jaro0606 Opublikowano 25 Listopada 2012 Opublikowano 25 Listopada 2012 witam kupiłem ostatnio dwie sondy po ich założeniu zauważyłem ,że na vagu na wolnych obrotach jedna ładnie pracuje a druga dopiero po dodaniu gazu i teraz mam pytanko czy tak może się dziać czy sonda jest walnięta czy katalizator zapchany czy może coś jeszcze innego dodam że na według fis na wolnych średnie spalanie szybko wzrasta pozdrawiam
bawół1 Opublikowano 25 Listopada 2012 Opublikowano 25 Listopada 2012 Pewnie staje na wartości bliskiej zero??? Sprawdź kanał korekt długich i krótkich . Przy przepustnicy na linkę to kanał 06 -korekty krótkie , 07 - korekty długie. Korekty na tej stronie silnika gdzie jest problem pewnie będą powyżej 10-15 % w plusie. Skoro spalanie na biegu jałowym wzrasta , wg mnie komp reaguje na nieszczelność w dolocie. Zwiększa na tej stronie silnika dawkę paliwa aby osiągnąć mieszankę stechiometryczną. 1. Czy kolektor dolotowy był ściągany? Jeśli tak to źle założony i na stronie gdzie sonda stoi nie ma szczelności z głowicą. 2.Czy listwa wtryskowa PB była ściągana ? Jeśli tak to może oring z wtrysku spadł / wtrysk PB nieszczelny. 3. Jeśłi jest LPG to może wkrętka w kolektor nieszczelna i puszcza powietrze. Narazie tyle przychodzi mi do głowy
jaro0606 Opublikowano 25 Listopada 2012 Autor Opublikowano 25 Listopada 2012 sonda staje równo na zero, korekta zero, dodam gazu wszystko ożywa ogólnie to walczę z wysokim spalaniem na postoju na fisie potrafi wzrosnąć o kilka litrów w 5 min,takie problemy zaczęły się chyba po montażu gazu dokładnie nie pamiętam bo po zakupie od razu montowałem gaz na razie to sprawdzę czy niema nieszczelności i spróbuje podmienić sondę dzięki za podpowiedz pozdrawiam
bawół1 Opublikowano 25 Listopada 2012 Opublikowano 25 Listopada 2012 sonda staje równo na zero, korekta zero, dodam gazu wszystko ożywa ogólnie to walczę z wysokim spalaniem na postoju na fisie potrafi wzrosnąć o kilka litrów w 5 min,takie problemy zaczęły się chyba po montażu gazu dokładnie nie pamiętam bo po zakupie od razu montowałem gaz na razie to sprawdzę czy niema nieszczelności i spróbuje podmienić sondędzięki za podpowiedz pozdrawiam Niemożliwe że korekta zero , sonda równo na zero ? A nie np. 0,045-0,10 ? Jeśli korekty "0" jak mówisz to stan awaryjny ECU i nie bierze wskazań sond pod uwagę już. ECU przechodzi w awaryjny z tego co pamiętam gdy korekty składu mieszanki przekroczą 25%. Możesz zamienić sondy stronami . Ale myślę że nie pomoże. Pewnie kolektor nie dokręcony lub uszczelka się podwinęła ( jak tak taki zespolony oring).
jaro0606 Opublikowano 25 Listopada 2012 Autor Opublikowano 25 Listopada 2012 dokładnie 0v korekta 0 % wolne obroty dodam gazu i ożywa ,druga sonda ładnie pracuje ,jutro postaram się zamienić sondy a jak nadal lipa to będę szukał nieszczelności pozdrawiam
bawół1 Opublikowano 25 Listopada 2012 Opublikowano 25 Listopada 2012 Weź najpierw coś w sprayu łatwopalnego ( samostart lub w najgorszym razie dezodorant) i popsikaj w okolice wtrysków PB ,LPG , miejsca styku kolektora z głowicą. Jeśli silnik "zatelepie" się to będziesz wiedział że nieszczelność i niema co przekładać sond.
jaro0606 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2012 dzięki za podpowiedz ,będę miał chwilkę to spróbuje na razie robota do nocy w każdym razie wielkie dzięki z pomoc ---------- Post dopisany 05-12-2012 at 17:31 ---------- Poprzedni post napisany 26-11-2012 at 22:22 ---------- padnięta okazała się nowa sonda tak na przyszłość dla nie polecam zakupu sond przez allegro mimo że taniej później są problemy z gwarancją
bawół1 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 dzięki za podpowiedz ,będę miał chwilkę to spróbuje na razie robota do nocy w każdym razie wielkie dzięki z pomoc---------- Post dopisany 05-12-2012 at 17:31 ---------- Poprzedni post napisany 26-11-2012 at 22:22 ---------- padnięta okazała się nowa sonda tak na przyszłość dla nie polecam zakupu sond przez allegro mimo że taniej później są problemy z gwarancją dokładnie , ja brałem Boscha u siebie w mieście 2 x 300 PLN.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się