Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z temperaturą.


rafal9119

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ostatnio zauwazylem ze temper. na liczniku i klimatroniku rozni sie o prawie 10 C. i na klimatroniku dochodzi do 100C bo mialem padnieta wisco. wymienilem wiskoze i jak jade autem bardzo wolno to temp. trzyma sie w granicach 90-93C a jak zapierdzielam to nawet do 100 C moze dojsc co moze byc przyczyna??? a moze po prostu sa bledne wskazania temperatury??? bo z autem nic dziwnego sie nie dzieje plynu nie gotuje itd. a moze wie ktos ktory czujnik temp. jest od wskazania na liczniku i klimatr.?? z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz mieć dwa chodź raczej masz jeden ...ja też mam z tego roku auto i mam jeden cztero pinowy...(sprawdź u siebie)

A tak możesz je sprawdzić w wcześniejszym wątku też to jest:

Sprawdzanie sprawności termostatu i czujników wykonujemy wtedy gdy wskaźnik temperatury nie wyświetla optymalnej temp dla pracującego silnika.

G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;

G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:

01-Engine: 007;

17-Instruments: 003.

pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.

1. pomiar na zimnym silnku. Najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.

jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.

temperatury należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.

wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.

jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.

temperaturę należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.

jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.

jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].

to jakie powinny być odczyty tych temp.bo jakoś nie umiem zrozumieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się nie mylę to możesz mieć dwa czujniki tak jak piszesz

jeden 4 piny- dla ECU i zegary

drugi 2 piny dla klimy

procedura sprawdzania jak wyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie i swita mi ze sa tam 2 czujniki jeden napewno jest czarny .kurde narazie nie mam dostepu do vaga ale w najblizszym czasie ogarne temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...