Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nietypowy bląd czujnika ciśnienia klimatyzacji 8Z0959126


Kuri81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich na forum A4 jestem tu nowy i możliwe , że coś przegapiem i się powtarzam ale nie zdolalem znaleść podobnego tematu. W mojej Audi B6 2.0 Alt od kupna a byo to w lutym cay czas palil się ECON myślalem , że to normalne skoro zima mroźna i poniżej 5 stopni na dworze . Jednak jak zrobilo sie cieplo pojechalem sprawdzić uklad klimy i okazao sie że jest niewiele czynnika i oleju ( nie pamietam dokadnie ale mniej niż plowa byla) . Sprawdzono szczelność , nabito ( 510g czyli odopowiednio do zaleceń audi z naklejki pod maską ) i okazalo sie ze dalej nie chce sie ECON wylaczyc sprawdzilismy ponownie programem i okazalo sie ze wywala jeden blad :

-czujnik cisnienia klmiatyzacji

Zakupilem sprawny lecz uzywany czujnik o tym samym numerze co moj czyli 8Z0959126 po wykreceniu lampy i zalozeniu czujnika klima ruszyla bez niczego ( nic nie kasowalem) i zaczela pracowac jak nalezy . Radość trwaa może 15 min. gdyz po tym czasie znow ECON sie zapalil i bylo po klimatyzacji. Podlaczylem sie ponownie kompem i blad ten sam lecz teraz nieco rozszerzony :

-czyjnik cisnienia klimatyzacji sygnal poza specyfikacja ( zakresem)

Audi postala wczoraj nie jezdzona i dzis o 5 rano jadac do pracy klima zadzialala jak gdyby nic znow 10 minut pochodzila i ECON sie zapalil na stale . ( dodam ze rano bylo 4 stopnie i bylo wilgotno )

Moje pytanie jest nastepujące czy to wina czujnika ?, czy możliwe jest ze to wina instalacji dochodzącej do czujnika ?

Bezpieczniki sprawdzone , mam jescze 3 czujnik w zanadzu czy to moze pomóc ?

Dziś rano znów to samo ECON zgas na okolo 10 minut ale jak zrobilem na LO to leciao niby zimne powietrze ( na dworze 8 stopni ) ale nie slyszalem kompresora i obroty silnika nie zareagoway czy to moze byc przyczyna niewlasciwego cisnienia w ukladzie ?

Podjadę na VAGA zeby to sprawdzić ale tak myśle ze ten sygnal poza specyfikacja to moze od tego skoro pochodzilo troche i nic .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze byc jeszcze tak ze masz zapchany osuszacz i sprezarka jak zaczyna pracowac to tloczy az cisnienie osiaga poziom max o czym informuje czujnik i uklad sie wylacza. Po wylaczeniu sprezarki cisnienie w ukladzie sie wyrownuje i sprezarka znow moze tloczyc. Najlepiej podlaczyc manometry po stronie ssacej i tlocznej i zobaczyc co sie dzieje z cisnieniem w ukladzie. Wlacz klime a jak sie sama wylaczy odcekaj z 10 min i znow ja wlacz jak sie wlaczy to moze byc wlasnie problem z cisnieniem w ukladzie. Oczywiscie wentylatory dzialaja po zalaczeniu klimy. Jesli nie to efekt taki sam czynnik nie schlodzony zwieksa cisnienie i czujnik wylacza uklad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie jak było chłodniej to klima działała, przy wyższych temp. ECON

W lecie wymieniłem czynnik bo było go tylko połowa, ale to nie pomogło.

Często był bład czujnika i jak dobrze pamiętam ciśnienie 33bary.

Jak klima dobrze działa to na LO jest chyba 12bar

Trzeba sprawdzić ile masz ciśnienia jak uda ci się włączyć klimę, oczywiście vagiem

Po czasie kupiłem drugi czujnik (używany z gwarancją) i działa prawie rok:banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie w ukladzie podczas spoczynku ok 6 barow. Podczas pracy na LO 3 bary na HI 12. Te cisnienia zmieniaja sie w zaleznosci od temperatury zewnetrznej oraz tego co mamy ustawione na klimatroniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info jakie mają być ciśnienia na LO i HI dostalem dziś kolejny czujnik i ku mojemu ździwieniu ma nr 8Z0959129 albo się ktoś pomylił albo gdzieś w VW albo Audi był stosowany bo ma obydwa loga firm wytłoczone ale nie wiem gdzie. Dziś po 14 było 23 w słońcu jak odpaliłem ECON nie palił się jakieś 3-5 min. i znów zaświecił . Jestem w trakcie szukania kumatego gościa w okolicy od VAG-ów :)

22042013176_Small.jpg

---------- Post dopisany 25-04-2013 at 18:36 ---------- Poprzedni post napisany 22-04-2013 at 16:26 ----------

ok jestem po diagnozie VCDS-em i pokazało błąd czujnika g65 sygnał jest poza tolerancja raz 0 raz 95 a powinno być chyba do 85 czy 80 bo tak jest wg VCDS pozostaje mi teraz wymienić czujnik albo sprawdzić instalacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...