Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brązowa galareta w płynie chłodzącym


nowik3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przeszukałem forum z moim problemem ale nie znalazłem nic takiego samego co by mogło mi pomóc...Więc zacznę od początku.

Jako że jeździłem tylko do pracy po kilka kilometrów to włożyłem kartonik na całą chłodnice aby szybciej się grzał w czasie mrozów. Po świętach wybrałem się w trasę , po przejechaniu ok 50 km przy prędkości 120km/h nagle zapala się kontrolka ciśnienia oleju, odpuściłem gaz aby zjechać na pobocze i kontrolka gaśnie. Otwieram maskę i pierwsze co widzę - karton ! Pierwsza myśl przegrzałem silnik i koniec jazdy...

Sprawdzam olej - stan prawidłowy, płyn nie gotował się ale w zbiorniczku patrze jak by utworzyły się dwa poziomy na dole zielony a wyżej 1-2 cm czegoś ciemnego... Poczekałem troszkę aby ostygł otwieram a tam gęsta brązowo-kawowa galareta. Jako że miałem kilometr do domu więc spokojnie wróciłem. Na drugi dzień spuściłem płyn, przepłukałem i zalałem nowy. Odpaliłem i obserwowałem co się będzie działo, auto stało jakiś czas na wolnych obrotach, gaszę i po czasie sprawdzam - olej i płyn stan. No wiec w trasę jakieś 5-10 km spokojnej jazdy. Sprawdzam i są stany. No i tak do dziś przejechałem już ponad 200 km i stany są prawidłowe lecz co zauważyłem delikatnie na górnych ściankach zbiorniczka widoczna gdzie nie gdzie ta sama maź - może słabo wyczyszczony układ? No i wyciek / zapocenie w okolicach odmy wyjąłem kolektor okazuje się że odma jest całkowicie pęknięta a w środku niej gęsta maź podobna do tej w zbiorniczku płynu chłodzącego tylko że bardziej czarna niż kawowa.

No i teraz moje pytanie do Was - uszczelka puściła pod głowicą? Chłodnica oleju a może coś innego...

Za co się brać najpierw czy jeszcze troszkę obserwować co się będzie działo?

Dodam że moje auto to A4 1.8 T AEB 1997 rok z sekwencją BRC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może głowica pękła :whistling:

Najtaniej sprawdzić chłodnice oleju

Ale napewno wcześniej mazi nie było, długo masz auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie auto mam od września ale w 100% wcześniej nic nie było bo sprawdzałem krzepliwości płynu chłodniczego przed zimą.

Nie strasz mnie z tą głowicą... ale tak myślę żeby ona pękła był by większy wyciek lub wymiana płynów, chociaż może się mylę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro maz w płynie tzn ze olej dostaje się do płynu, sama głowica uszczelka może wrzery gdzieś są i przepuszcza albo chłodni a oleju, u mnie ona winowajca była np

A pod korkiem wlewu oleju mazi nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod korkiem raczej nie ma... Najbardziej zastanawia mnie fakt: jadę zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju spuszczam gaz i gaśnie. Po zatrzymaniu w zbiorniczku na wierzchu płynu 2 cm galarety. A teraz po przejechaniu ponad 200 praktycznie nic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakim oleju jeździsz?? Na Twoim miejscu zainteresowałbym się kontrolką ciśnienia oleju. Jest o tym wiele na forum. I pewnego dnia możesz przeszukiwać alledrogo w poszukiwania nowego motoru. Ona nie wyskakuje tak sobie. Do sprawdzenia ciśnienie a najlepiej zrzucenie miski i wyczyszczenie smoka olejowego a i do odmy też bym zajrzał. I nie zapomnij napisać jakiś to olej wypełnia Twój silnik :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalany mam Castrol Magnatec Professional 10W-40... co do kontrolki ciśnienia oleju zapaliła mi się ona tylko raz wtedy po tym znalazłem tą galaretę w płynie chłodzącym.

Do odmy na pewno zajrzę bo dziś będę wymieniał przewód bo jest całkowicie pęknięty (zaznaczony 2 na foto: http://autopartmaster.com/imgbank/cat/audi3/img..asp@mdl=261&unit=81B0DB6F)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak myślałem. Ten olej to śmierć dla Twojego silnika. Poczytaj o castrolu na forum nawet ciekawe foty się znajdą co on robi. W tym przypadku nie zastanawiałbym się i zrzucił miskę. Olej zmień na 5W40 Motula albo millersa. O oleju poczytasz w podwieszonym temacie "Jaki olej wybrać".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...