Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Metaliczny dzwięk silnika 1.9 TDI


P-U-M-A

Rekomendowane odpowiedzi

Chłopaki mam problem. Mianowicię na wolnych obrotach słychać delikatnie metaliczne odgłosy. Nie głosśno ale nie brzmi to za pięknie. Dodatkowo przy zmianie biegów a dokladnie kiedy wciskam sprzęgło słychać to dosyć wyraźnie w samochodzie możliwe że jest to ten sam problem. Dodam że kiedyś też było to słyszalne ale mniej.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas od tygodnia nowy więc raczej odpada. Zauważyłem że jak dodam gazu to też delikatnie słychać.

Jeżeli chodzi o ten "hrupanie" na wolnych to chyba coś z okolic rozrządu a dokladniej alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może rolka ze sprzędłem arternatora? zgaś silnik i sprawdź cienkim śrubokrętem czy da sie obracać wiatraczkiem wewnątrz altka, w jedno stronę powinien się kręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów, mam nadzieję, że u wszystkich akumulatory sprawne:) Prośba , czy ktoś wie jak wrzucić tutaj filmik? oprócz przez YouTube?

---------- Post dopisany at 20:27 ---------- Poprzedni post napisany at 19:59 ----------

Wiem, że zaraz wszyscy na mnie na krzyczą, że to nie miejsce itp, ale mam problem i prośbę.Około dwa tygodnie temu zaczął po zapaleniu wydobywać się z silnika dziwny dźwięk takie pyrkotanie. Rozrząd był wymieniany 20 tysięcy temu i jakąś dodatkowa rolka duża na środku przy wiatraku( na filmie słychać ewidentnie pyrkotanie)Słychac to tylko na zimnym chyba silniku.Jak psiknąłem wd 40 to wszystko ucichło, ale wiem, że to nie rozwiązanie. mechanicy wymyślali ... łożysko na alternatorze, sprzęgiełko dwukierunkowe na alternator, napinacz, ale nie wiedzą dokładnie co. Poza tym już jak pytam po zapaleniu zimnego silnika wydobywa się delikatne popiskiwanie... Jeśli ktoś miałby jakieś pomysły, albo miałby komu przesłać w/w film to będę bardzo wdzięczny. Nadmieniam, że po wd40 pyrkotanie ucichło. Z góry dziękuje i wrzucam link. video 2012 10 17 17 30 12

---------- Post dopisany at 21:11 ---------- Poprzedni post napisany at 21:11 ----------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mogą być wszystkie te rzeczy, które wymieniłeś. U mnie brzmiało to trochę inaczej, tak jakby pstrykanie, potem ucichło samo, a znowu potem zaczął piszczeć ślizgający się pasek wielorowkowy i wyszło, że napinacz do wymiany, a przy okazji sprzęgiełko alternatora http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-b7-pstrykanie-pracy-silnika-197589/#post2345270

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na zimny silniku tak pyrkotało że pomyślałem że coś się rozdupcyło. Pierwsze podejście i sprzęgiełko alternatora u mnie padło. Można to sprawdzić. Tyle że wiąże się w wyciągnięciem alternatora. Łapiesz ręką za koło pasowe a i trzymając mocno szarpiesz (przekręcasz koło) raz w jedną, raz w drugą strone, nie puszczając koła z dłoni. Ma być "szkag" szybki ruch. Jeśli usłyszysz coś... ja usłyszałem od razu. U mnie napinacz paska wieloklinowego (1,9 TDi AVG 110KM w Passacie) to jest sprężyna nie granat, więc wyeliminowałem od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.10.2012 o 17:19, machina napisał:

To może rolka ze sprzędłem arternatora? zgaś silnik i sprawdź cienkim śrubokrętem czy da sie obracać wiatraczkiem wewnątrz altka, w jedno stronę powinien się kręcić.

Mam to samo i okazalo sie ze przepustnica wariuje A bardziej jej nastawnik klapy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...