Treys Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 Witam , na wstępie dodam że jestem trochę zielony w tym temacie ale chciałbym się dowiedzieć +/- na temach chipu ( tzn. Ile można by max wyciągnąć i za jaka cena ) . Posiadam A4 B6 z 2002 czyli z Silnikiem Audi AVB 100 1.9 4 4/2001 5/2004 Audi A4 ON TDI <--- 101 koni więc to chyba ten lecz jest on wykręcony na 155 ( nie wiem czym/jaki chip ) samochód był z Niemiec i jakiś młody chłopak go trochę kręcił i tu rodzą się moje pytania : - ile można by z tych 155 jeszcze wykręcić ? ( jaka ilość max ) - ile by to kosztowało ? - jakim chipem/ wirusem się to robi ? ( sam bym tego nie robił ) - spalanie z 6,5-7,5 ile by wzrosło/spadło ? - co może się psuć / zużywać w szybkim czasie ( poza turbina ) dodam że turbina była wymieniana na nowa , i kilka drobnych części na silniki ( uszczelki itp ) czytałem trochę http://a4-klub.pl/turbo-chiptuning-tuning-mechaniczny-15/all-tdi-podniesie-mocy-1-9-vp-pd-koszty-czesci-efekty-218213/ ale nie za bardzo kminie chciałbym znać tak z grubsza odpowiedzi na moje pytania ( nie tak szczegółowo )
Maniusiek28 Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 ciekawe jakie masz obecnie wsadzone turbo: -jeżeli seryjne to te 155 to i tak dużo jak dla niej, -jeżeli masz suszarkę AVF/AWX to jakies 160-165km osiagalne, na więcej nie pozwola seryjne pompki i malutkie sprzęgło ja na tym silniku mam obecnie 180km/370Nm - turbo BRD, pompki BQ, Fimic , wyciety katalizator
wrclaguna Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 Pierwsze jedz na hamownie i wtedy naprawde sie dowiesz ile KM auto ma
Treys Posted September 27, 2012 Author Posted September 27, 2012 ciekawe jakie masz obecnie wsadzone turbo:-jeżeli seryjne to te 155 to i tak dużo jak dla niej, -jeżeli masz suszarkę AVF/AWX to jakies 160-165km osiagalne, na więcej nie pozwola seryjne pompki i malutkie sprzęgło ja na tym silniku mam obecnie 180km/370Nm - turbo BRD, pompki BQ, Fimic , wyciety katalizator gdzieś mam gwarancje od Turbo ponieważ stare było do kitu i nie nadawało się nawet na regeneracje , znajdę to wstawię audi oczywiście a4 z 2002 / był chipowany tylko nie wiem czym . 210/220km wyciąga na autostradzie AVB bodajże jak pisałem w 1 poscie Turbo Tec Model prod : 454231-2 A4 TDi 110hk (99-) 1,9 D 454231-2,6 GAR GT1749VNT 3 888 4 860 5 440 6 800
adrian998998 Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 Heh ja ostatnio widzialem AVB zrobionego na 222kuce i 440nm Pare przerobek bylo i taki wynik:) na dynomecie wyszedl
Pan Waldek Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 Gt1749 to turob AWX:wink: Turbo z AWX to gt1749VA. Gt1749V było montowane do ALH, ATD, ASV i innych.
Treys Posted September 27, 2012 Author Posted September 27, 2012 Heh ja ostatnio widzialem AVB zrobionego na 222kuce i 440nm Pare przerobek bylo i taki wynik:) na dynomecie wyszedl z tym silnikiem co mój ? Ile kosztowały te przeróbki ?
adrian998998 Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 Heh ja ostatnio widzialem AVB zrobionego na 222kuce i 440nm Pare przerobek bylo i taki wynik:) na dynomecie wyszedl z tym silnikiem co mój ? Ile kosztowały te przeróbki ? Czapkę drobnych:P GTB2260VK na Baranie/ fmic, wydech, AL, sprzęgło costum i takie male pierdółki. Mocy wiecej nie robił bo jednostka by nie wytrzymala, ale teraz juz cos innego sie buduje:)
Pan Waldek Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 Heh ja ostatnio widzialem AVB zrobionego na 222kuce i 440nm Pare przerobek bylo i taki wynik:) na dynomecie wyszedl z tym silnikiem co mój ? Ile kosztowały te przeróbki ? Czapkę drobnych:P GTB2260VK na Baranie/ fmic, wydech, AL, sprzęgło costum i takie male pierdółki. Mocy wiecej nie robił bo jednostka by nie wytrzymala, ale teraz juz cos innego sie buduje:) Koszt takiej przeróbki oprze się lub przekroczy 10.000 PLN.
MAGIC87 Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 czyli jakieś +3,5 tys wtopił tak ? za 3500 to mozna kupic turbo FMIC i chyba nie starczy juz na strojenie:wink: ---------- Post dopisany at 23:56 ---------- Poprzedni post napisany at 23:56 ---------- Gt1749 to turob AWX:wink: Turbo z AWX to gt1749VA. Gt1749V było montowane do ALH, ATD, ASV i innych. dzieki za poprawke.. moj blad:thumbup1:
Treys Posted September 28, 2012 Author Posted September 28, 2012 uuuu to nie dla mnie roboty lepiej dołożyć 2 10k i mieć B7 no chyba że bym w totka wygrał
lukaszlsw Posted September 28, 2012 Posted September 28, 2012 zacząłbym od sprawdzenia co w tym aucie siedzi, logi, jaka turbina itp itd, dopiero potem coś dłubać. Jednak miałem avbka i dłubaninie go wiązało się z wymianą połowy gratów, nawet doloty/.wydech jest mało wydajny nie mówię o pd,turbinie sprzęgle itd. Ja poszedłem drogą ze kupiłem auto z arlem gdzie po samym programie jest 190Km a w cenie gratów co by mi wyszło na tuning avbka mogę u siebie zrobić 220-230km, i buda zdecydowanie lżejsza. Ja bym olał temat dłubać w tym silniku bo to trochę przerost formy nad treścią, nawet szpilki głowicy są słabsze w avb. Niestety auto kupiłem trochę bez zagłębiania się w temat, jeszcze szybciej go sprzedałem bo osiągi mizerne na serii...
Pan Waldek Posted September 28, 2012 Posted September 28, 2012 Widzisz... jest dużo za i przeciw. Ja też stałem przed takim wyborem i zdecydowałem się na auto głównie ze względu na silnik 1.9 AVF. 2.0 TDi z B7 raczej bym nie kupił- prędzej szukał bym 3.0 ale to koszt powyżej 50.000 za ładną sztukę. Jak by tak usiąść i kalkulować to posiadając zdrowe i ładne b6 ciężko dołożyć 10 czy 15 k i kupić coś dużo fajniejszego z potencjałem na przyszłość. Trafić z kolei pewne i zadbane (najchętniej po mądrym posiadaczu ) b6 to już jest tragedia obecnie. Reasumując - skoro teraz masz 150 Ps i jesteś w miarę zadowolony z tego jak auto jeździ to zostaw taki setup jaki masz. Jeśli chcesz iść w większą moc to zacznij intensywnie czytać forum i zbierać kasę bo niestety tuning nie jest tania imprezą i nikt przy sprzedaży auta nakładów Ci nie zwróci
wrclaguna Posted September 28, 2012 Posted September 28, 2012 U mnie w AVB wyszło 188,4 KM 380,6 Nm - turbosprezarka BRD - flansza zamiast EGR - FMIC - wyciety katalizator - pompowtyskiwacze 038130073 AL - czujnik cisnienia doladowania ) 130 /150 Km - kolektor ssacy 130 Km 038129713AJ IMG_5351.JPG - Rozmiar oryginalny - Fotosik.pl
Treys Posted September 28, 2012 Author Posted September 28, 2012 Widzisz... jest dużo za i przeciw. Ja też stałem przed takim wyborem i zdecydowałem się na auto głównie ze względu na silnik 1.9 AVF. 2.0 TDi z B7 raczej bym nie kupił- prędzej szukał bym 3.0 ale to koszt powyżej 50.000 za ładną sztukę. Jak by tak usiąść i kalkulować to posiadając zdrowe i ładne b6 ciężko dołożyć 10 czy 15 k i kupić coś dużo fajniejszego z potencjałem na przyszłość. Trafić z kolei pewne i zadbane (najchętniej po mądrym posiadaczu ) b6 to już jest tragedia obecnie. Reasumując - skoro teraz masz 150 Ps i jesteś w miarę zadowolony z tego jak auto jeździ to zostaw taki setup jaki masz. Jeśli chcesz iść w większą moc to zacznij intensywnie czytać forum i zbierać kasę bo niestety tuning nie jest tania imprezą i nikt przy sprzedaży auta nakładów Ci nie zwróci Co do stanu B6 to myślę że jest w bardzo dobrym stanie jak na 10 letnie auto , jedynie turbina + oldboye i takie mniejsze pierdoły były wymieniane tak poza tym wszystko jest ładnie nawet w środku , dodatkowo mam zamontowana kamere cofania która bardzo ułatwia i to jest duży + Autko jak na razie chodzi bezawaryjnie i oby tak pozostało jestem zadowolony z tego co mam , jedyna awaria jaka mi się przytrafiła to zalałem świece i nie chciało jechać ale była ulewa więc luz . Autko posiada ładne 18 calowe alu jednak trochę obdarte po bokach :/ może jak coś zaoszczędzę to je zregeneruje koszty 400-600zł więc luz a samemu nie chce się zbytnio babrać bo coś skonce i tak dalej ( jestem laik w tych sprawach ) . Koszt tuningu w sumie 10 tyś nie widzi mi się więc zostanie tak jak jest raczej ( no liczę że wygram w totka to jade po Gallardo albo GTR'A ) @wrclaguna ładne osiągi
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now