wrclaguna Opublikowano 31 Grudnia 2012 Opublikowano 31 Grudnia 2012 MONTAŻ MANETKI FIS Witam w kolejny Poradniku Niestety i w A4 B8 sa takie egzemplarze co nie posiadaja pełnego FISA (komputer pokładowy ) Zakładałem to w kilku egzemplarzach i postaram sie naswietlić troszkę temat Wg. ETKI przy dokładaniu FISA manetki wystepują jako jeden element tzn. ( przełacznik swiateł,manetka od wycieraczek oraz opcjonalnie tempomat ). My temu zaradzimy i zrobimy to inaczej Co będziemy potrzebowali ? Oczywiście przełaczniki pod FIS (komputer pokładowy ) w zaleznosci od modelu czyli sedan lub avant . Jak wiadomo w avancie jest tylna wycieraczka i to jest zaznaczone na manetce.Spis MODUŁOW :http://a4-klub.pl/index.php?/topic/155351-montaz-crusie-control-system-tempomat-z-przelacznikami/?p=2223061#entry2223061 Tutaj mamy wyjaśnione jakie sa róznice . ETAP 1 Zestawienie montażowe modułu przełączników na kolumnie kierownicy 1 - Śruba 2 - Zabezpieczenie transportowe 3 - Sterownik elektroniki kolumny kierownicy 4 - Mocowanie 5 - Pierścień zaciskający 6 - Śruba 7 - Kolumna kierownicyUWAGA !!! Nie wolno przekręcać zdemontowanego pierścienia powrotnego z pierścieniem ślizgowym. – Wyjąć poduszkę bezpieczeństwa po stronie kierowcy nieco z kierownicy. – Pociągnąć zabezpieczenie wtyczki 1 do oporu -. Elektryczne złącze wtykowe 2 zostanie przy tym odblokowane i będzie można je wyjąć. – Wersja wyposażenia z kierownicą wielofunkcyjną i kierownicą z przełącznikiem Tiptronic: odłączyć elektryczne złącze wtykowe 3. – Wyjąć poduszkę bezpieczeństwa 4. Wymontowanie i zamontowanie kierownicy musi nastąpić w położeniu środkowym (koła w położeniu jazdy na wprost) . – Wykręcić śrubę 2. – Oznaczyć pisakiem położenie kierownicy/kolumny kierownicy. – Wyjąć kierownicę 3 z kolumny kierownicy. Po sciagnieciu kierownicy przystepujemy do zdjecia oslon kolumny . Zeby miec lepszy dostep kolumne kierownicy regulujemy max. do siebie i dajemy w dol . Scigamy gorna obudowe podwazajac srubokretem zatrzaski Po zdjeciu gornej oslony sciagamy teraz dolna kluczem 20 torx . Odpinamy wtyki od sterownika oraz poduszki oraz odkrecamy Torx 30 srube mocujaca przelaczniki . Jezeli chcemy przelozyc nasza tasme sciagamy zabezpieczenia od manetek w celu sciagniecia tasmy . Po rozkreceniu wszystkiego mamy taki widok Po przelozeniu tasmy przystepujemy do skaldania wszystkiego do qpy W tym celu wkladamy caly zespol przelacznikow na kolumne . Po przymocowaniu do kolumny wciskamy wtyki od sterownika i poduszki bezpieczenstwa. Przystepujemy do skrecenia obudow kolumny kierowniczej . Jak juz mamy zlozone obudowy przykrecamy kierownice mamy zaznaczone kreskami punkt odniesienia aby prosto przykrecic .ETAP 2Teraz zabieramy sie za nasza manetke Do tego potrzebujemy TORXa aby ja odkręcić . Postepujemy wg. fotek i opisu WAŻNE !!!! Tutaj uważamy na te małe dwa suwaki aby je dac z powrotem w te same miejsca które zaznaczyłem !!! Oczywiście po zmianie manetki wszystko składamy do qpy Na koniec kodowanie VCDS , tutaj w zaleznosci od wyposazenia czyli jak mamy albo Concert/Symphony , MMI 2G , MMI 3GKodowanie w liczniku 17Kodowanie w Module kierowniczym 16Kodowanie dla MMI 2G w Control Head 07Do istniejących wartości dodajemy +16
damianw Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 Panowie, u siebie mam brak FISa. Mam tempomat i mutlifunkcyjną kierownicę (rok 23/11/2009 a więc modelowo 2010). Chciałbym sobie zmienić manetki i aktywować FISa. No właśnie pytanie mam następujące: podobają mi się manetki od polifta. Czy będą pasowały? Oczywiście zakup z taśmą, bo wątpię czy od mojej będzie pasowało. Dzięki za jakiekolwiek info.
wrclaguna Opublikowano 4 Maja 2013 Autor Opublikowano 4 Maja 2013 Powinny pasowac ale musisz zmienić razem z tąsmą
cool506 Opublikowano 8 Maja 2013 Opublikowano 8 Maja 2013 MANETKI TASMA AUDI A4 B8 8K0 TEMPOMAT (3231167195) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Fajnie wyglądają, myślisz WRC,że będą P&P ?? (p.s. Jak tam dziś już lepiej?ZDROWIA zycze)
wrclaguna Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Opublikowano 9 Maja 2013 Nigdy nie zakładałem te po lifcie Musi ktos zaryzykowac i załozyć
proximpuh Opublikowano 9 Maja 2013 Opublikowano 9 Maja 2013 Nigdy nie zakładałem te po lifcie Musi ktos zaryzykowac i załozyć Ja zakładałem, ale na taśmę przedliftową
cool506 Opublikowano 9 Maja 2013 Opublikowano 9 Maja 2013 Nigdy nie zakładałem te po lifcie Musi ktos zaryzykowac i załozyć Ja zakładałem, ale na taśmę przedliftową JAkies grubsze rezanie czy wszystko pasuje?
proximpuh Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 Nigdy nie zakładałem te po lifcie Musi ktos zaryzykowac i załozyć Ja zakładałem, ale na taśmę przedliftową JAkies grubsze rezanie czy wszystko pasuje? Pasuje, ale chyba są 2 rodzaje, te nie podejdą bez taśmy: Audi A4 8K0 LIFT Pająk + taśma (3229068000) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. PRZEŁĄCZNIKI KIERUNKOWSKAZÓW AUDI A4 A 4 8K0 LIFT (3177786921) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. szukaj tego typu: AUDI A4/A5 PRZELACZNIKI MANETKI LIFT 8K09535568M (3174937295) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
Marcin 2013 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Jak już założymy nową manetkę pod fis to jak go odblokować aby wszystko działało?
wrclaguna Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Wszystko jest w pierwszym poście kliknij w zwijak Masz MMI czy RADIO CONCERT/SYMPHONY ? Kodowanie w liczniku 17 Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 637x430px. Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 637x433px. Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 626x431px. Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 711x280px. Kodowanie w Module kierowniczym 16 Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 719x721px.
wrclaguna Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2013 To robisz to kodowanie co ci wstawiłem oraz w RADIO 56 odznaczasz (DIS) active
Marcin 2013 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 dziękuje teraz jest wszystko jasne
alan1900 Opublikowano 21 Września 2013 Opublikowano 21 Września 2013 Witam, Panowie mam brak FISa. Mam tempomat i mutlifunkcyjną kierownicę.Audi a4 sedan z czerwca 2010.Radio concert. Nie znam numeru taśmy w kierownicy.Czy program vas5054a pokaże mi nr.taśmy i zakoduje przełącznik?(a jak tak to jak to zrobić) Czy muszę mieć program VCDS. Chce zrobić tak jak w poście wyżej tz. wymienić tylko przełącznik.
wrclaguna Opublikowano 21 Września 2013 Autor Opublikowano 21 Września 2013 VAS bez problemu sobie poradzi opis bedziesz miał w podpowiedziach krok po kroku .
arekp Opublikowano 11 Października 2013 Opublikowano 11 Października 2013 WAŻNE !!!! Tutaj uważamy na te małe dwa suwaki aby je dac z powrotem w te same miejsca które zaznaczyłem !!! Tutaj jest błąd. Dolny element ze stykami powinien być skierowany w dół, a nie w górę jak na zdjęciu. Ustawienie jak na zdjęciu powoduje, że element nie będzie prawidłowo stykał - i tracimy np. 'szybkie' wycieraczki (przełączenie manetki na samą górę). ps. Bardzo dziękuję za ten wątek!
kulbiks Opublikowano 18 Listopada 2013 Opublikowano 18 Listopada 2013 Właśnie jestem po wymianie manetek na polift i muszę powiedzieć... wszystko pięknie pasuje P&P Zostało mi jeszcze sprawdzenie tempomatu- bo mam zwykły, a menetki trochę bardziej wypasione- wymontowane z rs4 kombi... Działanie funkcji manetek potwierdzam, został mi do sprawdzenia tylko ten tempomat Ale chyba będzie ok (?) Dożo zgrabniejsze od przedliftowych ---------- Post dopisany at 19:52 ---------- Poprzedni post napisany at 19:48 ---------- obudowy pasują elegancko widać na foto
cool506 Opublikowano 18 Listopada 2013 Opublikowano 18 Listopada 2013 Właśnie jestem po wymianie manetek na polift i muszę powiedzieć... wszystko pięknie pasuje P&P http://s5.postimg.org/kywlkfbmb/DSC_0023.jpghttp://s5.postimg.org/6nd3fitg3/DSC_0026.jpg http://s5.postimg.org/4wu2e1bwz/DSC_0027.jpg http://s5.postimg.org/zfjuz013n/DSC_0029.jpg Zostało mi jeszcze sprawdzenie tempomatu- bo mam zwykły, a menetki trochę bardziej wypasione- wymontowane z rs4 kombi... Działanie funkcji manetek potwierdzam, został mi do sprawdzenia tylko ten tempomat Ale chyba będzie ok (?) Dożo zgrabniejsze od przedliftowych ---------- Post dopisany at 19:52 ---------- Poprzedni post napisany at 19:48 ---------- obudowy pasują elegancko widać na foto ladne, wiela za to dales? Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 4
kulbiks Opublikowano 18 Listopada 2013 Opublikowano 18 Listopada 2013 Śmieszne pieniądze... Koleś zrobił mi promocje bo w cenie manetek (260zł) dostałem komplet z taśmą legalnego pochodzenia i paragon w ręku brałem u niego sufit i parę gratów z rs4-ki- może dla tego. Ma jeszcze tylną kanapę... też nad nią rozmyślam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się