Jump to content
IGNORED

Metaliczny stuk i dymienie, praca na trzy gary


dzes1987
 Share

Recommended Posts

Witam

Bardzo proszę kolegów o pomoc. Dziś rano poszedłem do samochodu odpaliłem na chwile bo miałem poprawić kostkę od podgrzewanych siedzeń i wszystko było ok silnik odpalił tak jak zawsze pracował ładnie i równo. Zgasiłem zrobiłem co miałem zrobić i chcąc sprawdzić czy siedzenie grzeje odpaliłem samochód ponownie lecz tym razem samochód odpalił tak jakby na trzy gary strasznie trzęsie dodatkowo zaczął kopcić raczej na czarno i słychać jakieś stukanie w silniku nie gazowałem go ale parę razy zgasiłem i odpaliłem i niestety za każdym razem jest tak samo zaznaczam ze wczoraj nie było z samochodem żadnych problemów. Wcześniej było słychać popychacz ale jak rozmawiałem z mechanikiem który robił mi rozrząd to powiedział żebym na razie spokojnie jeździł bo szkoda rozbierać rozrząd na nowo po paru tysiącach a od tego nic się nie stanie.

Czytałem kilka tematów ale po przeczytaniu żaden nie odpowiadał temu co się u mnie stało.

Co najgorsze aktualnie jestem w Niemczech nie mam vaga żeby sprawdzić błędy ale na desce się żadne nie wyświetliły.

A może ktoś będzie kojarzył jakiegoś mechanika w okolicy Heidenheim.

Co to może być może będę mógł sam coś sprawdzić?

Link to comment
Share on other sites

no to bardzo złyk znak.Zdejmij na dzien dobry pokrywe zaworow zobacz jak to wyglada.Sprawdz na ktorym garze nie chodzi odkrecajac rurki od wtryskow.Jak nie bedzie zmiany w pracy na ktoryms to na ten nie pali.Jak to nic nie pomoze glowica do gory,jak stuka mogl peknac tlok albo sie urwac.Ew scielo klin na wale i uderzyl tlok w zawory.ODPALANIE TERAZ JUZ NIE WSKAZANE

Link to comment
Share on other sites

zapomniałem dodać ze ten stuk który słychać jest identyczny jak od tego popychacza tylko tak jakby wyraźniej słyszalny.

kurcze mam nadzieje że to nic aż tak poważnego ze może coś z wałkiem rozrządu z tymi szklankami. a jak sciągnę teraz pokrywę zaworów nie mając nowej uszczelki to na starej narazie ewentualnie bedę mógł to złożyć.

Link to comment
Share on other sites

tak.Powiem tak nawet jak dasz nowa usczelke to cieknie,zawsze daje dodatkowo na silikon wtedy jest pewnosc.

Link to comment
Share on other sites

zdjąłem pokrywe zaworów okazało sie żę rozleciała się jedna szklanka popychacza regulatora hydraulicznego w drobny mak. wystarczy jak wymienię szklanki ustawie rozrząd czy mogło się coś więcej stać?

Link to comment
Share on other sites

owszem mogło,uwalic gniazdo popychacza i wtedy glowica do wymiany.Sprawdz dokladnie wałek na tej szklance.

Nie ulega watpliwosc ze musisz rozpiac rozrzad i walek do gory.

Link to comment
Share on other sites

Wcześniej było słychać popychacz ale jak rozmawiałem z mechanikiem który robił mi rozrząd to powiedział żebym na razie spokojnie jeździł bo szkoda rozbierać rozrząd na nowo po paru tysiącach a od tego nic się nie stanie.

Ehh te mechaniory.

Link to comment
Share on other sites

witam, czy może coś się wyjaśniło w Twojej sytuacji ? mam taki sam problem. jechałem polną drogą 20km/h i nagle silnik zaczął telepać się caly i coś mocno metalnicznie bije w silniku ... teraz przy odpaleniu jednorazowo pluje czarnym smugiem z tlumika ...

Link to comment
Share on other sites

Zrób tak jak radzą koledzy pokrywa do góry i patrz co się dzieje ewentualnie scieło klina na kółku wału i rozrząd się przestawił warto popatrzeć na punkty lub pada pompa wtryskowa.

Co to za silnik też AHU ?

Link to comment
Share on other sites

Co to za silnik też AHU ?

Nowszy 1Z.

Link to comment
Share on other sites

Co to za silnik też AHU ?

Nowszy 1Z.

moja odpowiedz tyczyła się kolegi "mlodycezar" A co do twojej wypowiedzi to z tego co mi wiadomo to 1Z jest starszą wersją Ahu. Chyba ze mam złe informacje. W sumie to są te same silniki :P

Link to comment
Share on other sites

Co to za silnik też AHU ?

Nowszy 1Z.

moja odpowiedz tyczyła się kolegi "mlodycezar" A co do twojej wypowiedzi to z tego co mi wiadomo to 1Z jest starszą wersją Ahu. Chyba ze mam złe informacje. W sumie to są te same silniki :P

Przeczytałem "co to za silnik teN AHU ?" :wink:

Link to comment
Share on other sites

znaczy się powiem tak : przygodę z audi a4 zacząłem 8 września i 15 września właśnie mi się to wydarzyło ; ( gościu od którego kupiłem autko pracuje w hamburgu i teraz nie odbiera ;/ audi ma silnik 1.9 tdi AFN 110KM ale ma zrobionego chipa na 131KM . pojeździłem nią tydzień więc jestem mega wkurzony ... zbytnio nie chce nic rozkręcać bo nie chce nic zepsuć ; ) pytam się na forum aby mniej więcej zorientować się co się stało ; ) jutro spróbuje załatwić jakiegoś mechanika. Dodam jeszcze iż wujek patrzył pod maskę i mówił że na jego oko to 4 wtrysk nie pracuje, ale mechanikiem nie jest więc nic nie grzebał.

Link to comment
Share on other sites

Sorki za późną odpowiedź ale neta nie mam stałego. czekam na części z polski nowe szklanki wałek rozrządu uszczelniacz itd i w sobote będę wszystko składał i powinno być ok. Gniazdo popychacza na szczęście nie ucierpiało. Koszt 500 zł ok chyba że ktoś w DE chce kupować to 420 Euro. tak że trzymajcie kciuki żeby żabcia w sobotę do mnie zagadała:)

---------- Post dopisany at 19:29 ---------- Poprzedni post napisany at 19:27 ----------

nawiasem mówiąc robię to pod blokiem w którym mieszkam. a najgorsze w tym wszystkim jest to usunięcie wszystkich pozostałości po szklance starej. pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

no to jesli ci nie uszkodzilo gniazda hydrosztosu to cud... kolesiowi w AFNie rozpiepszyło porezalo dosc grubo gniazdo. jego nie omineło zdjecie głowicy i regeneracja gniazda...

(jakbyś potrzebował głowice to mam)

Link to comment
Share on other sites

spoko dzięki za ofertę ale miejmy nadzieje że nie będę potrzebował:) wewnątrz gniazda nie ruszyło od góry pare rysek jest ale one wpływu na prace hydro mieć nie będą:) w sobotę jak poskładam i odpalę to dam znać jak jest:)

Powiedzcie mi jeszcze tylko jak jest z ustawieniem rozrządu gdyż na kole mam znak zero a jakiś centymetr wcześniej kreskę i nie wiem na co ustawić niby jak jest na kresce to blokada na pompie i wałek rozrządu można było zablokować i wszystko się zgadzało.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...