Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Analiza błędów po adaptacji przepustnicy


martinno

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.Proszę o analizę błędów po adaptacji przepustnicy za pomocą VAGA.Kilka dni temu przeprowadziłem taka adaptacje ze względu ciągle pokazującego sie błędu 00561.Myślałem że już nie będzie problemu z tym błędem.Zrobiłem jakieś 200 kilometrów i postanowiłem

ponownie sprawdzić VAG-iem czy jest wszystko w porządku.Ale jednak okazuje sie że nie,ponieważ wyskakują teraz takie błędy

00561-Mixture Adaptation

12-10-Adaptation Limit[Mul]Exceeded-Intermittent

17972-Throttle Actuator[J338]Under Voltage durnig Basic Setting

P1564-35-10---Intermittent

17967-Throttle Valve Control part[J338] Fault in basic settings

P1559-35-10-Intermittent

Czy podczas adaptacji mogłem uszkodzić przepustnice?Proszę o odpowiedz co należało by w takiej sytuacji zrobić.

Jak na razie nie zauważyłem żadnych objawów nieprawidłowej pracy silnika.Dodam jeszcze że za 4 tygodnie będę jechał tym autem z Oslo w Norwegii do Krakowa,tj.1500 kilometrów a pużniej z powrotem i chciałbym wyeliminować niespodzianki na trasie i dojechać do celu.

Dzieki Wielkie za wszystkie odpowiedz

Pozdrawiam z Norway

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ,przepustnica była wyczyszczona na błysk 2 razy w ciągu 4 miesięcy.Za pierwszym razem czyściłem ją w lutym po tym jak wyskoczyły takie błędy

17953 Nie znany kod błędu

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki

przekroczona wartość adaptacji - mnożenie - BŁĄD SPORADYCZNY

17916 Nie znany kod błędu

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17967 Nie znany kod błędu

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

1165 Jednostka sterująca przepustnicy -J338

nie osiągnięta wartość kontrolna

17913 Nie znany kod błędu

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

17978 Moduł sterujący zablokowany -

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Wówczas skanowanie przeprowadzałem programem Polski VAG 2.5 i koledzy z forum stwierdzili że przepustnica jest brudna.Mieli racje ,po wykręceniu była bardzo brudna z twardego czarnego nalotu wewnątrz coś takiego jak nagar.Wyczyściłem na błysk benzyną ekstrakcyjną,jednak w czasie demontażu przepustnicy stwierdziłem również że przewód odmy jest uszkodzony i posklejałem go silikonem aby go uszczelnić gdyż nie miałem możliwości wymienić na nowy.Po 3 miesiącach jednak postanowiłem odmę tą wymienić na nową i ponownie musiałem wyciągnąć przepustnice i przy okazji tez ja wyczyściłem,przez ten okres trochę już była zabrudzona.

Czy podczas czyszczenia mogłem ją uszkodzić lub niedokładnie wyczyścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze czy dobrze założyłeś linkę od gazu na przepustnicę. Adaptację robisz na rozgrzanym silniku (powyżej 80 st. C), na wyłączonym silniku, ale włączonym zapłonie. Podczas adaptacji nie wolno ruszać pedału gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobię tak jak mówisz,ale z tego co pamiętam to adaptację robiłem na zimnym silniku. :embarrassed:

Dzięki za podpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...