Skocz do zawartości
IGNOROWANY

POMOCY!!! trzecia pompa wspomagania i dalej problemy 2.5 tdi


arto19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w temacie wymieniłem juz trzecią pompe wspomagania. Pierwsza padła w drodze z Chrowacji. Wcześniej wymieniłem maglownice. Założyłem drugą - uzywka wymiana płynu wymiana zaworka w maglownicy, płyn adalej się pienił. Po odpowietrzeniu i wymianie płynu cisza aż do trzeciego zapalenia silnika. Więc wymiana na trzecią pompę plus czyszczenie zbiorniczka płynu wspomagania. Dalej źle ale jest troche lepiej, momentami nawet na wolnych obotach nie słychac nic. Płyn oczywiście minerał, jak jest zimno to mniej słychać. W sobote wyciągnąłem jeszcze raz zbiorniczek i wycześciłem benzyną ekstrakcyjną i przeczyściłem kercherem coś tam wyleciało (jakby opiłki) i od tego czasu jest troche lepiej. Płynu zalałem na max nic się pieni, fontanny też nie ma. ALe płyn bardzo szybko robi się brudny. Panowie/Panie co mam robić. Magiel sprawny - z pewnego źródła, trzy pompy wymienione (orygnał), zaworek wymieniony, zbiornik z sitkiem wyczyszczony, zalany płyn minerał - nie pieni ale szybko robi się brudny. POMOCY co robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też z tym walczyłem, wymieniłem 2 pompy, kolor odrazu robi się brunatny. Po zalaniu Febi 6162 mam rok spokoju, narazie jest ok. Co do pienienia u mnie też się pieni jak jest go mało (u mnie muszę zalać prawie pod korek a nie jak pokazuje skala). Musi być sporo ponad maks.

---------- Post dopisany at 10:10 ---------- Poprzedni post napisany at 10:09 ----------

PS założyłem najtańszą pompę z allegro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki w tamim razie zaleje Febi 6162 ale czy nie będzie problemu z maglem. Febi 6162 to minerał tak jak zaleca producent?? Polecasz jakiś środek do czyszczenia układu wspomagania. W jaki sposób to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przeczyściłem febim 6162 (zalałem i zlałem w sumie 2 litry kupiłem i wszystko wykorzystałem), jest to minerał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedno pytanko skoro wyczyściłem zborniczek i teoretycznie jest drożny to czy jest konieczność wymiany na nowy? Dodam ze sitko jest na miejscu, troche sie koleboce ale dosłownie 1-2 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sitko nie może się kolebotać bo je wypchnie, źle jest założone. Trochę trzeba się namęczyć żeby je upchnąć solidnie. Miałem to samo, po uruchomieniu sitko zmieni swoje położenie i cały syf znowu pobiegnie na pompę. Umieść je w rowkach i solidnie dociśnij powinno się zablokować i nie powinno drgnąć nawet milimetra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jeszcze raz. Masakra płyn wymieniony na febi 6162 z reszta od początku wszystkich wymian taki był wlany i co i dalej wyje. Płyn zalałem pod sam korek, na wolnych piszczy ale mniej ale jak doddam gazu to masakra szczególnie przy skręconych kołach w lewo. Panowie/Panie pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa znowu do wymiany. Czy sitko jest na swoim miejscu czy je wyrzuciło??

---------- Post dopisany at 10:03 ---------- Poprzedni post napisany at 09:58 ----------

Jak dla mnie musisz mieć syf w układzie (opiłki metalu ze starej pompy). Co byś nie włożył to będzie to samo, musisz solidnie wyczyścić układ przed założeniem nowej pompy. Takie jest moje zdanie, ale może jeszcze ktoś niech się wypowie. Sitko oczywiście czyściłeś i zbiorniczek??

---------- Post dopisany at 10:04 ---------- Poprzedni post napisany at 10:03 ----------

Aha tam w układzie wężyków jest jeszcze kawałek metalu (nie wiem do czego on służy), ale mój mechanik też to wyjmował i czyścił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sitko czyszczone nie ma luzów piany nie bije. płyn stoi jak lustro widac tylko ze sie powili przelewa.. ale bez wodospadu. nic wyczyszcze pompe rozbierajac ja ale wczesniej przeleje układ syntetykiem (poza zbiorniczkiem) albo kupie coś do płukania.. zobzcze jeszcze ta te przewody. Syf w układzie jest widzaiłem nnowy zaworek zwrotny po paru odpaleniach..

---------- Post dopisany 14-03-2013 at 15:16 ---------- Poprzedni post napisany 11-03-2013 at 10:58 ----------

widze ze pomysły sie wyczerpały. To nic. Mam jeszcze jedno pytanie. W następnym tygodniu biore sie za demontaż pompy w celu zobaczenia co w niej siedzi plus ewentualne czyszczenie a napewno czyszczenie wszystkich węży i zaworka zwrotnego. Pytanie: Czy istnieje możliwość demontażu pompy bez zwalania przodu

---------- Post dopisany 22-03-2013 at 07:47 ---------- Poprzedni post napisany 14-03-2013 at 15:16 ----------

już wiem. trzecia pompa do wymiany. PRZESTROGA DLA WSZYSTKICH. Jak po wymianie płynu po kilku kilometrach lub po kilku zapaleniach silnika płyn robi sie BRUDNY tzn. że pompa GRAFITUJE czyli okładziny łopatek są zużyte. U mnie tak było więc pompa idzie do regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...