Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nagar, w turbo


grostuch

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM

posiadam audi a4 b5 1,9 TDI 110 ps i jest problem w turbinie gromadzi się nagar który blokuje łopatki , zauważyłem że z rury która jest wpięta do przewodu doprowadzającego powietrze do turbiny leci jakiś syf i to prawdopodobnie on jest przyczyną nagaru jak się tego pozbyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten przewód o którym mówisz to odma, odłącz ją i otwór w wężu przy turbo zaślep korkiem z wina albo jakąś dużą śrubą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ma odma do brudnego turbo? Przecierz tam nagar biarze się ze spalin a bardzo temu pomaga EGR.

Wyczyścic turbo, zaślepic egr i cieszyć się "czystym" turbo. Odma może miec realny wpływ ale na syf w kolektorze dolotowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nie wpłynie to na pracę silnika ?

nie wpłynie na pracę silnika, ale też nie wpłynie to na zapiekanie kierownic przez sadzę bo to 2 różne części turbiny i jedno nie ma nic do drugiego.

powodem zapiekania się łopatek turbiny jest nadmiar sadzy idący z wydechu, a jak za dużo sadzy to oznaka że coś nie tak ze spalaniem ropy przez twojego klekota, do kontroli cały dolot czy nie masz gdzieś nieszczelności, czy egr nie przepuszcza, oraz układ paliwowy, czy wtryskiwacze nie leją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

egr jest zaślepiony i znowu się łopatki zacięły, sztangi od zaworu podciśnienowego nie ruszę a turbo było już czyszczone 4 razy w ciągu roku. Przez dwa - trzy miesiące jest spokój a później znowu brak mocy

czyli masz to co ja miałem i jest na to jedna rada.

Kto to czyścił?

Na tej płaszczyźnie co chodza kierownice spalin robią się takie dość głębokie wrzery na których się osadza sadza. Jest na to sposób. Na jakąś wiertarke trzeba dorobić sobie takie cos co powierzchnią przypomina tę powierzchnię i na nią nakleić papier ścierny. Od grubego az do wodnego.

Polerujesz na lusterko i problemy znikają. Ja co 2 miesiące wyciągałem turbo. Po tym zabiegu prawie 2 lata i dalej spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w związku z tym dziwne. a gruszka jest sprawna bo może gruszka się przycina.

Poza tym ja jak to polerowałem to te kierowniczki jakby od spodu też prześlifowywałem bo po dłuższym czasie od pocierania jednej płaszczyzny o druga na rantach były takie jakby zaostrzenia kierownic. Ja je troche przeszlifowałem żeby te kanty zaokrąglić.

A co do tych sadzy o których wspomniał MASATO może faktycznie coś jeszcze nie domaga i nadmiernie się sadza osadza.

Jak masz VAG to sprawdx bo może nie koniecznie przeładowanie jest problemem a dziura w dolocie i niedoładowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też nie jestem mechanikiem a nabrałem tylko troche żargonu :decayed:

Chodzi o ten zawór do którego wchodzi wężyk z podciśnieniem przy turbinie. :wink: co steruje kierownicami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprostu jak jest odczepiona od tej wajchy przy turbo sprawdzić czy chodzi płynnie i się nie przycina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to będę próbował dzięki za podpowiedzi :decayed:

---------- Post dopisany at 15:08 ---------- Poprzedni post napisany at 14:46 ----------

acha a ten dolot i wtryski to da sie na vagu sprawdzić czy trzeba na jakiś warsztat jechać i fizycznie sprawdzać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolot to ta rura od turbiny przez intercooler do kolektora ssącego i to fizycznie trzeba obejrzeć czy niema pęknięć na węach lub poluzowanych opasek.

Można zrobić VAGiem logi i sprawne oko kolegów na forum tez wyłapie nieszczelność tak samo jak wtryski. Jak się okarze cos nie tak wtedy można sprawdzac u specjalisty wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski jak zaczynaja za bardzo podlewać to silnik wszystkiego nie przepali i powstaje sadza i jednocześnie nagar w turbinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba najprędzej te wtryski bo wydaje mi się że przy nieszczelności dolotu nie byłoby tyle nagaru w turbinie

Będzie nagar. Jak masz dziurawy dolot to część powietrza już zmierzonego które powinno trafić do cylindrów ucieka w atmosfere mimo to komputer wylicza paliwo na odpowiednią ilość powietrza. W związku z tym jest mieszanka zbyt bogata i właśnie nie spala się wszystko co wiązę się z czarnym dymem wylatującym z rury wydechowej i sadzą która się osadza. Ale wtryski też moga być przyczyną.

Trzeba logi zrobić i sie okaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...