Jump to content
IGNORED

Zapach spalin wewnątrz Audi A4 B7 2.0TDI BRD


Recommended Posts

Posted

Witam !

Od 2 - ch dni jestem posiadaczem Audi A4 B7 z silnikiem 2.0 BRB . Kiedy włącze silnik i samochód stoi czuje zapach spalin , wszystko mija wtedy , kiedy rusze. W trasie - 500 kilometrów nie czułem żadnych nie przyjemnych zapachów , jednak jeżdżąc po mieście , oraz mniejsze odcinki , zapach daje się we znaki . Dzisiaj otworzyłem maske , odpaliłem zimny silnik , ściągnołem pokrywe , czułem ten zapach w okolicy filtra paliwowego , kolektora . Poprzedni właściciel powiedział , że jeden wtrysk ponoć nie chodzi do końca tak jak powinien ( obniżona moc ) , był na ASO z tym i zalecili czyszczenie , aczkolwiek benzyną mi to nie zalatuje. Samochód pracuje bez zarzutu , udokumentowane 86 tys przebiegu. Jakieś sugestie ? Na co zwrócić uwage ? Jutro wybieram się do mechanika.

Posted

Ja bym nie pojechał do mechanika tylko do tłumikarza... bo z opisu wydaje sie, że masz nieszczelny układ wydechowy... dlatego podczas postoju czujesz spaliny...

Posted

Hey

Od jakiegoś czasu mam identyczny problem, jak postoję minutę albo dwie w jednym miejscu to czuję zapach spalin( w sumie nie wiem jak to nazwac, taki specyficzny zapach) ostatnio podniosłem maskę niucham i niucham i wyczułem ten zapach z listwy wtryskowej, nie wiem może się coś rozszczelniło??? wydaje mi się, że to z tego.

Mój silnik to 1.8t AVJ...

nie wiem, co robic..w sobotę mam wyjazd;/ hmm..;/

Posted

Hmm

Co do oznaczenia silnika - mam teraz w rękach książke serwisową , patrze na oznaczenie silnika , jest BRD , moc silnika 125 KW , czyli 170 KM .

Wraz z mechanikiem znalazłem przyczyne nieszczelności - przepalona uszczelka pomiędzy turbiną , a kolektorem wydechowym . Jest cała czarna , w jednym miejscu pęknięta . Prawodopodobnie serwis , który kiedyś wyciągnoł turbine ,nie dokręcił jej do końca i dlatego spaliny uciekały po uszczelce . Ponoć dostęp do kolektora i śrób jest ciężki zatem macherom niechciało się dobrze dokręcić śrób.

Co do kolegi powyżej , to może warto sprawdzić , czy niema wycieku paliwa w okolicy wtrysków ? Z tego co się dowiedziałem , to ponoć w przypadku nie sprawności jednego z wtrysków to może lać.

Tak samo możesz spróbować dodać gaz na postoju , a druga osoba niech patrzy skąd dochodzą spaliny . U mnie było widać czarny dym z okolic turbiny , dlatego odrazu podejrzenia padły w tamtą strone .

  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...