dzioldzia Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Witam serdecznie, Jestem posiadaczem Audi a4 B5 od okolo tygodnia i jedyne co po tym czasie mnie zastanawia to to, ze temperatura silnika rosnie bardzo pomalu. Wczoraj przejechalem okolo 60 km i w trasie temperatura utrzymywala sie na poziomie 65-70 st. natomiast przy jezdzie w miescie temperatura podnosila sie do okolo 80 stopni.... Wiem, ze w silniku 1.9 tdi optymalna temperatura to 90 stopni wiec nie wiem czy mam sie martwic czy nie, czy to moze tylko wskaznik wariuje? Poprzednio bylem posiadaczem niezniszczalnego vw golf 1.9 tdi i tam po przejechaniu 20-30 km temperatura byla 90 stopni z tad tez moje poddenerwowanie:naughty: Prosze o pomoc
fafnasty Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 a nagrzewa sie w kabinie normalnie??? mysle ze termostat masz kolego do wymiany i jest ciagle otwarty wali na duzym obiegu i sie ciezko nagrzewa. szybka akcja z wymiana i bedzie po problemie. jest tez opcja ze masz zapowietrzony uklad ale wtedy raczej w kabinie zimno moj 1.9 tdi afn po 2 km jest nagrzany w obecnych temperaturach
dzioldzia Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2013 a nagrzewa sie w kabinie normalnie??? kabina po kilku minutkach jest cieplutka
fafnasty Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 ja bym obstawial termostat nie duze koszta a bedzie z glowy
dzioldzia Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Widze ze na internecie termostaty to koszt okolo 30 - 50 zł + koszty przesyłki... Tragedii nie ma, prosze mi tylko powiedziec jak bardzo termostat i jego wymiana jest wazna dla samochodu? i czy jestem w stanie to sam w garazu z kolega wymienic czy lepiej odstawic go do mechanika?
pepik Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Na forum jest wątek o wymianie termostatu i napewno dasz sobie radę. Większość preferuje termostat oryginalny, ja założyłem Wahlera i śmiga poprawnie. Niedogrzany silnik = większe spalanie.
dzioldzia Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2013 dziekuje wam za pomoc i rady:)
fafnasty Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 termostaty raczej ori koszt ok 60-80pln a nie bedziesz musial za tydzien znow tego robic tak jak kiedys ja heh sam spokojnie to ogarniesz jesli dawno nie wyminiales plynu g12 to tez kup wymien odpowietrz uklad i zbadaj sytuacje powodzenia
pepik Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/ahh-1z-afn-avg-ajm-anb-atj-wymiana-termostatu-fotostory-2575/ Miłej lektury
grzegorzmen Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 [quote=fafnasty;3452911 moj 1.9 tdi afn po 2 km jest nagrzany w obecnych temperaturach Jeśli po takim przebiegu masz 87-90C to wszyscy na forum mamy uwalone termostaty :polew:, bo normalnie 10-15km i może jeszcze nie być 90C w lekko dodatnich temperaturach na zewnątrz.
rafal9119 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 termostaty raczej ori koszt ok 60-80pln gdzie po tyle kupisz ori?
fafnasty Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 80pln dalem w sklepie z czesciami zaufany sklep ---------- Post dopisany at 15:22 ---------- Poprzedni post napisany at 15:21 ---------- 15km:facepalm: z
tomek20stencel5 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Nie ma szans żeby rozgrzał Ci się w 2 min. Coś musi być z czujnikiem w takim razie... albo wskaźnikiem.. To nie benzyna, do tego te temperatury, no way.
fafnasty Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 dobra moze mnie ponioslo 2km ale kolego z tymi 15km to ohhhhoooohooo:facepalm:
grzegorzmen Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 dobra moze mnie ponioslo 2km ale kolego z tymi 15km to ohhhhoooohooo:facepalm: nie sugeruj się wskazaniami na blacie tylko podepnij Vaga , albo podejrzyj temperatura z klimatronika No chyba że wypadasz z domu na dwupasmówkę i odrazu gnieciesz 120 w górę to może po 5 kilometrach złapiesz 90 w co szczerze wątpię , zwłaszcza jak masz usunięty EGR . do 50C przybywa szybko bo ci świeczki dogrzewają płyn ale później to idzie wolno . Właśnie po 2 km to będziesz miał 50-60C i tak jest poprawnie w naszych traktorach. Jak masz inaczej to skontroluj czujniki cieczy chłodzącej , albo od kamień sobie nagrzewnice to ci się zacznie wolniej nagrzewać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się