koniu121 Posted September 25, 2012 Posted September 25, 2012 Witam ! Od 2 - ch dni jestem posiadaczem Audi A4 B7 z silnikiem 2.0 BRB . Kiedy włącze silnik i samochód stoi czuje zapach spalin , wszystko mija wtedy , kiedy rusze. W trasie - 500 kilometrów nie czułem żadnych nie przyjemnych zapachów , jednak jeżdżąc po mieście , oraz mniejsze odcinki , zapach daje się we znaki . Dzisiaj otworzyłem maske , odpaliłem zimny silnik , ściągnołem pokrywe , czułem ten zapach w okolicy filtra paliwowego , kolektora . Poprzedni właściciel powiedział , że jeden wtrysk ponoć nie chodzi do końca tak jak powinien ( obniżona moc ) , był na ASO z tym i zalecili czyszczenie , aczkolwiek benzyną mi to nie zalatuje. Samochód pracuje bez zarzutu , udokumentowane 86 tys przebiegu. Jakieś sugestie ? Na co zwrócić uwage ? Jutro wybieram się do mechanika.
..::KoNik::.. Posted September 26, 2012 Posted September 26, 2012 Ja bym nie pojechał do mechanika tylko do tłumikarza... bo z opisu wydaje sie, że masz nieszczelny układ wydechowy... dlatego podczas postoju czujesz spaliny...
Kuneff Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 Hey Od jakiegoś czasu mam identyczny problem, jak postoję minutę albo dwie w jednym miejscu to czuję zapach spalin( w sumie nie wiem jak to nazwac, taki specyficzny zapach) ostatnio podniosłem maskę niucham i niucham i wyczułem ten zapach z listwy wtryskowej, nie wiem może się coś rozszczelniło??? wydaje mi się, że to z tego. Mój silnik to 1.8t AVJ... nie wiem, co robic..w sobotę mam wyjazd;/ hmm..;/
koniu121 Posted September 30, 2012 Author Posted September 30, 2012 Hmm Co do oznaczenia silnika - mam teraz w rękach książke serwisową , patrze na oznaczenie silnika , jest BRD , moc silnika 125 KW , czyli 170 KM . Wraz z mechanikiem znalazłem przyczyne nieszczelności - przepalona uszczelka pomiędzy turbiną , a kolektorem wydechowym . Jest cała czarna , w jednym miejscu pęknięta . Prawodopodobnie serwis , który kiedyś wyciągnoł turbine ,nie dokręcił jej do końca i dlatego spaliny uciekały po uszczelce . Ponoć dostęp do kolektora i śrób jest ciężki zatem macherom niechciało się dobrze dokręcić śrób. Co do kolegi powyżej , to może warto sprawdzić , czy niema wycieku paliwa w okolicy wtrysków ? Z tego co się dowiedziałem , to ponoć w przypadku nie sprawności jednego z wtrysków to może lać. Tak samo możesz spróbować dodać gaz na postoju , a druga osoba niech patrzy skąd dochodzą spaliny . U mnie było widać czarny dym z okolic turbiny , dlatego odrazu podejrzenia padły w tamtą strone .
ciechu20 Posted October 25, 2012 Posted October 25, 2012 sprawdźcie szczelnosć wydechu, to podstawa. jeszcze można sprawdzić czy przy lewarku zmiany biegów wszystko jest ok.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now