźwigienka się tam walała na górze, ale nie wiem czy wszystko jest. Zaraz tam jadę to jeszcze dopytam.

A jeszcze mam dwa pytania:

1. Kolbenschmidt ponoć robi bardzo dobre wałki, a co myślicie o firmie Camshaft International? Są tańsze o ok. 500 PLN od Kolbenschmidtów. Jest to odłam LUKa z tego, co wiem. Warto się tym interesować czy przeboleć te 5 stów?

2. Czy wytarcie wałka, ale nie takie drastyczne, jak niekiedy tutaj koledzy pokazują na fotkach, jest widoczne gołym okiem czy trzeba to mierzyć jakoś?

Link to comment
Share on other sites

wałki sa utwardzane powierzchniowo, jak juz go ruszyło, może szybko wytrzeć się dalej,., tym bardziej jak chcesz jeszcze tym autem pojeździć

sporo osób tez smiga na tych Camshaft international, jak juz te wałki to napewno hudraulika INA,.

ja wymieniałem również zaworki zwrotne cisnienia oleju, koszt ok 100 zł sztuka, jest ich 2, ale robory kupe z wymianą, jeden z nich naprawde był słaby w porównaniu do nowego,.

Link to comment
Share on other sites

Camshaft International? Są tańsze o ok. 500 PLN od Kolbenschmidtów. Jest to odłam LUKa z tego, co wiem. Warto się tym interesować czy przeboleć te 5 stów?

mam te walki wiec powiem tak: przez internet nie kupuj!!!! problem jest taki ze byla seria gdzie jakis kretyn zla storna wlozyl zebatki do maszyny co je na walki nabijala i przez to jeden walek sobie mozna wsadzic do d... (zeby w sla strone na zebatce) - mialem tak i reklamowalem... dostalem dobry walek na wymiane ale kupilem w miedzyczasie ten jeden bo auta trzeba bylo szybko zlozyc a nie pitolic sie wiec zostalo mi na pamiatke

Same walki sprawdzalem na twardosciomierzu (po tej wpadce z jednym walkiem nie bylem pewny czy nie sa z masla czy je wkladac...) - twardzoc ok 52 albo 54 "herce" (te co mialem mialy chyba 49 hercow wiec sama twardosc jest ok) - auto chodzi jak narazie pol roku bez problemu

mechanik psioczyl na jakosc obrobki ale ogolnie psioczyl na wszystko wiec przekazuje info - placilem za 4 walki z hydraulika i z fvat chyba jakos 2 kola wiec cena smieszna ale bez mozliwosci odbioru osobistego albo przysiegi sprzedawcy ze sprawdzil przed wyslaniem poprawnosc nabicia wszystkich zebatek - omijaj...

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

sprawdzalem twardosc walka ale nie twardosc elementow hydrauliki (zakladam optymistycznie ze tutaj nie ma problemu)

Link to comment
Share on other sites

Hej! Wczoraj odebrałem wreszcie auto. Zrobiło się ciszej i szybciej zdecydowanie, a na moim koncie puściej :)

Zrobiłem kompletny rozrząd, wałki (Kolbenschmidt w końcu udało mi się w dobrej cenie wyhaczyć) z hydrauliką, do tego filtry oleju, powietrza i paliwa, olej, płyn chłodniczy, kupiłem nową rura od IC (poszła ta gumowa przy łączniku kolektorów), chłodnica od IC wymagała spawania no i wymieniłem wtrysk sterujący (miałem kupiony wcześniej). Kosztowało mnie to z robocizną ok. 6500PLN... Myślę, że nie najgorzej, jak na wielkość tego remontu, ale teraz chyba będę nim jeździł, aż się rozleci :)

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za porady!

Link to comment
Share on other sites

a jaką hydraulikę do tego załozyłeś, jaki olej??, sprawdził ci mechanik kąt wtrysku??

mam nadzieję że pod dekle poszły nowe uszczelki , tak samo pod wtryski i pod przelewy???

pozdrawiam, ja też taki remont robiłem, wszystko smiga,.

Link to comment
Share on other sites

Hydraulika INA, w komplecie z wałkami kupiłem w okazyjnej cenie. Dźwigienki kute czy coś. Olej Castrol Edge. Uszczelki pod dekle oczywiście nowe. Pod wtryski i na przelewy też poszły nowe uszczelki. Uszczelniacze wałków również (w komplecie z zestawem wałków też były) i uszczelniacz wału korbowego, z którego już się trochę lało.

Kąta wtrysku chyba nie sprawdzał. Zapomniałem o to dopytać.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...