Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Jak efektywnie przyspieszać "traktorkiem"?? :)


Grzegorz76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam prośbę... To mój pierwszy diesel i nie bardzo wiem jak efektywnie przyspieszać. Zawsze jeździłem benzyną i tam można dłużej deptać... a w dieslach jest zdecydowanie inaczej. Mam 2.5TDI Quattro, producent obiecuje ok 9 sek do sta, ale ja coś nie mogę uzyskać tego wyniku. Przy jakich obrotach zmieniać bieg na wyższy? Wydaje mi się, że za bardzo go kręcę, bo przy wrzucaniu kolejnego biegu nie czuć przyspieszania. Ucieka mi gdzieś ten moment obrotowy, pewnie dlatego, że noga nie zwyczajna :D Jedynka, dwójka, trójka jeszcze ok, bo czuję w plecach jak się kończy Moment O, ale potem się gubię i szukam mocy deptaniem do oporu w szczególności gdy wyprzedzam jakiś większy sznurek aut.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudne pytanie, mam je 2 miesiąc, odpala, jeździ więc chyba sprawne. Na oko nie ocenię..., być może wina tkwi we mnie i przyzwyczajeniach z benzyny. Miałem Vectrę 1.8 16V i tam na 2ce mogłem przyspieszać do okolic setki jak było trzeba. [br]Dopisany: 07 Lipiec 2008, 00:59 _________________________________________________Nie oczekuję 9tki bo czas robi swoje... Ale wydaje mi się, że z 10tką byłby problem, chociaż tego nie mierzyłem.., może z racji tego, że auto lepiej się prowadzi jest cięższe i wszystko wydaje się takie spokojne..., może to złudzenie? ;)[br]Dopisany: 07 Lipiec 2008, 01:01 _________________________________________________Jak mam sprawdzić czy auto jest sprawne, dać do mechanika, rozebrać silnik i oglądać każdą śrubkę? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm..., a co to są logi i jak się je robi? ;) Wiesz ja jestem laikiem..., ale chętnie bym Ciebie zrozumiał :)[br]Dopisany: 07 Lipiec 2008, 01:06 _________________________________________________To jakiś wydruk parametrów na hamowni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurczątko... :) Szczerze mówiąc dla mnie to kosmos. Czy u dobrego mechanika są w stanie mi zrobić takie coś?[br]Dopisany: 07 Lipiec 2008, 01:14 _________________________________________________I ile bym za to zapłacił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki wielkie. :) A po wykonaniu tych wszystkich testów będę wiedział wszystko? Tzn co jest nie tak, co niedomaga, co należy wymienić?[br]Dopisany: 07 Lipiec 2008, 01:20 _________________________________________________Aha i tak przy okazji bo widzę, że jesteś tutaj obeznany, w jakim dziale szukać kogoś z mojej okolicy kto mógłby mi udostępnić Vaga do zrobienia tych testów? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na poczatek nie krec nigdy silnika do oporu bo go calkiem zajedziesz razem z turbina :wallbash: zeby efektownie przyspieszac turbodieslem wystarczy go krecic do 3 tys obr a osiaganie 4 tys to tylko na krotko i co jakis czas w celu wydmuchania sadzy :tongue4: poczytaj na forum jak sie jezdzi dieslem bo inaczej moze byc kosztownie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zimnym silniku nie można jedynie go katować po nagrzaniu do 4 tys można spokojnie go kręcić bez najmniejszych obaw że coś będzie sie działo :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki wielkie. :) A po wykonaniu tych wszystkich testów będę wiedział wszystko? Tzn co jest nie tak, co niedomaga, co należy wymienić?[br]Dopisany: 07 Lipiec 2008, 01:20 _________________________________________________Aha i tak przy okazji bo widzę, że jesteś tutaj obeznany, w jakim dziale szukać kogoś z mojej okolicy kto mógłby mi udostępnić Vaga do zrobienia tych testów? :)

http://www.a4-klub.pl/smf/kujawskopomorskie-b79.0/

tu znajdziesz ludzi ze swojego regionu, podjedź na spota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zimnym silniku nie można jedynie go katować po nagrzaniu do 4 tys można spokojnie go kręcić bez najmniejszych obaw że coś będzie sie działo :tongue4:

tylko ja sie pytam po co te 4 tys ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to po co ? Jak chce sprawdzić osiągi to musi kręcić po oporach , a chyba o tym autor tematu pisze. Przy normalnym lataniu wystarczy oczywiście mniej.

Ostatnio na spocie sprawdzali 2.5 TDI Q , na Gtechu wyszło 9,5 do 100km/h i jakieś 16,7 ćwiara . Jeżeli chcesz uzyskać max przyspieszenie to musisz strzelić ze sprzęgła , jest to bardzo nie zdrowe ,ale tylko tak można zrobić najlepszy czas .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...