Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zapchana nagrzewnica ?


l3l0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie odnosnie ogrzewania . Sprawa wyglada tak ze temperatura od 25-HI nie zmienia dalej leci letnie powietrze w okolicach 20-22 stopni nie wiecej im wiekszy bieg wentylatora tym chlodniejsze . Silnik ciepło-zimno pracuje w pelnym zakresie bo sprawdzałem . Jesli przytrzymam z 2-2,5tys obrotow jest odrobine lepiej .Wymienialem z 1,5 miesiaca temu plyn chlodniczy na nowy bylo cieplo ale gorace powietrze lecialo natomiast teraz gdy sa nizsze temperatury jest to odczuwalne . Dodam ze po wymianie plynu jakies 2 tyg wymienilem termostat ( uszczelka sie wywinela i nie domykała termostatu )temperature osiaga prawidlowo i trzyma okolo 90 stopni ( termostat 87stopni otwarcie) wyeliminowalem przy okazji wyciek z tylu bloku na króćcu plastykowym gdzie osadzone sa czujniki oczywiscie na nowe . Płynu nie ubywa .Przewód lewy do nagrzewnicy przy włączonym grzaniu 2 kreski temperatury HI jest gorący aż parzy natomiast prawy gorący trzeba dlużej trzymać żeby cokolwiek parzyło w palce. Mam gaz założony od 4 miesięcy i niewiem czy to normalne ze auto gdy ma pelno temperature widac ze leci duzo wiecej dymu z ukladu wydechowego i to sporo podobnie na benzynie gdy zmieniłem . Chce to przestestowac jeszcze w cieplym pomieszczeniu czy to roznica temperatur czy jednak to kłęby białego dymu . Jedyne co zauważyłem że z dnia na dzień coraz gorzej jakby grzała nagrzewnica .Jakieś sugestie ?

Własnie zauwazyłem ze przy scianie grodziowej na łączeniu przewodu ( mam webasto ) poci sie złączka wodna . Jedyne miejsce gdzie jest cos wilgotnej spróbuje skrocic przewod i skrecic na nowych obejmach tymbardziej ze jest to przewód zasilajacy nagrzewnicy i może to jest powod ze układ nie jest odpowietrzony . oby :|

---------- Post dopisany at 17:54 ---------- Poprzedni post napisany at 12:39 ----------

Po walce z przewodem zagrzaniem ukladu do 90stopni i przeczekaniu az termostat sie otworzy odpowietrzalem poprzez przewod przy nagrzewnicy i roznica wielka wentylator na maxa i podczas jazdy autem okolo 30 stopni leci z nadmuchow . Robie malo km po miescie wiec ewentualnie jutro ponownie odpowietrze układ dla pewnosci :) silnik nagrzewnica webasto gaz widac odpowietrzenie ciezsze jest niz nie mialem tych dodatkow :) oby sie to nie zmienilo . potestuje kilka dni czy nie ma innego powodu zapowietrzenia ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem u siebie podobny problem w poprzednim aucie 2.8 V6 po wymianie płynu, był również z instalacja gazową, poprostu dobrze się nie odpowietrzył za pierwszym razem i czynność te powtarzałem kilka razy aż było ok. gdy silnik był rozgrzany obiek był dobry, natomiast po ostygnięciu na drugi dzień znów nie grzało dobrze w środku, wiec dobrze odpowietrzyc układ i powinno być spoko:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie leci gorace nawet przy duzej predkosci dmuchawy powietrza. dzisiaj w miare luzu spolecznego w pracy odpowietrze jeszcze raz . Ogolnie przy wymianie plynu weszlo mi 6.5l nowego moze by weszlo wiecej ale kazalem wpiac gaz w szereg nie rownolegle bo zakloca prace pieca i nie nagrzewalby w pierwszej kolejnosci nagrzewnicy . Bede pisal na biezaco co sie dzieje czy jakies zmiany . A czy sa jakies dane odnosnie temperatury z nawiewow ? np II kreski dmuchawy srodkowy nawiew temperatura silnika 90 i HI na klimatroniku i 1,5 tys obrotow i np 28 stopni na wylocie ?jakies porownanie potrzebuje bo reka to klime sprawdzam miedzy 3-10 stopni:P i termometr pokazuje +/- 1 stopien roznicy z odczuciami :P wkoncu to robie na codzien:)

---------- Post dopisany 08-12-2012 at 09:48 ---------- Poprzedni post napisany 04-12-2012 at 09:27 ----------

Dzisiaj przy -15 zauwazylem ze gdy webasto działa leci cieple powietrze temperatura na HI 3-4 kreski wentylatora natomiast po wylaczeniu leci chlodne ;/ podczas jazdy 2-3 tys obrotow cos leci ciut cieplejsze . webasto ma pompe wody elektryczna i teraz odpowietrzenie ? pompa wody ?( silnik sie nie przegrzewa 90 stopni ciagle na wskazaniu wg komputera 91-93 stopnie ) juz jestem w kropce :|

Jak wspomnialem wczesniej wymienialem plyn chlodniczy . Klapy klimatronika ok tzn zauwazylem ze panel srodkowy kratka z prawej strony na boczna szybe slabiej wieje niz lewa jest podzial prawa lewa strona w B5 ?

Kolejny krotki test odleglosc 4km temperatura wody 70 stopni - nawiew chlodny po odpaleniu auta na postoju . Po wlaczeniu webasto - 80 stopni sie wylacza lecz nadal pracuje pompa wody elektryczna nawiew cieplutko nie parzy ale czasami mozna odczuc gorace powietrze. Powrot temperatura 90 stopni leci wmiare cieple po wlaczeniu webasto gorace . Pod domem sprawdzam przewody do nagrzewnicy ( bieg jalowy) jeden parzy drugi goracy ( powrot) nawiew 4-5 kresek . Po wylaczeniu webasto nawiew cieply przewody gorace nie da sie poparzyc ;/ tyle co aut robilem nigdy nie zdarzylo mi sie tak oprocz audi a6 3.0tdi gdzie pompka w serwisie odpowietrzalem uklad bo webasto montowalem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem. Posiadam silnik 1.6 adp bez klimy z gazem. Wymieniałem płyn i nie potrafię odpowietrzyć porządnie nagrzewnicy, robiłem to już kilka razy i ciągle leci chłodne powietrze z nawiewów, dopiero jak przytrzymam go dłużej na obrotach leci gorące aż parzy. Dzisiaj z zsuniętym wężem z nagrzewnicy chodził z dwie godziny na wolnych obrotach i płyn nie wyleciał z dziurki w wężu jak powinien tylko delikatnie się sączył, dopiero po dodaniu leciał ciurkiem. Pomysły już mi się skończyły z tym odpowietrzaniem. Może ktoś potrafi pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalne że na olnych obrotach z tej dziurki przy nagrzewnicy leci woda delikatnie a jak dodasz gazu to daje ostro. Odpowietrzacie rozumiem przy nagrzaniu że termostat jest otwarty i w chłodnicy też jest gorąca woda? Bo moze się gdzieś w chłodnicy zbiera powietrze jesli odpowietrzacie na chłodniejszym. Dodatkowym problemem jest tez LPG i webasto szczególnie jesli wpiete sa równolegle w układ bo wtedy mopma wody goni wode nie koniecznie w całym układzie tylko tam gdzie woda ma lżej przepłynąć i nie wypchnie wszystkich bombli powietrza.

Tak w oli ciekawostki w Golfie 2 przez LPG zagotowałem wodę i wysadziło mi nagrzewnicę. Parownik miałem gdzies nieszczelny i gaz szedł do układu chłodzenia.

Trzeba tez brać pod uwage opcje że moze byc gdzieś przedmuch na uszczelce pod głowica i zapowietrza układ tym bardziej jak ktoś tu pisał o białym kopceniu. No chyba że to tylko para zaraz po odpaleniu a później już nie dymi to raczej nie szukałbym w tym problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelkę łatwo wyeliminować wystarczy odkręcić korek zbiorniczka i popatrzeć czy nie ma bąbelków . i raczej jakby była uszczelka to strasznie węże by twardniały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wszystko robie ma rozgrzanym silniku, jak cala plaszczyzna chlodnicy jest goraca i dolny wąż też, zatrzymuje do tego wisko bo cieżko w taka temperaturę rozgrzac tak samochod. Zdejmuje wąż tak żeby była odslonieta dziurka i wtedy wylatuje płyn. Za każdym razem jak tak robie nie ma powietrza tylko płyn a wciąż nie grzeje na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może byc tez przypchana (kamień) nagrzewnica. Jak dostanie większe ciśnienie wody to szybciej przeletuje i jest cieplej a na wolnych obrotach większość wody idzie przez parownik LPG a przez nagrzewnicę nie wiele. Ja u siebie płukałem nagrzewnicę i było sporo lepiej z grzaniem mimo to że nie miałem zapowietrzonego.

Jakby co gdzies opisywałem jak płukać nagrzewnicę. Najprościej to zdjąć węże z nagrzewnicy i wydmuchac z niej wodę. Zrobic roztwór octu z wodą 1:1 i prawie go zagotować. Wlać do nagrzewnicy. Poczekac 10 min i później podłaczyc wąż od kranu raz w jeden raz w drugi otwór nagrzewnicy żeby to wszystko wyleciało. Na pewno będzie lepiej grzało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzisiaj przemyśle sprawe z nagrzewnicą, nie zamierzam sprzedawać auta to może wymienie nagrzewnicę na nowa.

A jak bym ścisnął przewody idące do parownika jakimiś szczypcami i wtedy mogłbym sprawdzić czy to napewno wina nagrzewnicy?

Możliwe choć nic sobie uciąć nie dam. Trzeba by zobaczyc jak ty to masz wpiete.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Później zobacze jak to mam wpiete ale wydaje mi sie ze jeden wąż od parownika jest wpiety pod waż od nagrzewnicy ten bez dziurki.

Panowie u mnie gaz jes podłączony w jakiś dziwny sposob do przepustnicy. Jeden wychodzi do króćca który znajduje się na górze przepustnicy kolo kólka ktore porusza linka od gazu a drugi gdzieś z tylu też prawdopodobnie wpiety w przepustnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę późno bo już po zimie ale właśnie dziś wyjechałem z nową nagrzewnicą . Efekt - temperatura ledwo dźwignie 60 stopni a po kilku sekundach rękę trzeba usunąć bo parzy :banan: Nagrzewnica z rabatem 54zł. Czas pracy 3 dni z czego 1 dzień około 5h wyciągniecie dechy i wymiana nagrzewnicy , dzień drugi klej do szyb i klejenie deski rozdzielczej i do domu jakieś 30 min ( widziałem ze boki odchodzą przy słupkach po ściagnieciu wyszło ze od szyby w strone kabiny na długości 15cm odchodzi ) . 3 dzień - składanie około 8h z odpowietrzeniem odkurzaniem plakowaniem itp :decayed: . Trzeba mieć urlop żeby na spokojnie sie pobawić .

Teraz zima mi nie straszna :kox:

PS. płukałem octem 2 razy pomogło na 2 tygodnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...