Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uszkodzony zawór EGR


Cocco

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam pytanko odnośnie zaworu EGR. Podpiąłem VAG'a żeby sprawdzić jakie są błędy an silniku i wyskoczyły mi takie błędy:

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BLB.lbl

Control Module Part Number: 03G 906 016 GN HW: 028 101 211 3

Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 9618

Software Coding: 0000072

Work Shop Code: WSC 78239 146 61341

VCID: 75EAE38A239B20B4

6 Faults Found

17056 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11): Electrical Fault

P0672 - 000 - -

Freeze Frame

RPM: 2898 /min

Torque: 54.0 Nm

Speed: 45.0 km/h

Load: 18.8 %

Voltage: 14.21 V

Bin. Bits: 00101000

Temperature: 19.8°C

Bin. Bits: 10110000

17055 - Cylinder 1 Glow Plug Circuit (Q10): Electrical Fault

P0671 - 000 - -

Freeze Frame

RPM: 1092 /min

Torque: 120.0 Nm

Speed: 5.0 km/h

Load: 9.0 %

Voltage: 14.36 V

Bin. Bits: 00101100

Temperature: 3.6°C

Bin. Bits: 10110000

17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12): Electrical Fault

P0673 - 000 - -

Freeze Frame

RPM: 1092 /min

Torque: 120.0 Nm

Speed: 5.0 km/h

Load: 9.0 %

Voltage: 14.36 V

Bin. Bits: 00101100

Temperature: 3.6°C

Bin. Bits: 10110000

17058 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13): Electrical Fault

P0674 - 000 - -

Freeze Frame

RPM: 1323 /min

Torque: 54.0 Nm

Speed: 9.0 km/h

Load: 15.7 %

Voltage: 14.36 V

Bin. Bits: 00101000

Temperature: 3.6°C

Bin. Bits: 10110000

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal

P0101 - 000 - -

Freeze Frame

RPM: 1680 /min

Torque: 0.0 Nm

Speed: 70.0 km/h

Temperature: 35.1°C

Mass Flow: 22.76 g/s

(no units): 1.43

Temperature: 86.4°C

16787 - EGR Valve (N18): Malfunction

P0403 - 000 - -

Freeze Frame

RPM: 2541 /min

Torque: 6.0 Nm

Speed: 60.0 km/h

Duty Cycle: 84.4 %

Voltage: 13.83 V

Mass Air / Rev.: 990.0 mg/str

Duty Cycle: 15.4 %

Bin. Bits: 00000000

Widzę, że mam uszkodzony zawór EGR. Czasami w aucie mam problem z brakiem mocy, tak jakby na chwile turbina przestała pompować. Czy to może być wina uszkodzonego zaworu?

z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam pytanko odnośnie zaworu EGR. Podpiąłem VAG'a żeby sprawdzić jakie są błędy an silniku i wyskoczyły mi takie błędy:

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BLB.lbl

Control Module Part Number: 03G 906 016 GN HW: 028 101 211 3

Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 9618

Software Coding: 0000072

Work Shop Code: WSC 78239 146 61341

VCID: 75EAE38A239B20B4

6 Faults Found

17056 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11): Electrical Fault

P0672 - 000 - -

Freeze Frame

RPM: 2898 /min

Torque: 54.0 Nm

Speed: 45.0 km/h

Load: 18.8 %

Voltage: 14.21 V

Bin. Bits: 00101000

Temperature: 19.8°C

Bin. Bits: 10110000

17055 - Cylinder 1 Glow Plug Circuit (Q10): Electrical Fault

P0671 - 000 - -

Freeze Frame

RPM: 1092 /min

Torque: 120.0 Nm

Speed: 5.0 km/h

Load: 9.0 %

Voltage: 14.36 V

Bin. Bits: 00101100

Temperature: 3.6°C

Bin. Bits: 10110000

17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12): Electrical Fault

P0673 - 000 - -

Freeze Frame

RPM: 1092 /min

Torque: 120.0 Nm

Speed: 5.0 km/h

Load: 9.0 %

Voltage: 14.36 V

Bin. Bits: 00101100

Temperature: 3.6°C

Bin. Bits: 10110000

17058 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13): Electrical Fault

P0674 - 000 - -

Freeze Frame

RPM: 1323 /min

Torque: 54.0 Nm

Speed: 9.0 km/h

Load: 15.7 %

Voltage: 14.36 V

Bin. Bits: 00101000

Temperature: 3.6°C

Bin. Bits: 10110000

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal

P0101 - 000 - -

Freeze Frame

RPM: 1680 /min

Torque: 0.0 Nm

Speed: 70.0 km/h

Temperature: 35.1°C

Mass Flow: 22.76 g/s

(no units): 1.43

Temperature: 86.4°C

16787 - EGR Valve (N18): Malfunction

P0403 - 000 - -

Freeze Frame

RPM: 2541 /min

Torque: 6.0 Nm

Speed: 60.0 km/h

Duty Cycle: 84.4 %

Voltage: 13.83 V

Mass Air / Rev.: 990.0 mg/str

Duty Cycle: 15.4 %

Bin. Bits: 00000000

Widzę, że mam uszkodzony zawór EGR. Czasami w aucie mam problem z brakiem mocy, tak jakby na chwile turbina przestała pompować. Czy to może być wina uszkodzonego zaworu?

z góry dzięki za pomoc.

mass air flow to przeplywka ...Pozostałe błędy dotyczą świec żarowych, także sprawdź przewody jak i same świece.

a z tym egr to masz tu...

16787/P0403/001027 - Ross-Tech Wiki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dzięki za pomoc,

odnośnie tych świec żarowych, to ogólnie dziwne, bo na wiosnę kupowałem nowe Boscha i sam nie wiem co się stało, że nie działają. Zrobię tak jak mówisz, może faktycznie to coś z przewodami.

A jeszcze odnośnie tego zaworu EGR, to on ma wpływ na ten brak mocy?

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dzięki za pomoc,

odnośnie tych świec żarowych, to ogólnie dziwne, bo na wiosnę kupowałem nowe Boscha i sam nie wiem co się stało, że nie działają. Zrobię tak jak mówisz, może faktycznie to coś z przewodami.

A jeszcze odnośnie tego zaworu EGR, to on ma wpływ na ten brak mocy?

pozdro

z egr dokladnie niewiem ale zrob logi dynamiczne i statyczne pelne ..

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/

i popros o sprawdzenie logow w dziale "diagnostyka vag"..tam chlopaki powiedz czy przeplywka ,turbo i egr dzialaja poprawnie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dzięki za pomoc,

odnośnie tych świec żarowych, to ogólnie dziwne, bo na wiosnę kupowałem nowe Boscha i sam nie wiem co się stało, że nie działają. Zrobię tak jak mówisz, może faktycznie to coś z przewodami.

A jeszcze odnośnie tego zaworu EGR, to on ma wpływ na ten brak mocy?

pozdro

Uszkodzony EGR moze caly czas kierowac spaliny zamiast czystego powietrza do komor spalania wowczas na pewno odbija sie to na mocy. Jesli jest mocno sadza zapaprany to moze sie czasami nie otwierac/zamykac - wrazenie utraty mocy od czasu do czasu. VCDS umozliwia testowe otwieranie i zamykanie egr-a jak bedzie szarpac silnikiem to na 99% wina egr-a.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za pomoc, jak tylko będę miał chwilkę czasu zrobię diagnozę. Mam jeszcze pytanko, bo z ta mocą u mnie jest tak, że po prostu czasami się to zdarza, nie jest to ciągły efekt, i czy jeżeli faktyczni zawór EGR jest uszkodzony, to da się go jakoś naprawić, czy tylko wymiana wchodzi w grę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie otwiera Ci się cały bo tylko 85% jak widać, więc jest problem, można rozebrać i zobaczyć czemu się zacina... natomiast nie aż tak źle z kupnem nowego jak Cię straszą - 450zł i masz nowy VDO Siemens :wink: No i świece nie grzeją Ci więc wywala błąd... coś z połączeniem może. Dodatkowo przepływka, jak będzie wracać błąd to albo czyszczenie albo nowa też podobna cena Boscha... i czyszczenie rzadko pomaga czy to EGR czy to MAF przy czym może się udać na jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dawno tez mi padł egr o objawem tej usterki był czasami póziej cześciej brak mocy od 2200 obr/min tak jakby sie turbina zawieszala po wymianie jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za pomoc.

Własnie sprawdzałem na allegro ile taki zawór EGR kosztuje. Mechanik zaśpiewał mi 800 zł, więc trochę omdlałem :P

martinus, o takim EGR mówisz?

ZAWÓR RECYRKULACJI EGR AUDI A4 A6 2.0 TDI VDO (2666063161) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

porządny jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam, łykasz i musi ładnie chodzić - z montażem sam dasz rade bo bardzo dobry dostęp, jedynie klucze obyś miał porządne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

sprawdziłem fizycznie zawór EGR, mechanik go wyciągnął i oprócz tego, że był cały urypany sadzą, to ta ala przepustniczka była "odklejona" od trzpienia elektrozaworu, który ma ją otwierać i zamykać. Po prostu ten trzpień się obracał, ale nie przekładało się to na obrót tej przepustnicy. Mechanik mi to przyspawał, aby się trzymało. Pomyślałem, że po problemie, ale jednak auto nadal łapie muła. Jechałem na 6-tce ok 120 km/h gdy nagle auto przestało "iść", gaz do dechy, ale nic się nie działo. Podłączyłem VAG i taki błąd był:

Monday,01,October,2012,18:07:36:46862

VCDS Version: Release 10.6.0

Data version: 20100630

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BLB.lbl

Control Module Part Number: 03G 906 016 GN HW: 028 101 211 3

Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 9618

Software Coding: 0000072

Work Shop Code: WSC 78239 146 61341

VCID: 75EAE38A239B20B4

1 Fault Found

16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)

P0234 - 000 - -

Freeze Frame

RPM: 2394 /min

Torque: 298.0 Nm

Speed: 118.0 km/h

Load: 94.1 %

Voltage: 14.21 V

Bin. Bits: 00001000

Absolute Pres.: 2315.4 mbar

Absolute Pres.: 2590.8 mbar

Readiness: 0 0 0 0 1

TAki sam błąd wyskoczył mi ten przed naprawą EGR, z tymże troche inne parametry były:

Saturday,29,September,2012,17:13:22:46862

VCDS Version: Release 10.6.0

Data version: 20100630

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BLB.LBL

Control Module Part Number: 03G 906 016 GN HW: 028 101 211 3

Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 9618

Software Coding: 0000072

Work Shop Code: WSC 78239 146 61341

VCID: 75EAE38A239B20B4

1 Fault Found

16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)

P0234 - 000 - -

Freeze Frame

RPM: 3591 /min

Torque: 256.0 Nm

Speed: 83.0 km/h

Load: 100.0 %

Voltage: 14.14 V

Bin. Bits: 00001000

Absolute Pres.: 2284.8 mbar

Absolute Pres.: 2590.8 mbar

Readiness: 0 0 1 1 0

Macie jakieś pomysły co może być nie tak, że czasami auto nie idzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeże temat Cocco

Sprawa tyczy się tego samego samochodu (kupiłem od Cocco)

Zaczął pojawiać mi się bląd EGR

16787 EGR VALVE

Rok temu czyściłem EGR profilaktycznie błędów nie miałem

W tym tygodniu spadek mocy na niskich biegach od czasu do czasu.

Podłączyłem pod VCDS i miałem błąd

16878 egr valve

Przy depnięciu puszcza dymka ogólnie odczuwał przymulenie samochodu.

I się teraz zastanawiam

Czy bawić się w dalsze czyszczenie czy może kupić nowy zawór EGR.????

Filmik z testu egr w VCDS

https://www.youtube.com/watch?v=Q3CGAjt2bDo

Na allegro znalazłem to:

http://allegro.pl/zawor-egr-audi-a4-b7-a6-c6-2-0tdi-2-0-tdi-16v-nowy-i5467363184.html

lub

http://allegro.pl/zawor-egr-audi-seat-skoda-vw-1-9-tdi-2-0-tdi-i5245845434.html

Co radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...