Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ruszający się drążek zmiany biegów i głośny stuk spod silnika


Kuklex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegoś czasu borykam się z ruszającym się drążkiem zmiany biegów, w zasadzie było to od początku gdy kupiłem samochód ale z czasem zaczął towarzyszyć im stukanie w komorze silnika (głównie przy ruszaniu i zmianie biegów). Pewnego razu zabrałem się za oględziny i zauważyłem że kapa na masce jest obtarta i takie same obtarcia są na pokrywie silnika. Po zaciągnięciu ręcznego i "szarpaniu" samochodem na wstecznym zauważyłem że silnik dosłownie wyskakuje jakieś 5-7cm w górę czyli stukanie mogło pochodzić od tego drążka który wychodzi spod miski olejowej i skierowany jest pod chłodnicę.

Wymieniłem obie poduszki silnika (stare były puste) i silnik przestał tak wyskakiwać do góry ale za to pojawiło się strasznie głośne uderzenie, odczuwalne jakby pod nogami z przodu (wyczuwalne z obu stron). Stukanie pojawiało się przy gwałtownym dodaniu i puszczeniu gazu (głównie na wysokich obrotach, choć coraz częściej na niskich też). Stwierdziłem że poduszka skrzyni nie trzyma więc wymieniłem obie. Teraz nie ma stuków przy ruszaniu ani zmianie biegów, ale cały czas jest to uderzenie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu.

Tu jest filmik pokazujący jak to wygląda

Trochę ciężko określić w jakim stanie jest dwómasa bo przy puszczeniu gazu i ponownym dodaniu czuć jakby szarpnięcie ale to może być spowodowane tym że silnik podskakuje. Oprócz tego na wolnych obrotach nic się nie dzieje, nie telepie samochodem ani nie ma hałasu od sprzęgła.

Czy ktoś z was miał kiedyś do czynienia z poduszkami silnika lub podobnym problemem? Która poduszka będzie odpowiedzialna za usztywnienie drążka zmiany biegów, czy obie na to pracują? To "walenie" pojawiło się bezpośrednio po wymianie prawej poduszki silnika więc może ona nie trzyma (ale żeby nowa padła w dosłownie 500m - bo tyle przejechałem i było ok, później zaczęło). Pomyślałem też czy po usztywnieniu silnika coś nie zaczęło walić w zawieszeniu, ale w momencie stuku czuć jakby silnik chciał wyrwać się do przodu lub do tyłu, dosłownie jakby wskoczyło na jakąś pozycje.

Byłbym wdzięczny za jakieś podpowiedzi bo już brakuje mi sił a jazda zrobiła się udręką.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kolego przechodzę dokładnie przez te same objawy (mimo że ja mam diesela) i również po wymianie poduszek tylko chwila spokoju. Moje przemyślenia kierują mnie na sprzęgło . Mam nadzieję że nam ktoś tutaj poradzi coś konkretniej.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Dzis dosłownie przejechałem się na pasie przednim, braciak dodawał gazu w taki sposób że stukało. Omazało się że zgubiłem gumę która jest na tym drążku wychodzącym spod miski olejowej w kierunku chłodnicy. Nie daje mi jednak spokoju fakt że silnik wyrywa się tak gwałtownie do góry i drążek uderza z tak dużą siłą o tą ramę pod chłodnicą. Wspomniana rama jest już lekko wygięta w górę.

Czy ktoś z forumowiczów mógłby sprawdzić jak to działa prawidłowo? Bo teraz nie wiem czy ten drążek ma się od razu po ruszeniu opierać o tą ramę czy raczej poduszki silnika mają trzymać na tyle sztywno by niedopuścić do ich kontaktu.

Wspomniany na początku test zrobiłem tocząc się na jedynce, jedna osoba siedzi na pasie (na lewej lampie) a druga szarpie poprzez gwałtowne ale krótkie dodanie gazu. Wtedy widać co dzieje się z tym drążkiem.

Za wszelką pomoc z góry dziękuje

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli silnik za bardzo podchodzi pod maske to trzeba wyregulowac odbojnik który jest w gnieżdzie na przednim pasie.Taka guma w gnieżdzie..Popuszczamy 2 śruby i zbijamy całe gniazdo w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Kupiłem odbój przedniej łapy silnika, założyłem i przestało tłuc, ale nadal drążek chodzi do przodu. Kwestie wyrobionych wodzików mogę zostawić bo po wrzuceniu biegu drążek jest sztywny i nie ma ruchów. Ruch zaczyna się po dodaniu lub odjęciu gazu.

Wygląda na to że silnik idzie zbytnio do góry albo skrzynia w dół. Mam w domu drugą B5 AJM i tam drążek prawie się nie rusza.

Jesli silnik za bardzo podchodzi pod maske to trzeba wyregulowac odbojnik który jest w gnieżdzie na przednim pasie.Taka guma w gnieżdzie..Popuszczamy 2 śruby i zbijamy całe gniazdo w dół.

Kolego, o których śrubach mówisz? W pasie przednim wokół tego gniazda są 3 śruby, wszystkie poluzowałem ale nie zbyt chciało się ruszyć w dół. Samo gniazdo jest w środku plastikowe i nie widziałem tak śrub.

Byłbym wdzięczny za dalsze sugestie

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledze chodzilo wlasnie o tą ramke co trzyma tą przednią poduszke przy chlodnicy (tam sa 3 sruby nie 2), jak jest wyrobiona, to luzujac ją można dać ramke w dol niwelujac troche jej zakres ruchu, ale jesli ty ja wymieniles to pewnie nie da sie jej latwo ruszyc bo nowa poduszka rzecz jasna nie ma zadnego luzu w ramce

a tak zapytam, jak wsadziles tą poduche? musiales zdejmowac pas przedni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledze chodzilo wlasnie o tą ramke co trzyma tą przednią poduszke przy chlodnicy (tam sa 3 sruby nie 2), jak jest wyrobiona, to luzujac ją można dać ramke w dol niwelujac troche jej zakres ruchu, ale jesli ty ja wymieniles to pewnie nie da sie jej latwo ruszyc bo nowa poduszka rzecz jasna nie ma zadnego luzu w ramce

a tak zapytam, jak wsadziles tą poduche? musiales zdejmowac pas przedni?

Na szczęście w 1.6 ta łapa jest przykręcona do bloku pod kolektorem wydechowym. Odkręciłem 3 śruby imbusowe, łapa na zewnątrz i gumę założyć. Nie mam też klimy wiwc sprawa jest łatwiejsza.

Jutro może uda mi się zamienić poduszki z prawej na lewą, może jakość jednej z nich byl tak dobra że już padła... Jakaś gumowa część zaczęła trzeszczeć ale ma to związek z zawieszeniem silnika bo pojawia się po dodaniu gazu, najczęściej pod górkę, przy skręcie w prawo i gdy jest ciepło (?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z poduchami to jest tak, że jak kupuje sie tanie zamienniki to po krótkim czasie i tak trzeba kupić coś lepszego, nie warto oszczędzać czasem

Wysłano z HTC EVO 3D X515m z użyciem Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A orientujesz się poduszki którego producenta są godne polecenie? Z allegro drugi raz juz nie kupię, ale dzwoniłem do sklepu i oferowali mi harta (jedna taką mam i chyba sie trzyma) za 85zl albo ori za 285. Niestety nie miał nic pomiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj oznaczeń poduszek firmy lemfoerder, wstukaj w googlach i znajdź gdzie najtaniej, bo to są oryginalne poduszki takie jak w aso sprzedają, druga polka jakosciowa to ruville i febi, nie są zle i powinny dobrze sie trzymac i są nieco tańsze niż te pierwsze.

Wysłano z HTC EVO 3D X515m z użyciem Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...