Jump to content
IGNORED

1,9 tdi 101>155


Recommended Posts

Posted

Witam , na wstępie dodam że jestem trochę zielony w tym temacie ale chciałbym się dowiedzieć +/- na temach chipu ( tzn. Ile można by max wyciągnąć i za jaka cena ) . Posiadam A4 B6 z 2002 czyli z Silnikiem

Audi AVB 100 1.9 4 4/2001 5/2004 Audi A4 ON TDI <--- 101 koni więc to chyba ten lecz jest on wykręcony na 155 ( nie wiem czym/jaki chip ) samochód był z Niemiec i jakiś młody chłopak go trochę kręcił i tu rodzą się moje pytania :

- ile można by z tych 155 jeszcze wykręcić ? ( jaka ilość max )

- ile by to kosztowało ?

- jakim chipem/ wirusem się to robi ? ( sam bym tego nie robił )

- spalanie z 6,5-7,5 ile by wzrosło/spadło ?

- co może się psuć / zużywać w szybkim czasie ( poza turbina )

dodam że turbina była wymieniana na nowa , i kilka drobnych części na silniki ( uszczelki itp )

czytałem trochę http://a4-klub.pl/turbo-chiptuning-tuning-mechaniczny-15/all-tdi-podniesie-mocy-1-9-vp-pd-koszty-czesci-efekty-218213/ ale nie za bardzo kminie

chciałbym znać tak z grubsza odpowiedzi na moje pytania ( nie tak szczegółowo )

Posted

ciekawe jakie masz obecnie wsadzone turbo:

-jeżeli seryjne to te 155 to i tak dużo jak dla niej,

-jeżeli masz suszarkę AVF/AWX to jakies 160-165km osiagalne, na więcej nie pozwola seryjne pompki i malutkie sprzęgło

ja na tym silniku mam obecnie 180km/370Nm - turbo BRD, pompki BQ, Fimic , wyciety katalizator

Posted

Pierwsze jedz na hamownie i wtedy naprawde sie dowiesz ile KM auto ma :wink:

Posted
ciekawe jakie masz obecnie wsadzone turbo:

-jeżeli seryjne to te 155 to i tak dużo jak dla niej,

-jeżeli masz suszarkę AVF/AWX to jakies 160-165km osiagalne, na więcej nie pozwola seryjne pompki i malutkie sprzęgło

ja na tym silniku mam obecnie 180km/370Nm - turbo BRD, pompki BQ, Fimic , wyciety katalizator

gdzieś mam gwarancje od Turbo ponieważ stare było do kitu i nie nadawało się nawet na regeneracje , znajdę to wstawię

audi oczywiście a4 z 2002 / był chipowany tylko nie wiem czym . 210/220km wyciąga na autostradzie

AVB bodajże jak pisałem w 1 poscie

Turbo Tec

Model prod : 454231-2

A4 TDi 110hk (99-) 1,9 D 454231-2,6 GAR GT1749VNT 3 888 4 860 5 440 6 800

Posted

Gt1749 to turob AWX:wink:

Posted

Heh ja ostatnio widzialem AVB zrobionego na 222kuce i 440nm :) Pare przerobek bylo i taki wynik:) na dynomecie wyszedl

Posted
Heh ja ostatnio widzialem AVB zrobionego na 222kuce i 440nm :) Pare przerobek bylo i taki wynik:) na dynomecie wyszedl

z tym silnikiem co mój ? Ile kosztowały te przeróbki ?

Posted
Heh ja ostatnio widzialem AVB zrobionego na 222kuce i 440nm :) Pare przerobek bylo i taki wynik:) na dynomecie wyszedl

z tym silnikiem co mój ? Ile kosztowały te przeróbki ?

Czapkę drobnych:P GTB2260VK na Baranie/ fmic, wydech, AL, sprzęgło costum i takie male pierdółki. Mocy wiecej nie robił bo jednostka by nie wytrzymala, ale teraz juz cos innego sie buduje:)

Posted

czyli jakieś +3,5 tys wtopił tak ?

Posted
Heh ja ostatnio widzialem AVB zrobionego na 222kuce i 440nm :) Pare przerobek bylo i taki wynik:) na dynomecie wyszedl

z tym silnikiem co mój ? Ile kosztowały te przeróbki ?

Czapkę drobnych:P GTB2260VK na Baranie/ fmic, wydech, AL, sprzęgło costum i takie male pierdółki. Mocy wiecej nie robił bo jednostka by nie wytrzymala, ale teraz juz cos innego sie buduje:)

Koszt takiej przeróbki oprze się lub przekroczy 10.000 PLN.

Posted
czyli jakieś +3,5 tys wtopił tak ?

za 3500 to mozna kupic turbo FMIC i chyba nie starczy juz na strojenie:wink:

---------- Post dopisany at 23:56 ---------- Poprzedni post napisany at 23:56 ----------

Gt1749 to turob AWX:wink:

Turbo z AWX to gt1749VA. Gt1749V było montowane do ALH, ATD, ASV i innych.

dzieki za poprawke.. moj blad:thumbup1:

Posted

uuuu to nie dla mnie roboty lepiej dołożyć 2 10k i mieć B7 :D no chyba że bym w totka wygrał ;)

Posted

zacząłbym od sprawdzenia co w tym aucie siedzi, logi, jaka turbina itp itd, dopiero potem coś dłubać. Jednak miałem avbka i dłubaninie go wiązało się z wymianą połowy gratów, nawet doloty/.wydech jest mało wydajny nie mówię o pd,turbinie sprzęgle itd. Ja poszedłem drogą ze kupiłem auto z arlem gdzie po samym programie jest 190Km a w cenie gratów co by mi wyszło na tuning avbka mogę u siebie zrobić 220-230km, i buda zdecydowanie lżejsza. Ja bym olał temat dłubać w tym silniku bo to trochę przerost formy nad treścią, nawet szpilki głowicy są słabsze w avb. Niestety auto kupiłem trochę bez zagłębiania się w temat, jeszcze szybciej go sprzedałem bo osiągi mizerne na serii...

Posted

Widzisz... jest dużo za i przeciw. Ja też stałem przed takim wyborem i zdecydowałem się na auto głównie ze względu na silnik 1.9 AVF. 2.0 TDi z B7 raczej bym nie kupił- prędzej szukał bym 3.0 ale to koszt powyżej 50.000 za ładną sztukę. Jak by tak usiąść i kalkulować to posiadając zdrowe i ładne b6 ciężko dołożyć 10 czy 15 k i kupić coś dużo fajniejszego z potencjałem na przyszłość. Trafić z kolei pewne i zadbane (najchętniej po mądrym posiadaczu ) b6 to już jest tragedia obecnie. Reasumując - skoro teraz masz 150 Ps i jesteś w miarę zadowolony z tego jak auto jeździ to zostaw taki setup jaki masz. Jeśli chcesz iść w większą moc to zacznij intensywnie czytać forum i zbierać kasę bo niestety tuning nie jest tania imprezą i nikt przy sprzedaży auta nakładów Ci nie zwróci :)

Posted

U mnie w AVB wyszło 188,4 KM 380,6 Nm :wink:

- turbosprezarka BRD

- flansza zamiast EGR

- FMIC

- wyciety katalizator

- pompowtyskiwacze 038130073 AL

- czujnik cisnienia doladowania ) 130 /150 Km

- kolektor ssacy 130 Km 038129713AJ

IMG_5351.JPG - Rozmiar oryginalny - Fotosik.pl

Posted
Widzisz... jest dużo za i przeciw. Ja też stałem przed takim wyborem i zdecydowałem się na auto głównie ze względu na silnik 1.9 AVF. 2.0 TDi z B7 raczej bym nie kupił- prędzej szukał bym 3.0 ale to koszt powyżej 50.000 za ładną sztukę. Jak by tak usiąść i kalkulować to posiadając zdrowe i ładne b6 ciężko dołożyć 10 czy 15 k i kupić coś dużo fajniejszego z potencjałem na przyszłość. Trafić z kolei pewne i zadbane (najchętniej po mądrym posiadaczu ) b6 to już jest tragedia obecnie. Reasumując - skoro teraz masz 150 Ps i jesteś w miarę zadowolony z tego jak auto jeździ to zostaw taki setup jaki masz. Jeśli chcesz iść w większą moc to zacznij intensywnie czytać forum i zbierać kasę bo niestety tuning nie jest tania imprezą i nikt przy sprzedaży auta nakładów Ci nie zwróci :)

Co do stanu B6 to myślę że jest w bardzo dobrym stanie jak na 10 letnie auto , jedynie turbina + oldboye i takie mniejsze pierdoły były wymieniane tak poza tym wszystko jest ładnie nawet w środku , dodatkowo mam zamontowana kamere cofania która bardzo ułatwia i to jest duży + Autko jak na razie chodzi bezawaryjnie i oby tak pozostało ;) jestem zadowolony z tego co mam , jedyna awaria jaka mi się przytrafiła to zalałem świece :D i nie chciało jechać ale była ulewa więc luz . Autko posiada ładne 18 calowe alu jednak trochę obdarte po bokach :/ może jak coś zaoszczędzę to je zregeneruje koszty 400-600zł więc luz a samemu nie chce się zbytnio babrać bo coś skonce i tak dalej ( jestem laik w tych sprawach ) .

Koszt tuningu w sumie 10 tyś nie widzi mi się więc zostanie tak jak jest raczej ( no liczę że wygram w totka to jade po Gallardo albo GTR'A :D )

@wrclaguna

ładne osiągi ;)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...