Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju [1.9 TDI 115km]


makiGS

Rekomendowane odpowiedzi

Warto dodać, że korek spustu oleju dokręcasz momentem 30Nm.

Brawo Grzesiu... :oklasky:

Znasz moze gdzies warsztat co tak robią...?

Chetnie skorzystam.

Pozdrawiam

Dana

Ps. A co Ty nie na uczelni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto dodać, że korek spustu oleju dokręcasz momentem 30Nm.

Brawo Grzesiu... :oklasky:

Znasz moze gdzies warsztat co tak robią...?

Na dniach dorobię się do klucza dynamometrycznego i będę przykręcał wszystkie śrubki zgodnie z zaleceniami producenta. Narazie to stosuję pręt 1m i wagę ręczną:grin:

Teraz mam mniej zajęć bo nareszcie będę pracę pisał, jupi! A nawet dwie prace bo na dwóch uczelniach jestem dziennie:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto dodać, że korek spustu oleju dokręcasz momentem 30Nm.

W 1.9 TDI PD korek dokręca się momentem 25Nm, a w TDI na pompie 30Nm ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto dodać, że korek spustu oleju dokręcasz momentem 30Nm.

W 1.9 TDI PD korek dokręca się momentem 25Nm, a w TDI na pompie 30Nm ;)

Szok...

Bo w warsztacie jak stoja na kanale dwa wymienione przez Ciebie auta.

To jeden i ten sam mechanik zmienia olej... i oba korki dokreca z ta sama siła...

I ani mu do glowy nie przychodzi klucz dynamometryczny... I to wszedzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto dodać, że korek spustu oleju dokręcasz momentem 30Nm.

W 1.9 TDI PD korek dokręca się momentem 25Nm, a w TDI na pompie 30Nm ;)

W moich źródłach danych w silnikach diesla 4 cylindrowych, czy to z pompą rozdzielaczową czy PD, moment dokręcenia wynosi 30Nm, dla wysokoprężnego v6 jest 25 Nm:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto dodać, że korek spustu oleju dokręcasz momentem 30Nm.

W 1.9 TDI PD korek dokręca się momentem 25Nm, a w TDI na pompie 30Nm ;)

Szok...

Bo w warsztacie jak stoja na kanale dwa wymienione przez Ciebie auta.

To jeden i ten sam mechanik zmienia olej... i oba korki dokreca z ta sama siła...

I ani mu do glowy nie przychodzi klucz dynamometryczny... I to wszedzie...

Tak wykonują swoją pracę fachowcy, którym powierzamy nasze auta Danusiu... Już nigdy nie oddam auto do jakiegoś "fachowca".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wykonują swoją pracę fachowcy, którym powierzamy nasze auta Danusiu...

Już nigdy nie oddam auto do jakiegoś "fachowca".

O Boze... z ust mi to wyjełes. Ale niestety ja nie jestem w tak dobrej sytuacji jak Ty.

I chcac nie chcac... musze z ich usług korzystac. I juz tak to jest przykre i zenujace dla mnie, ze oni widzac dziewczyne (ale sobie pozwoliłam) jeszcze bardziej kreca i sciemniaja.

Pisałam juz nie raz na forum. Jade do mechanika zeby zrobic drobiazg np. wymienic filtr paliwa.

Pytam goscia, znam pan to auto ten model Audi... to patrzy na mnie jak na wariatke i odpowiada, no wie pani to ja tu jestem mechanikiem i zadne auto nie jest mi obce. No to mysle sobie... ocho to juz jest lepszy specjalista. Ale brne dalej. I mowie, wie pan kupilam filtr chcialabym wymienic, moze pan porownac i sprawdzic czy bedzie pasowal? A on, jasne niech pani otworzy maske, a pod nosem dodaje, jak pani potrafi. Wiec pociagam w kabinie uchwyt i maska odskakuje. Ale calkiem sie nie otworzy. A pan mechanik chodzi przed maska i kombinuje gdzie tu wsadzic reke zeby ja otworzyc... :facepalm:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wykonują swoją pracę fachowcy, którym powierzamy nasze auta Danusiu...

Już nigdy nie oddam auto do jakiegoś "fachowca".

O Boze... z ust mi to wyjełes. Ale niestety ja nie jestem w tak dobrej sytuacji jak Ty.

I chcac nie chcac... musze z ich usług korzystac. I juz tak to jest przykre i zenujace dla mnie, ze oni widzac dziewczyne (ale sobie pozwoliłam) jeszcze bardziej kreca i sciemniaja.

Pisałam juz nie raz na forum. Jade do mechanika zeby zrobic drobiazg np. wymienic filtr paliwa.

Pytam goscia, znam pan to auto ten model Audi... to patrzy na mnie jak na wariatke i odpowiada, no wie pani to ja tu jestem mechanikiem i zadne auto nie jest mi obce. No to mysle sobie... ocho to juz jest lepszy specjalista. Ale brne dalej. I mowie, wie pan kupilam filtr chcialabym wymienic, moze pan porownac i sprawdzic czy bedzie pasowal? A on, jasne niech pani otworzy maske, a pod nosem dodaje, jak pani potrafi. Wiec pociagam w kabinie uchwyt i maska odskakuje. Ale calkiem sie nie otworzy. A pan mechanik chodzi przed maska i kombinuje gdzie tu wsadzic reke zeby ja otworzyc... :facepalm:

Pozdrawiam

W głowie się nie mieści... Kolega miał problem gdyż auto nie chciało mu odpalić i podjechaliśmy do elektryka - było ich dwóch; Jeden nie mógł się połączyć sprzętem do diagnostyki bo... zapomniał przekręcić kluczyk w stacyjce i się głowił strasznie co jest grane...

Grzesiu, ja korzystam z ELSY :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wy macie problemy...Nie oddacie auta do mechanika bo korka spustu oleju nie dokręca kluczem dynamometrycznym? Bo z tego wychodzi. To nie są nowe auta żeby tak robić. jakby ktoś dokręcał tak jak powinno być to połowa by się odkręciła. Większość z ludzi ( nie chce obrazić nikogo) mało co wie na temat mechaniki albo wogóle naczyta się na forum albo w gazetach jakichś bzdur i potem stoją człowiekowi nad głową i się mądrują...nie ma nic bardziej denerwującego.

I nie mierzcie wszystkich mechaników jedną miarą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiu, ja korzystam z ELSY :)

Ja z "sam naprawiam". Tak tylko się zapytam, mówimy oczywiście o silnikach w b5, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wy macie problemy...Nie oddacie auta do mechanika bo korka spustu oleju nie dokręca kluczem dynamometrycznym? Bo z tego wychodzi. To nie są nowe auta żeby tak robić. jakby ktoś dokręcał tak jak powinno być to połowa by się odkręciła. Większość z ludzi ( nie chce obrazić nikogo) mało co wie na temat mechaniki albo wogóle naczyta się na forum albo w gazetach jakichś bzdur i potem stoją człowiekowi nad głową i się mądrują...nie ma nic bardziej denerwującego.

I nie mierzcie wszystkich mechaników jedną miarą.

Mylisz się, nikt nie mierzy jedną miarą wszystkich mechaników, ale tak się składa, że Ci z którymi miałem do czynienia to partacze i wcale nie chodzi o to, że nie dokręcali śrub z odpowiednim momentem.

W Elsie mam podane do silników VP 25Nm, a do PD 30Nm, a w sam naprawiam jeszcze nie sprawdzałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też 25Nm ale najlepiej dokręcić ręką a później dociągnąć kluczem do filtrów i będzie dobrze nie wiem czy jest sens ekstra dokręcać z siłą 25Nm. Jak ktoś chce się specjalnie bawić i ilość Nm to niech się bawi to jest zwykła wymiana filtra oleju nie jakaś skomplikowana operacja np dokręcanie głowicy takie jest moje zdanie . :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie dobry mechanik z doswiadczeniem przy wkrecaniu korka oleju nie potrzebuje dynamometru ja filtr oleju dokrecam z czuciem i tyle tak samo korek i nic nie cieknie po cholere takie dyskusje czy 25Nm czy moze 30Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam że smiece w twoim wątku..kto mi powie jak otworzyc nowy post? mam nielada problem i chciałem zadać kilka pytan ale niestety nie moge...

Wybierasz interesujący Cię dział i zjeżdżasz na sam dół, tam na czarnym tle napisane jest "+załóż nowy temat" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...