Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana termostatu?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy proszę o informację:

Temperatura na wskaźniku zatrzymuje się na ok 70st, nawet po przejechaniu kilkudziesięciu km, prawdopodobnie uszkodzony termostat.

Co powinienem zrobić żeby być na 100% pewny, że niezbędna jest wymiana.

Jeśli tak to na co zwrócić uwagę? jaki termostat kupić?

Dziękuję z góry za wszystkie porady i wskazówki.

Pozdrawiam

Opublikowano

Niestety wymiana termostatu wymaga u Ciebie w silniku rozebrania rozrzadu.

Opublikowano

Podlaczyc vaga i sprawdzic faktyczna temp.

Opublikowano

Tu masz jak sprawdzić termostat: http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/

Koszt jaki wyświetla mi ETKA to: 100zł,86gr (nr OE: 078 121 113F ) + o-ring 8zł.48gr (N 901 368 02).

Tak jak pisze Bieniek wymiana termostatu wymaga rozebrania rozrządu.

Opublikowano

termostat oraz G2/G62

niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.

w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginału w ASO.

w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginału w ASO.

czujniki związane z badaniem termostatu:

G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;

G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:

01-Engine: 007;

17-Instruments: 003.

pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.

1. pomiar na zimnym silnku*.

*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.

jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.

temperatury należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.

wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.

jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

93130902my6.th.jpg

2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.

temperaturę należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.

jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].

31841718rj8.th.jpg

3. informacje dodatkowe.

a. procedura wymiany termostatu dla silników TDI [R4].

b. problematyka czujnika G2/G62 w silniku 2.5TDI V6 [AFB>] oraz moje niedogrzane AYM.

Opublikowano
Tu masz jak sprawdzić termostat: http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/

Koszt jaki wyświetla mi ETKA to: 100zł,86gr (nr OE: 078 121 113F ) + o-ring 8zł.48gr (N 901 368 02).

Tak jak pisze Bieniek wymiana termostatu wymaga rozebrania rozrządu.

Z jakim wydatkiem trzeba się liczyć w przypadku rozbierania rozrządu? Sam niestety tego nie zrobię. Nie da się wymienić tego termostatu bez ruszania rozrządu??

Opublikowano

Podobno sie da lamiac plastki obudowy rozrzadu. Datego zaleca sie wymiany termostatu przy kazdej wymiania rozrzadu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...