Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 3.0 problem z obwodem czujnika b polozenia walka rozrzadu


kahi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

pewnego dnia jadac samochodem silnik zaczal stukac i sam zgasl. po podpiecu pod kompa vag pokazywal bledy:

16775 nieznany kod bledu

16684 losowe wypadanie zaplonu

16688 brak zaplonu cylinder 4

16690 brak zaplony cylinder 6

16689 brak zaplony cylinder 5

okazalo sie ze klapki w kolektorzym ssacym pekly w pol. udalo sie je wyciagnac ale silnik nadal zle pracuje na jedna strone

po podpieciu pod vag mam ciagle blad 16775 jak wyzej a jak sprawdzalem scantoolem to mam blad:

p0391 obwod czujnika b polozenia walka rozrzadu ( blok cylindrow nr 2) nieprawidlowy zakres wartosci sygnalu wejsciowego lub problem ze sprawnoscia.

wymienilem na nowy czujnik i nadal to samo. ( sprawdzalem na dwoch nowych czujnikach)

silnik bez problemu odpala ale jest problem z tym obwodem

moze ktos wie jak temu zaradzic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gruszka pod obudową 3.0 V6 na kolektorze ssącym pracuje jak dodajesz gazu ?? Stara się przekręcać ten wałek ?? może tam coś zblokowało??

Brak zapłonu na cylindrach to raczej spowodowany świecami lub cewkami ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przez brak wałka masz prawdopodobnie błąd losowego wypadania zapłonu,

Ten wałek rozpadł Ci się jeszcze w kolektorze ??

może coś tam odpadło i nie do końca się spaliło stąd te problemy z brakiem zapłonu...

Teoretycznie skoro iskra jest to świeca/cewka powinny być ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko dlaczego lewa strona silnika chodzi rowno a prawa ma ciagle blad "p0391 obwod czujnika b polozenia walka rozrzadu ( blok cylindrow nr 2)"?

jak walek byl w srodku to mialem losowe wypadanie zaplonu. teraz pozostal tylko ten blad p0391

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak kupiłem swoją sztukę , też miała ten błąd obwodu czujnika położenia wałka rozrządu,

( dzięki temu błędowi ubiłem chyba ze 2tys na cenie )

Zamówiłem ten czujnik ( niepotrzebnie ) jak się okazało miałem źle wpiętą kostkę w ten czujnik.

Pojechałem do znajomego mechanika , wpiął w kompa pokazało mu wszystkie miejsca związane z tym czujnikiem,

Zaczął sprawdzać kable i złącza po kolei i pierwsza możliwa kostka była wypięta ( wpiął i po temacie , czujnik położenia wałka pozostał stary )

Tak że polecam Ci tak ogólnie odwiedzić kogoś znającego się konkretnie na grupie vw,

Skąd jesteś może Ci kogoś polecę.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieszkam w nakle nad notecia. 30km od bydgoszczy. mam auto u mechanika ale ciagle lipa:( chodzi na lewa strone cylindrow a prawe nic.

teraz dzwonilem i mowil ze wyswietla mu jeszcze blad p0300

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj to lipa , swoich znajomków Ci nie polecę bo masz do mnie ok 500km, więc nie bardzo ci się kalkuluje,

Ten twój mechanik to jakiś konkretny od grupy vw ?? czy taki wszystko robiący ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robil caly czas w amerykancach. ale zna sie na rzeczy. tylko tutaj jest bardziej problem elektroniczny.

a moze to byc problem z katami lub sondami? bo gdzies wyczytalem na forum. ze sonda odpina cewki i dlatego nie chodzi jedna strona.

a ja nie mam katow bo poprzedni wlasciciel wybebeszyl je;/ i na sondach wiem ze sa jakies dystanse . ogolnie mruga check jak odpalam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam emulator drugiej sondy za drugim katalizatorem z jednej strony i nie powoduje to u mnie błędów, błędy były jak emulatora nie było po wycięciu kata...... więc skoro i u Ciebie do tej pory wszystko było oki to tu raczej bym nie szukał, no chyba że sonda padła,....

hmmm to masz już kilka opcji do sprawdzenia.. ;/ ( tylko też nie sztuka kupować wszystko po kolei....;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oka, mam nadzieję że uporasz się szybko z problemem, oczywiście informuj na bieżąco, bo sam jestem ciekawy co to może być....

---------- Post dopisany 15-03-2013 at 23:15 ---------- Poprzedni post napisany 08-03-2013 at 17:28 ----------

No i jak tam kolego ogarnales temata ? :confused:

Wysyłane z mojego v6 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak udalo sie. wymieniony kolektor ssacy razem z lopatkami i podcisnieniami. ale glowna przyczyna to przestawione fazy rozrzadu. ustawiony rozrzad + zmienne fazy i samochodzik dalej smiga:) dziekuje za pomoc i tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom to jednak wałek musi być...w kolektorze, ale dlaczego te fazy się poprzestawiały ?? znasz przyczynę ??

Fajnie że się uporałeś , a radość z jazdy i dźwięk V6 zapewne ci wynagrodzi straty :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawid2300 napisz o swoich macherach na podkarpaciu to może i mi pomogą

dzięki z góry

na PW poszedł adres z telefonem

dodam tylko że kolesie pracowali w serwisach VW i Merca zgadali się i założyli wspólnie własny biznes i naprawdę wiedzą w czym rzecz polega

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to ze mialem dziurawa chlodniczke oleju i olej uciekl nie wyswietlajac bledu. Od braku oleju prawdopodobnie przestawily sie fazy. Naszczescie odpukac ale nic wiecej sie nie uszkodzilo. Dzwiek v6 bylby lepszy gdybym mial katalizatory. Zostal mi jeden blad w sumie z sonda 2 bank 2 i wyswietla mi check. Mam lpg i nadal jest blad. Nawet nakrecony emulator i nic nie daje. Problem z grzaniem pokazujeo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego i uporałeś się z tym ostatnim błędem dotyczącym grzania drugiej sondy ??

bo u mnie taki sam się pojawił...P0160 bank 2 sensor 2 na emulatorze właśnie ..;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w swojej mam katy z innego auta, za wymiane wszytskich 2 przód i 2 tył + 4 sondy wyszło mnie 2100zł

przed wymianą miałem przeboje ze spadkiem mocy w górnych obrotach

Dawid co to za emulator bo znajomy myśli o wywaleniu kata bo podobno lepsze osiagi beda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie taki

emulator.jpg

jak wpiszesz na allegro emulator sondy to znajdziesz ( tylko musi być kątowy ) bo prostego nie ma jak założyć

i fakt błąd katalizatora ( musiałem usunąć wstępny ) przestał wyskakiwać...

i teraz zrobiłem na tym emulatorze ok 2000km i pojawił mi się błąd niedogrzania 2 sondy nie wiem czy przez ten emulator czy to coś innego

w każdym bądź razie błędu kata nie ma już...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...