Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Właściwy poziom oleju na bagnecie.


ziko02

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy.

Pytanko brzmi. Gdzie na bagnecie jest max a gdzie minimum poziomu oleju?

Czy górne załamanie bagnetu to maximum a dolne to minimum?

Czy raczej chodzi o tą "kratkowaną" część bagnetu i jej górna granica to max?

Może i głupie pytanie ale spotkałem sie z 2 różnymi odpowiedziami.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1395158241.jpg

<br /><br />

U mnie wyglada bagnet tak.

Czyli ta "kratkowana" powierzchnia to połowa?

Jeśli drugie załamanie to max, a ja mam 3-4 mm ponad to.....?

Lepiej spuścić ten nadmiar?

Pytam bo jestem po wymianie, i mechanik mi tyle nalał.

Sorry za kiepską jakość zdjęcia!

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dół tej kratkowanej powieszchni ( czyli przy przetłoczeniu dolnym ) to minimum, środek to optymalny poziom, a góra to max ( przy przetłoczeniu górnym )....

Tak na chłopski rozum ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziomu max nie wolno przekraczać ze względu na uszkodzenie katalizatora. Jak go nie masz i jest naprawdę 3mm ponad załamanie to możesz jeździć, będzie pluł nieco olejem przez odmę ale tragedii nie będzie. Jakbyś miał z 1cm ponad maks to istniałoby ryzyko, że tłok będzie uderzał w olej w misie olejowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec masz odmienne zdanie co eu4yaon. Wg Ciebie nalal mi sporo ponad max. Koniecznie sie pozbyc nadmiaru czy moge tak jezdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dużo oleju to za duże ciśnienie w silniku a co za tym idzie większe ciśnienie na uszczelki, uszczelniacze itp.

Zalezy ile za duzo

żólty to optimum

czerwony to max

olejstan949.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc mam jakieś 4-5 mm ponad czerwona strzałkę. Więc dla świętego spokoju jutro wyrównam do maksymalnego stanu.

dziękuję wszystkim za info.