Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ściąganie przy ostrym hamowaniu oraz piszczenie w czasie mrozów na zimnym aucie


bbabik87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam kilka problemów może ktoś pomoże:

1. Ściąga przy gwałtownym hamowaniu - samochód przy ostrym hamowaniu skręca w jedną ze stron. Czego to może być wina? grzebałem przy hamulcach z tyłu m. in. wymieniając tarczę przekładałem pierścień ABS i pękł mi podczas nabijania, pospawałem w miejscu pęknięcia - może to ma jakiś wpływ na tą nieprawidłowość.

2. Rodzaj smaru do prowadnic zacisków hamulcowych - Jaki smar stosować do smarowania prowadnic w zaciskach hamulców tylnych szczególnie takie dwie prowadnice jakby bolce (miałem tam jakiś biały smar, trochę skorodowały odczyściłem i nie wiem jakim smarem posamarować).

3. Piski - Coś piszczy w przodzie podczas jazdy ale tylko gdy jest mróz i auto nie jest rozgrzane. Piszczy z intensywnością proporcjonalną do szybkości jazdy. Dźwięk taki jakby mysz tam się kotłowała. Gdy autko się nagrzeje piski cichną. Pytanie - czy mogą to być słabo posmarowane łożyska w kołach przednich, czy da się je dosmarować jeżeli tak jakim smarem?

4. Stuki w prawym tylnym nadkolu (w bagażniku) - podczas jazdy na dołkach coś maksymalnie denerwująco postukuje, tak jakby np. wrzucić metalową śrubkę do plastikowego pojemnika i delikatnie potrząsać. Sprawdziłem w schowku tam gdzie trójkąt ostrzegawczy i zbiorniczek na płyn do spryskiwacza tylnej szyby - nic nie ma prawa stukać. Z nasłuchiwania wynika, że coś jakby w nadkolu - nie wiem jak rozebrać tapicerkę i sprawdzić co tam pod spodem drży?

Może ktoś pomoże chociaż w jednym z tematów. Z góry dziękuję.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi też piszczy w mrozy w przednim kole :) podpinam się, takie stuki w prawym tylnym nadkolu też miałem okazało się ze to tłumik stuka o taka blachę prostopadła na środku auta. A dawałem sobie uciąć głowę ze to tylne nadkole i wymieniłem tuleje w belce i amorki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną ściągania podczas hamowania może być zapieczony zacisk hamulca, tylko pytanie czy ściąga Ci cały czas na jedną stronę ? Jak ściąga na lewo to wiadomo że przyczyny trzeba szukać w lewych kołach, lub analogicznie druga strona. Sprawdź prowadnice zacisków, przeczyść ściernym, nasmaruj, zobacz jak to działa na sucho. Smar do prowadnic kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym, pytaj o smar do elementów hamulców, bodajże miedziowy może być ale 100% pewny nie jestem.

Piski jakie Ci się wydobywają są pewnie od ocierających klocków o tarcze, jak układ jest zimny to piszczy, jak się rozgrzeją tarcze i klocki to pewnie piski ustają, tak gdybam.

---------- Post dopisany at 10:29 ---------- Poprzedni post napisany at 10:25 ----------

A co do punktu nr 4.... sam mam identyczny dzwięk i za chiny ludowe nie mogę tego zlokalizować.... ściągałem całą tapicerkę z bagażnika, sprawdzałem mocowanie pasa, głośników, znalazłem podkładkę w schowku na lewarek, myślałem że to ona mi tłucze się tam ale lipa, jak był stuk tak jest dalej.... podejrzewam że to może być coś z mocowanie górnym amorka, choć i to rozbierałem i nie widziałem tam luźnych elementów. Jedyny sposób jaki stosuje to RADIO ciut głośniej i jazzzda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm no tego to nie sprawdzałem a szczerze powiem że w najlepszej kondycji to one u mnie nie są, ale mogą wydawać takie dźwięki jak kolega napisał ... "postukuje, tak jakby np. wrzucić metalową śrubkę do plastikowego pojemnika i delikatnie potrząsać" ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie raczej taki gluchy dzwiek to jest.

Metalowe cos to moze byc nie dokecone cos.Np. glosnik srubka wpadla w obudowe lub cos takiego.

Albo jak jest roleta z tylu w sedanie jak u mnie to czasem lubi potrzeszczec lub jak cos wpadnie tam to tak cos tlucze jakas podkladka czy czyms.

Bo w sumie u mnie duzo za zaglowkami rzeczy zazwyczaj lezy.

Zdejmij polke tylna tam moze jakis drobiazg lezec poprostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm no mam sedana, jak pisałem wyżej od bagażnika rozbierałem wszystko, półki nie zdejmowałem co prawda bo i nie wiem jak to zrobić, fotele mam składane, ona jest przykręcona jakoś, gdzie szukać śrub ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to nie jet dźwięk metaliczny czyli "metal o metal", tylko tak jakby metal o plastik, bardziej głuchy dźwięk, ponieważ plastik tłumi ten dźwięk uderzającej metalowej np. śrubki. Może to rzeczywiście odboje, wygląda mi, że to jakby w górnej części nadkola - może górne mocowanie amortyzatora? Pytanie - jak sprawdzić na postoju czy to nie stukają odboje i dodatkowo jak sprawdzić czy to nie stuka górne mocowanie amortyzatora?

Ponadto pytanie gdzie z tyłu w tym samochodzie A4 B5 Avant zamontowano głośnik może to on robi tyle rabanu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ja u siebie taki gluchy dzwiek mialem z tylu takze.

Powodem byl obluzowane nadkole z tylu.

Sprezyna dotylkala tego plastiku co tam jest poprotu i walilo takim gluchym dzwiekiem.

Glosnik w avancie jest w bagazniku w zabudowaniu po prawej strone lub po lewej w komorze bagaznika.Funkcja skrzyni basowej.

Moze ona byc a moze i jej nie byc , dlatego napisalem ze moze cos z glosnikiem.

Sprawdz nadkole czy ci nie lata, moze lodem zaszlo gdzies i podpiera nadkole, dlatego taki efekt jest takze.

Jesli amor to odsun polke tylna,odsun boczek do siebie,ukaza ci sie kable i taka gabka kwadratowa lub prostokatna,wyciagnij ja a ukaze ci sie mocowanie amora co sie przykreca.Dwie nakretki i trzpien amortyzatora.

Moze masz poprostu poluzowane tam lub cos tam wpadlo i na doklach tlucze.

Najprostrzym sposobem jesli ma sie hak to stanac na hak i pobujac go gora dol.

I zobaczyc czy dobija oldboj do konca.

Drugi sposob jesli szura sprezyna to stanac obok kola i pchac karoserie samochodu w prawo i w lewo by sie bujal troche samochod w te strony.

Trzeci sposob sciagnac kolo i ruszac piasta gora dol.Wtedy zobaczysz czy cos zapiera i czy luziow gdzies nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o ściąganie przy hamowaniu przyczyna była jasna:

- zużyte klocki hamulcowe, jedna strona hamowała bardziej druga mniej - widać na tarczy hamulcowej, klocek nie bierze całą szerokością.

Może i piski na mrozie się teraz uspokoją, odczyściłem dokładnie tarcze, posmarowałem smarem miedziowym prowadnice, może będzie lepiej - dam znać.

Pukanie z tyłu jakby zdiagnozowane wygląda na roletę albo mocowanie rolety. Jak ściągnę roletę to pojawia się natomiast pisk metaliczny takie popiskiwanie i tylko na dołkach. Pukanie jakby ustawało. Zrobi się troszkę cieplej to rozbebeszę prawy boczek z tyłu i amortyzator może tam znajdę przyczynę zakłóceń ciszy w moim autku.

---------- Post dopisany at 20:54 ---------- Poprzedni post napisany at 09:10 ----------

Jednak życie nie jest takie piękne... Ściąga nadal na w lewą stronę. Przy małej prędkości na suchym asfalcie nie jest to odczuwalne ale przy mocnym hamowaniu np ze 100 km/h ściąga w lewo. Spróbuję ponownie odpowietrzyć cały układ, może wcześniej zrobiłem to niedokładnie.

Jak ktoś ma jakieś pomysły dlaczego się tak dzieje to proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...