Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z odpalaniem, spalanie duże


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie. Mam kilka mankamentów ze swoją nową zabawką. Mianowicie:

1. Przy odpalaniu długo kręci bez znaczenia jaka jest temperatura na zewnątrz. Po dłuższym postoju (4-5 godzin) silnik musi około 4 sekundy zakręcić, natomiast kiedy uruchomienie następuje po 30 minutach pali bez problemu. Dodam tylko, że "poci" się pompa paliwa.

2. Podczas jazdy na każdym biegu odczuwam dziwne zachowanie silnika. Kiedy obroty dochodzą do 1400 obr to czuć tak jakby silnik się dławił mimo tego, że naciskam na pedał gazu. Kiedy mocniej wcisnę gaz, to czuć tak, jakby się odblokował i już jedzie normalnie do momentu kiedy zdejmę nogę z pedału gazu, bo po ponownym naciśnięciu gazu dzieje się to samo.

3. Jak na ten silnik mam duże spalanie. Przy spokojnej jeździe w trasie auto pali mi 6 litrów, natomiast w mieście spalanie wzrasta do 10 litrów przy spokojnym obchodzeniu się z gazem. Zrobiłem pomiary komputerem diagnostycznym ST-7000 i otrzymałem takie wyniki:

a) przy 860 obr/min (bieg jałowy):

- dawka wtrysku 2,40 mm/H

- różnica dawki pomiędzy 3 i 4 wtryskiem 0,36 mm/H

- różnica dawki pomiędzy 2 i 3 wtryskiem 1,20 mm/H

- różnica dawki pomiędzy 1 i 2 wtryskiem 0,20 mm/H

B) przy około 2200 obr/min:

- dawka wtrysku 3,8 do 4 mm/H

- różnica dawki pomiędzy 3 i 4 wtryskiem 0,12 mm/H

- różnica dawki pomiędzy 2 i 3 wtryskiem 0,12 mm/H

- różnica dawki pomiędzy 1 i 2 wtryskiem 0,86 mm/H

Przy obrotach około 4400 obr/min dawka dochodzi nawet do 5 mm/H. Wtedy silnik automatycznie spada do około 500 obr/min i przez chwilę pracuje jakby na dwóch cylindrach. Dodam tylko, że strasznie mi kopci na czarno. Rano kiedy auto odpalę, zmiotę śnieg z połowy auta i pod wylotem z tłumika jest już czarna plama. Podczas jazdy, kiedy mocniej wcisnę pedał gazu też za sobą widzę sporą chmurę czarnego dymu.

Zna ktoś może podobny przypadek? Jutro sprawdzę wtryski czy nie "leją". Zastanawiam się też, czy nie wymienić pompy... Proszę o pomoc.

Pozdrawiam:)

Opublikowano

Witam

raczej na pewno problem tkwi w układzie wtryskowym.Nie ma co jeszcze desperować, podejrzewał bym tutaj wtryskiwacze które już mogą nie domagać.Nie wiem jaka jest w twoim silniku pompa paliwa ale chyba bosch, z regeneracją wtrysków z twojego auta nie powinno być problemu, są to pewnie wtryski boscha starego typu.Pompę też można by podejrzewać że nie daję dostatecznego ciśnienia, można ją zregenerować.Ja bym stawiał na wtryski,jak sam piszesz mocno kopci, w końcu autko już niemłode i wtryski mają swoje nalatane.

Opublikowano

Czarny dym to zapewne dziura w dolocie. Sprawdź węże. Może jakaś opaska się poluzowala albo wąż przetarl :-)

Wysłane z HTC Wildfire S za pomocą tapatalk :-)

Opublikowano

Napewno masz za dużą dawke na wolnych obrotach zmniejsz na 3 mg dodatkowo kpl logów dynamicznych i statycznych

Opublikowano

Ok postaram się skorzystać gdzieś z VAG-a i dorzucę wyniki badania. Co do wtrysków to nie wiem, jaką mają wytrzymałość. Autko ma przejechane 240 tys. km także nie wiem czy to dużo czy mało...

Opublikowano

Witam, sprawdziłem VCDS-em i wyszło, że dawka jest 3mg/suw natomiast przy obrotach 860 rpm kąt wyprzedzenia wtrysku skacze od 2,6 do 8,9. Wtryski sprawdzone i pylą jak nowe. Na początku roku oddam pompę do sprawdzenia i zobaczę czy regenerować czy kupić drugą. O efektach napiszę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...