bojlid Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Witam wczoraj zauwazylem ze do zbiorniczka wyrownawczego niecofa sie plyn chlodniczy ,grzania w aucie prawie nie ma mowa o wewnatrz.Sprawdzilem weże i przy 90 stopniach waz powrotny do zbiorniczka lekko cieply ,wąz wychodzacy zimny i plyn w zbiorniczku zimny .Wąz jeden od nagrzewnicy zimny a jeden lekko cieply chlodnica 90 procent zimna .A w zbiorniczku niewidac by ciecz wracala wezem powrotnym jedynie poziom zwiekrza sie o 1,5 cm ale jest zimny..Pytanie czy padla pompa wody czy padl termostat .Czy jakpadl termostat to jest maly obieg i plyn niekrazy po chlodnicy i niewraca do zbiorniczka czy poprostu pompa padla i wogole nietloczy wody moze mi ktos pomuc???
janusz_stg Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 w swoim wątku zawarłeś odpowiedzi na swoje pytania. A co to temp.płynu w zbiorniczku wyrównawczym to w nim płyn może być zimny.Sprawdźczy nagrzewnica nie jest zapowietrzona.
bojlid Opublikowano 8 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2012 Czytalem gdzies ze skoro pompa wody niepodaje wody to tez niepompuje do nagrzewnicy i dlatego niegrzeje. Mi chodzi o to czy to ze plyn niewraca do zbiorniczka jest powodem ze pompa wodna niedziala czy ze termostat jest zamkniety i jest maly obieg tylko .i czy w malym obiegu plyn powinien wrocac do zbiorniczka moze mi to ktos wytlumaczyc? Dzien wczesniej jak wrocilem z 10 km jazdy plyn byl bardzo goracy w zbiorniczku a i tak powrotnym wezem nic niewracalo
janusz_stg Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Zadałeś sobie pytanie do czego służy zbiorniczek wyrównawczy. Odpowiem: stale utrzymuje stały (określony) poziom płynu chłodzącego i jest odpowiedzialny za " odebranie " przyrostu objętości płynu w miarę nagrzewania się go do temp. 90 st. W zasadzie podłączony jest tylko jednym przewodem z układem chłodzenia wiec płyn w nim nie powinien krążyc ,drugi cienki przewodzik służy do odpowietrzania ukladu.Skoro płyn w nim nie krąży to znaczy że nie musi być ciepły . Jednak wszystkie płyny mają właściwość przewodzenia ciepła więc po części dostaje się ono też do zbiorniczka wyrównawczego.W zakrętce zbiorniczka jest umieszczony zaworek odpowietrzający który ma za zadanie "wypuszczanie "wezbranego pod ciśnieniem powietrza aby nie doszło do rozsadzenia układu z powodu zbyt wysokiego ciśnienia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się