Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFF] Dużo błędów klimatronik. Co radzicie?


przemus177

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jak w temacie. Może ma ktoś pomysł jak poradzić sobie z tymi błędami ? :mysli:

03.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem przerwa

05.3 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem przerwa

06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa, *06.1 (zobacz

poniżej)

07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa

08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa

11.7 Klapa centralna, czasem blokowana

13.3 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem przerwa

13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana

15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana

18.3 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jak radzi kolega mroova81, a dodatkowo zaadaptuj klapki VAGiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem w tym wątku

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_apu_adaptacja_klimatronik-t22021.0.html;msg258308

że potrzebna jest wartość kodowania sterownika klimy. Mógłby mi ktoś ją podać? :notworthy:

... Nie jestem do końca pewny czy u mnie też jest to 00040,a nie chce nic namieszać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według opisu z openobd.org wynika:

Steuergerät Codierung

STG 08 (Klima-/Heizungselektronik) auswählen

STG Codierung -> Funktion 07

??xxx: Füllstellen (bis MJ 1996)

00 - Standard

?xxxx: Füllstellen (MJ 1997 - 1998/99)

0 - Standard

??xxx: Fahrzeugtyp/Füllstellen (ab MJ 1998/99 ein Display)

00 - Füllstellen (ab Index "M")

04 - Audi A4 (nur Index "K" / "L")

x?xxx: Fahrzeugtyp (MJ 1997 - 1998/99)

4 - Audi A4

xx?xx: Kompressortyp (bis MJ 1996)

0 - Zexel-Kompressor

1 - Nippondenso bzw. Denso-Kompressor

xx?xx: Sonstiges (MJ 1997 - 1998/99)

1 - Kompressor ohne Geber für Drehzahl (G111)

xx?xx: Ländervariante (ab MJ 1998/99 ein Display)

0 - Rest der Welt (RdW)

1 - USA

2 - Japan

xxx?x: Zylinderzahl

4 - 4-Zylinder-Motor

6 - 6-Zylinder-Motor

xxxx?: Motor-/Karosserievariante

0 - Linkslenker Benzinmtor

1 - Rechtslenker Benzinmotor

2 - USA Benzinmotor (nicht bei einem Display)

3 - Linkslenker TDI-Motor

4 - Rechtslenker TDI-Motor

5 - USA TDI-Motor (nicht bei einem Display)

Z tego wynika, że powinieneś mieć kodowanie: 00043.

Na początek spróbowałbym jednak zaadaptować te klapki:

Włączasz kllimatyzację w tryb AUTO, łączysz się VAGiem z klimatronikiem, wybierasz Basic Settings, wpisujesz 001, czekasz aż pokażą się same zera (wcześniej wszystkie klapki przestawią się do krańcowych pozycji), sprawdzasz błędy i jeżeli są kasujesz. Jeżeli to nic nie pomogło, to zmień to kodowanie na 00043 i spróbuj ponownie zaadaptować klapki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną sytuację z błędami zaraz po zakupie auta. Głównym winowajcą był źle dobrany panel klimatronika.

:eusathink: Nie wiem dlaczego przy próbie kodowania na 00043 z automatu samoczynnie przeskakuje mi na 04143... Poza tym jest wszystko ok. i zero błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...