piotrek83 Opublikowano 14 Września 2012 Opublikowano 14 Września 2012 Koledzy jak wiadomo w autku jest 1 gniazdko zapalniczki, a podlaczajac nawigację, cb, ładowanie do telefonu itd. Potrzebujemy wiecej wolnych gniazd. Chciałbym umieścić podobnie jak to miałem w poprzedniej Vectrze rozdzielacz w schowku, tylko teraz pytanie gdzie najprościej będzie się wpisać takim rozdzielczem. W poprzednim samochodzie podpialem się pod standardowa zapalniczke wspinając się w kable pod ww zapalniczka. W audi trzeba chyba wyjac cały tunel środkowy aby dostać się do kabli zapalniczki. Może zna ktoś prostszy sposób, aby uzyskać te 12V wyłączane z zaplonu? Pozdrawiam
done Opublikowano 17 Września 2012 Opublikowano 17 Września 2012 Prościej to chyba będzie zdemontować osłonę pod kierownicą i tam masz dobry dostęp do 12V (grube przewody) i masy.
piotrek83 Opublikowano 23 Września 2012 Autor Opublikowano 23 Września 2012 Prościej to chyba będzie zdemontować osłonę pod kierownicą i tam masz dobry dostęp do 12V (grube przewody) i masy. Jutro będę zabierał sie za podlaczenie tylko kolego może wiesz konkretnie który kabelek 12v jest wyłączany po stacje? Chodzi o to aby napięcie nie docierało do rozdzielacza non stop, tylko wyłączalo sie razem z zaplonem Pozdrawiam.
done Opublikowano 24 Września 2012 Opublikowano 24 Września 2012 Po wyłączeniu zapłonu, czy po wyciągnięciu kluczyka?
piotrek83 Opublikowano 24 Września 2012 Autor Opublikowano 24 Września 2012 Po wyłączeniu zapłonu, czy po wyciągnięciu kluczyka? Obojętnie, ważne żeby nie było to ciągłe napięcie jak w przypadku zapalniczki.
Slawek Opublikowano 24 Września 2012 Opublikowano 24 Września 2012 Najbezpieczniejszym sposobem jest podłączenie się do prądu idącego bezpośrednio z akumulatora, oczywiście z bezpiecznikiem. Należy użyć również grubych przewodów. Wpinanie się byle gdzie może spowodować wywalenie tysiąca błędów, a w skrajnych wypadkach zwarcie lub nawet pożar. Właściwie wszystko zależy od mocy podłączanych urządzeń, jeśli rzeczywiście będzie to urządzenie które pobiera tylko kilka watów, to nie ma dużego problemu, gorzej jeśli podłączy się coś mocniejszego.
done Opublikowano 24 Września 2012 Opublikowano 24 Września 2012 Najbezpieczniejszym sposobem jest podłączenie się do prądu idącego bezpośrednio z akumulatora, oczywiście z bezpiecznikiem. Należy użyć również grubych przewodów.Wpinanie się byle gdzie może spowodować wywalenie tysiąca błędów, a w skrajnych wypadkach zwarcie lub nawet pożar. Właściwie wszystko zależy od mocy podłączanych urządzeń, jeśli rzeczywiście będzie to urządzenie które pobiera tylko kilka watów, to nie ma dużego problemu, gorzej jeśli podłączy się coś mocniejszego. Od tego są przekaźniki o odpowiedniej wydajności prądowej i w tym wypadku przekaźnik trzeba zastosować. +12V po stacyjce - za bezpiecznikiem nr 5, po odkręceniu puszki bezpieczników (można ją otworzyć i z tyłu jest dobry dostęp) lub cienki czerwony przewód w wiązce pod kierownicą (+12V zanika po wyjęciu kluczyka)
piotrek83 Opublikowano 24 Września 2012 Autor Opublikowano 24 Września 2012 Najbezpieczniejszym sposobem jest podłączenie się do prądu idącego bezpośrednio z akumulatora, oczywiście z bezpiecznikiem. Należy użyć również grubych przewodów.Wpinanie się byle gdzie może spowodować wywalenie tysiąca błędów, a w skrajnych wypadkach zwarcie lub nawet pożar. Właściwie wszystko zależy od mocy podłączanych urządzeń, jeśli rzeczywiście będzie to urządzenie które pobiera tylko kilka watów, to nie ma dużego problemu, gorzej jeśli podłączy się coś mocniejszego. Od tego są przekaźniki o odpowiedniej wydajności prądowej i w tym wypadku przekaźnik trzeba zastosować. +12V po stacyjce - za bezpiecznikiem nr 5, po odkręceniu puszki bezpieczników (można ją otworzyć i z tyłu jest dobry dostęp) lub cienki czerwony przewód w wiązce pod kierownicą (+12V zanika po wyjęciu kluczyka) A co powiecie koledzy o takim rozwiązaniu, żeby nie rozbebeszać puszki od tyłu? DODATKOWY BEZPIECZNIK STD ODBUDOWA BYPASS BAJPAS (2594130249) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Rozumiem, że pod bezpiecznikiem nr 5 jest odcięcie 12V po stacyjce (od czego jest ten bezpiecznik?)? Czyli nie tak jak gdzieś czytałem, że jedynym rozwiązaniem jest odcięcie po masie? Bo mase tak czy siak trzeba będzie dorwac gdzie indziej? Pozdrawiam
done Opublikowano 24 Września 2012 Opublikowano 24 Września 2012 Bypass stanowczo odradzam. Chcesz zrobić to dobrze to kup podstawkę pod przekaźnik Podstawka pod przekaźnik samochodowy - 21cm (2591607515) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. + przekaźnik PRZEKAŹNIK SAMOCHODOWY 40A 12V /kod 7001 (2587864311) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. jeśli nie chcesz lutować to złączki do przewodów Złączki do przewodów 10 sztuk - Sklep motocyklowy w Katowicach AP-Moto Na przekaźniku masz nr styków, przykładowe podłączenie: 85 – do bezpiecznika nr 5 / lub czerwonego cienkiego przewodu w wiązce pod kierownicą (zasilanie przekaźnika) 86 – masa (karoseria lub minus akumulatora) 87 - poprzez bezpiecznik 15A podłączasz „plus” najlepiej prosto z akumulatora. 30 – na tym styku pojawi się +12V podłącz tu rozdzielacz Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się