Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prosba o analize logow statycznych i dynamicznych (ostatni post)


szeryf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

na razie zrobiłem tylko logi statyczne, ale i tak nie wiem czy dobrze.

Zgodnie z opisem na forum, chciałem zlogować grupy 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018, 023, ale udało mi się tylko 001, 003, 004, 007, 013, 023. Nie udało mi się zlogować też grup Basic Settings, bo przycisk "switch to basic settings" jest nieaktywny :/

Poniżej logi i odczyt błędów:

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BLB.clb

Control Module Part Number: 03G 906 016 GN HW: 028 101 211 3

Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 9618

Software Coding: 0000072

Work Shop Code: WSC 20423 142 82636

VCID: 75EB90701CDA296

1 Fault Found:

18107 - Powertrain Data Bus

P1699 - 000 - Missing Message from Steering Wheel Electronics

Freeze Frame:

RPM: 0 /min

Torque: 60.0 Nm

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 11.86 V

Bin. Bits: 00001100

Bin. Bits: 00000000

(no units): 1.0

Grupy: 001,003,004 - 001,003,004

Grupy: 007,013,023 - 007,013,023

Co dziwne, w grupie 003 po jakimś czasie pracy silnika na wolnych obrotach pojawia się wartość 470 zamiast 270.

003xc.png

A może z tym Basic Settings chodzi o zakładkę w grupie "Advanced Functions" po prawej stronie okna?

12609321.png

Jeśli chodzi o logi dynamiczne, to mam zrobić logi grup 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011, normalne, nie basic settings? 000 nie zrobię, bo się nie da :)

Jeśli chodzi o błąd 18107, to czego dotyczy? Ja go kasuje, a on wraca :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Bład jest związany ze złym przesyłem danych z modułu kierownicy (J527) - do sprawdzenia okablowanie

2. Zmiana ilosc powietrza w 003 na 470 - calkiem normalny objaw... ECU po prostu zamkneło EGR

3. Z tym Basic Settings - tak dobrze kombinujesz.

Dla Twojego silnika kompet logów statycznych to:

001,003,004,007,013,018 i 023

Basic Settings - 003 i 011

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@przemik, a dla logów dynamicznych? 001, 003, 004, 008, 010, 011? i tu już normalne, nie BS?

a te logi statyczne, nie BS, jak długo robić?

robiąc logi BS, mam wcisnąć przycisk ON/OFF, żeby obroty wzrosły?

@grejf, niestety z moim kablem mogę używać tylko 11.11 :)

pozdrawiam i dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sie dzieje z autem? Po tych logach co wkleiles obstawiam wibracje auta na jalowym, o czym swiadczy nie rowna dawka paliwa i lekkie falowanie obrotow, dawka w gr.1 powinna byc pow 4, u ciebei jest ponizej i jest nie regularna, obstawiam lejaca\lejace pompki. Na poczatek zalej cos czyszczenia do baku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falowania obrotów na obrotomierzu nie zauważyłem, ale faktycznie silnikiem trzęsie, myślałem że to od dwumasy. Kolejna bolączka to turbodziura, jak wciskam gaz do dechy to przez chwilę (ok 1 s) nic się nie dzieje, dopiero potem zaczyna przyspieszać. I ostatnia rzecz to spalanie i wskazanie na FISie, opisywałem to w osobnym wątku, ale ogólnie chodzi o to że FIS zaniżył spalanie o 2 litry, na FISie było 5,4, w rzeczywistości wyszło 7,3, co jest chyba sporym wynikiem, bo większą połowę km zrobiłem w strasie, a po mieście też auta nie katuje, bo praktycznie zagrzewa się jak już dojeżdżam do pracy albo do domu.

Co wlać do baku, coś do czyszczenia wtryskiwaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dynamiczne - 001,003,004,008,010 i 011

Zrob tak Basic Settings zeby zalogowac chociaz ze dwa razy przelaczenie ze stanow ON na OFF i odwrotnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, postaram się dziś zrobić jeszcze raz, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Co do dawki paliwa, to u mnie jest ponoć zmniejszona dawka przy rozruchu, ale to pewnie nie ma wpływu na pracę na wolnych obrotach.

edit:

wklejam nowe logi statyczne:

Grupy: 001,003,004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 007,013,018 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 023 -VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

BS:

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011 -VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

wartości w grupie 023 chyba są bardzo słabe co?

logi dynamiczne:

Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z BIPami w grupie 023? Wiem że mieszczą się w granicach, ale bliżej im do 100. A te wartości z grupy 001 nie powinny być faktycznie powyżej 4, tak jak pisał zbojna? Oglądając inne logi widziałem wartości rzędu 7.

No i nadal nie wiem dlaczego po wciśnięciu gazu jest chwila zwłoki, tak ma być? Słyszałem że nie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bip'p wysokie i w dodatku wszystkie na '-', co moze tez swiadczyc o slabym doplywie paliwa. Ja na poczatek zalalbym cos do czyszczenia pompek i po wypaleniu baku ponownie wykonal logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem, wyjeżdżę zbiornik i zobaczymy :)

A czy w grupie 003 w logach dynamicznych wartości przepływu nie są za duże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

wklejam logi statyczne bloków 001, 013, 023 po wyjeżdżeniu zbiornika ze środkiem do czyszczenia wtrysków, zrobiłem jeszcze 400km na czystym paliwie, ale mam nadzieję że to nie będzie miało wpływu na wyniki.

Grupy: 001,013,023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Pierwsze kilka wierszy jest nieważne.

Z tego co widzę, to w bloku 013 wartości chyba trochę się poprawiły, reszta chyba bez zmian?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz podobnie jak u mnie bylo, z tym ze ja bip wszystkie mialem na '+', dawka byla tez nieregularna, u mnie sie skonczylo na wymianie pompek. U ciebie sa wszystkie na '-' wiec sprawdzil bym dokladnie caly doplyw paliwa jescze przed ewentualna wymiana pompek.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz podobnie jak u mnie bylo, z tym ze ja bip wszystkie mialem na '+', dawka byla tez nieregularna, u mnie sie skonczylo na wymianie pompek. U ciebie sa wszystkie na '-' wiec sprawdzil bym dokladnie caly doplyw paliwa jescze przed ewentualna wymiana pompek.

Pozdr

Nie nie, pompek nie mam zamiaru wymieniać :)

---------- Post dopisany 03-06-2013 at 20:07 ---------- Poprzedni post napisany 25-11-2012 at 11:42 ----------

Proszę o ponowną analizę logów statycznych, powód - trzęsie silnikiem przy rozruchu, trzęsie silnikiem na wolnych obrotach, czasami szarpie w granicach 1100-1500 obrotów :/

Statyczne:

Log (0 - 001,003,004)

Log (1 - 007,013,018)

Log (2 - 023)

BS:

Log (0 - 003)

Log (1 - 011)

Statyczne podczas odpalania, nie wiem czy potrzebne :)

Log (0 - 001,003,004)

Log (1 - 007,013,018)

Log (2 - 023)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego trzęsie? :kwasny: Poduszki silnika?

---------- Post dopisany 03-07-2013 at 14:57 ---------- Poprzedni post napisany 04-06-2013 at 13:41 ----------

Czy po tych logach można stwierdzić czy było coś grzebane w sterowniku?

Wciąż szukam przyczyny tego, że FIS mi sporo zaniża spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...