Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak możliwości regulacji kąta wtrysku


Skeeber

Rekomendowane odpowiedzi

Przemyślałem to wszystko jeszcze raz i obstawiam źle ustawiony rozrząd na pompie, wydaje mi się że podczas montażu źle zablokowałeś koło od pompy. Ustaw wszystko jeszcze raz na znaki, koło od pompy ustaw tak żeby regulacja była jak najbliżej środka, po zrzuceniu paska ściąg koło od wałka rozrządu żeby było luźno, koło od pompy nie blokujesz, tylko ten pierścień wraz z wałkiem za nim do którego przykręcasz koło, dokładnie na godzinie 12, po zablokowaniu koło nie powinno dać się ani trochę obrócić w prawo, ani w lewo.

Jeżeli dobrze pamiętam powinien to być szczyt fali, czyli kręcąc w lewo koło powinno przeskakiwać w lewo, a w prawo powinno ciągnąć w dalej w prawo.

Napisz czy aby na pewno tak wszystko składałeś do kupy. Bo pompę można zablokować w wielu pozycjach, ale tylko jedna jest właściwa, czyli taka w którym blokada wchodzi przez fasolkę pomiędzy dwoma gdzie wkręca się śruby, przechodzi przez wycięcie w tym pierścieniu za kołem, a później w otwór w korpusie pompy i bardzo ciasno wchodzi, trzeba naciągać koło trochę w lewo a zaraz w prawo żeby blokada weszła do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rozrząd by był źle ustawiony to przy Regulacji pompą w którąś stronę na pewno wartości wychodziły by poza skale. Zobacz też czy przewody metalowe do wtrysków ci nie prężą za bardzo, bo może one nie pozwalają ci przesunąć pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bebos, przecież on nie przesuwa pompy... a nie wyjdzie poza skale jeżeli n108 jest w stanie wysterować do normalnych wartości. Brakuje regulacji bo koło jest pewnie źle założone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lishoo - napisalem Ci wiadomosc na priv, zerknij. Wspominasz o otworze blokującym w korpusie pompy ... akurat nie wydaje mi sie zeby w tym typie pompy on istniał, jest w kole pompy oraz w płycie mocującej pompe. Przez montażem rozrządu korpus pompy ustawiłem na środek "fasolek".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokada nie może przejść przez korpus pompy.

Na czym polegała kalibracja pompy wtryskowej? Co te magiki Ci natworzyły?

Mierzyłeś ciśnienie w pompie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa miala tulejowanie + wymiana uszczelnień

Widze ze zajmujesz sie regeneracją pomp,szkoda ze wszczesniej tego nie wiedziałem :).Czy jest mozliwosc ze pompa została źle zmontowana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie się zastanawiam co mogli z nią źle zrobić.

Wracając do tulejowania, to jaki luz był na osi, że się temu poddałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do luzu - nie wiem. Kumpel który jest mechanikiem twierdzi ze nie ma możliwości zmontowania czegoś odwrotnie wewnątrz pompy tak zeby silnik pracował na tych ustawieniach....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, troszkę nie możemy się razem zrozumieć :)

Opiszę jeszcze raz:

Pompę z kołem jednoczęściowym, czyli starego typu blokuje się trzpieniem wkładaną w otwór w kole (średnica 15mm), aż do łapy na której mocowana jest pompa wtryskowa i jest to na godzinie 4 na kole od pompy. Kąt wtrysku reguluje się obracając całą pompę w stosunku do łapy i koła.

Pompę z kołem dwuczęściowym, czyli nowego typu, blokuje się trzpieniem średnicy 6mm wkładanym w wycięcie w drugiej części koła (pierścien do którego mocuje się koło) aż do korpusu pompy. (jest to na godzinie 12, pompy). Kąt reguluje się kręcąc środkową śrubą w kole, czyli wałkiem pompy.

Napisałeś że ustawiłeś na fasolkach, dlatego zrozumiałem że masz pompę nowego typu, teraz rozumiem że masz pompę starego typu.

Więc wszystko robisz dobrze, najprawdopodobniej któryś z przewodów ciśnieniowych paliwa trzyma i blokuje regulację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Skeeber

Oddać pompę na tulejowanie a nie wiedzieć jaki luz:decayed: Tulejowanie nie jest wcale takie proste. Czasami taniej i szybciej dorwać drugi korpus bez luzu.

Bardziej zastanawiam się, czy coś nie popsuli z ciśnieniem wewnętrznym albo nie dali innej sekcji tłoczącej, z większym luzem.

@Lishoo

Albo przewód albo śruba stabilizująca pod dupką pompy.

Może zadam takie pytanie do autora, tak na oko ile mm jesteś w stanie przesunąć pompę od jednego skrajnego położenia do drugiego? Ciężko się przesuwa?

Odpowiadając na czyjeś wcześniejsze wątpliwości, przy starych pompach bez fasolek na kole, da się ustawić kąt wtrysku na pracującym silniku. Luzujemy dwie śruby z przodu pompy od strony koła pasowego i jedną śrubę stabilizującą z tyłu pompy, popuszczamy lekko śrubę z przodu pompy z łbem zwróconym w stronę szyby czołowej i młotkiem przez drewienko stukamy w pompę analizując odczyty w BS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak , AFN ma jednoczesciowe koło. Co do przewodów - mało prawdopodobne, dociągając pompe do skrajnych położeń na fasolach.Jutro sprawdze ile mm ma w skrajnych położniach - poluzuje tez przewody dla 100% pewnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym AFNem to nie ma takiej 100% pewności bo może być nowego typu, np. jak u mojego szwagra w 1Z jest pompa nowego typu z ASV którą sami wstawiliśmy :decayed: więc trzeba się upewnić czy nie była po prostu zmieniona :)

Jeszcze dodam że u siebie i u szwagra na starej pompie nie dało się ustawić kąta wtrysku bez wykręcenia całkowicie tej śruby z tyłu pompy na dole. Nie wiem czy tak akurat się złożyło czy po prostu w pierwszych egzemplarzach (mója 95r, szwagra 94r) tak było.

Skeeber jesteś pewien że pompa przesuwa się z jednego końca do drugiego podczas regulacji? Próbowałeś przesunąć pompę dosłownie tak troszeczkę i sprawdzić jak zmienia się kąt?

Sprawdzasz kąt na pewno w grupie 000 Bassic settings, w drugim okienku albo na wykresie?

Jak wygląda sprawa z wtryskiem sterującym? spróbuj odpiąć od niego wtyczkę i zobacz czy coś się zmienia, bo jeżeli dobrze kojarzę to po odłączeniu wtrysku kąt powinien być zupełnie inny - nie regulowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie odkręci się śruby z tyłu to pompa będzie chodzić na boki o maks 2mm. A pełny zakres regulacji pompy to ok 1cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wykręcaj całej bo zaczniej klnąć jak szewc by złapać nakrętkę:wink:

Odkręć przewody ciśnieniowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poluzowane przewody rzeczywiscie pomagają w swobodnym poruszaniu pompą .... ale nie do końca mi to pomogło. Sprawdziłem kąt wtrysku na max położeniach w fasolach:

- pompa w "kierunku" silnika - kąt 120

- pompa "od silnika" - auto nie odpala

Minimalny kąt wtrysku przy którym silnik pracuje równo to 54-60. Wg mnie powienien pracowac płynnie nawet gruubo poniżej 40 .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widziałem już samochody z kątami wtrysku 0 i działały:grin:

A dawkę paliwa jaką masz? Na bardzo małej dawce o dziwo pokazuje wysoki kąt, co nie jest prawdą.

Teraz może podejdźmy do tematu z drugiej strony: ECU kąt wtrysku odczytuje z wtrysku sterującego i impulsatora. Sprawdź, czy wartości napięć są poprawne, sprawdź korekcje na wtryskach i jeszcze raz przejrzyj rozrząd, szczególnie znak na zamachu. Zero się przecina z dolną krawędzią okienka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trepek - dawka paliwa na rozgrzanym silniku /bez klimy/ to wg VAG ok 4.6 - czyli tyle +/- co przed wymontowaniem pompy do uszczelniania /sprawdzałem/. Co do rozrządu to w sobote ściągałem cały przód i sprawdzałem 3x. Zero na kole idealnie przecina sie w okienku. Co do napiec impulsatora - masz na mysli czujnik położenia wału ? Musze go sprawdzic .... podczas poprawiania przewodów po instalacji pompy pekła mi lekko izolacja przy wtyczce od tego czujnika ....ale podejrzewam ze to nie ma wpływu na jego działanie /na VAG brak błedów/.

Ja widziałem już samochody z kątami wtrysku 0 i działały:grin:

A dawkę paliwa jaką masz? Na bardzo małej dawce o dziwo pokazuje wysoki kąt, co nie jest prawdą.

Teraz może podejdźmy do tematu z drugiej strony: ECU kąt wtrysku odczytuje z wtrysku sterującego i impulsatora. Sprawdź, czy wartości napięć są poprawne, sprawdź korekcje na wtryskach i jeszcze raz przejrzyj rozrząd, szczególnie znak na zamachu. Zero się przecina z dolną krawędzią okienka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG pokazuje błędy jak jakiś czujnik albo przestanie działac wogóle albo jak podaje wartości prądowe wzięte z kosmosu. VAG nie jest w stanie stwierdzić czy wartości prądowe są dobre czy też zaburzone przez coś. Co dostanie a co nie wykracza poza jakieś normy, jest interpretowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...