Skocz do zawartości
IGNOROWANY

pomocy


ar2rek

Rekomendowane odpowiedzi

mam problem.otoz jadac dzis wieczorem pod lekka gore w pewnym momencie poczulem jakby motor sie zadlawil(jako ze stalo sie to po zmianie biegu z 3 na 4 pomyslalem ze poprostu za anemicznie jechalem i za szybko zmienilem bieg)po chwili jednak auto oszalalo..silnik zaczal krecic chyba do konca skali!!!(!ze strchu wbilem na luz)po czym zgasl i juz nie gada. w lusterku wstecznym widzialem chmure dymu(nie wiem jakiego koloru poniewaz bylo ciemno)i czuc bylo smrod spalonego sprzegla.autko zostalo na poboczu i niestety do poniedzialku tam postoi!:(mam najechane 178000!POMOCY!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

auto oszalalo..silnik zaczal krecic chyba do konca skali!!! POMOCY!

Przykro mi ale miałeeś pecha - najprawdopodobniej u Ciebie nastąpiła tego typu awaria turbiny: BMW X5 Engine Problems by micarone - Car Videos on StreetFire

Awarii uległy uszczelnienia smarowania turbiny i olej silnikowy został zassany do silnika, gdzie nastąpił jego samozapłon. Nie miałeś jakichś wcześniejszych podejrzanych symptomów np: podwyższone zużycie oleju? Teraz autko na warsztat i diagnozowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak naprawde to bral olej ostatnimi czasy ja wscieky,,,bylem umowiony na wymiane EGR bo z tamtad sikalo nim nieziemsko wiec nie myslalem o turbinie...w najgorszym przypadku ???motor do wymiany?

Wymiana egr-a niewiele by pomogła,może by przestał lecieć z niego olej na zewnątrz ale ubytek byłby taki sam.Jeśli olej jest w dolocie,czy zaworze egr to on i tak już wyciekł z silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak naprawde to bral olej ostatnimi czasy ja wsciekły

I tu popełniłeś zasadniczy błąd jeżdżąc z taką usterką. To był sygnał, że zaczyna się dziać coś złego.

motor do wymiany?

Ja bym zdiagnozował silnik (u dobrego fachowca od silników). On będzie wiedział co zrobić - nie będę Ci tu opisywał tego wszystkiego. Wszystko zależy od tego co w silniku się stało. Nie piszesz o trzaskach i że np korba wyszła bokiem więc może nie będzie tragicznie. Wymienić silnik zawsze zdążysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z litr na tydzien...trzaskow ani rabniec nie bylo zadnych..korba raczej nie wyszla...w poniedzialek zaholuja do warsztatu i bedziemy dumac..czy wystarczy podlaczenie do waga czy trzeba rozbierac motor?wyjasniam dlaczego pytam:otoz auto stoi we wloszech i jezeli wystarczy wag na zdiagnozowanie zniszczen poprosze o kosztorys i bede sie zastanawial co dalej!poprostu chodzi o koszty,tutaj rozebranie motoru to parenascie godzin pracy(po 30euro za h)a potem trzeba go zlozyc i jeszcze czesci.mysle ze po prostu w Pl bedzie taniej nawet jesli mialbym zaplacic za lawete 400euro..jakby nie bylo dziekuje za pomoc..juz RoGaz50 w pierwszej odpowiedzi trafil w dyche i inni koledzy tez powaznie podeszli do sprawy a nie wypisywali glupot i szyderczych zartow.za to Serdecznie Dziekuje swiadczy to o waszym profesionalizmie i oddaniu naszym niuniom.a autko ma prawo sie zepsuc(szkoda ze zlekcewazylem objawy-nikt nie jest doskonaly),dam znac jak sie dowiem wiecej na temat uszkodzen!!!Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

O samej awarii mało napisałeś - cóż wierzę że byłeś w szoku po takim zdarzeniu, ale do jakiejkolwiek wstępnej oceny co mogło się stać z silnikiem potrzebne są pewne informacje takie jak:

1. Mniej więcej jak długo silnik "chodził" na takich wysokich obrotach (kilkanaście sekund czy np. minutę - im dłużej tym gorzej)

2. Czy wyssał wszystek olej (czy jest coś na bagnecie czy jest "suchy")

3. Czy rozrusznik kręci teraz silnikiem (pewnie tak, bo piszesz że już nie gada - więc próbowałeś) tzn że tłoki nie "spotkały" się zaworami choć?????

bedziemy dumac..czy wystarczy podlaczenie do waga

Cóż - podłączenie VAG-a może Ci coś powie bo jedynie na tym etapie możesz spróbować sprawdzić jakie ewentualne błędy zapisały się pamięci komputera. Istnieje prawdopodobieństwo, że mogły zapisać się jakieś błędy z tej awarii (PD?, turbo?) ale niekoniecznie.

Jeśli rozrząd nie przeskoczył tzn da się kręcić silnikiem bez oporów i stuków (rozrusznikiem lub kluczem za koło pasowe) to jest jakaś pozytywna nadzieja, choć w efekcie ewentualne uszkodzenia zależą od czasu jak długo pracował silnik w stanie rozbiegania i ile oleju spalił. Ponadto, żeby być pewnym że układ cylindry - zawory nie ucierpiał a uniknąć ewentualnego ściągania głowicy - tańsze byłoby sprawdzenie stopnia sprężania na cylindrach.

Z tego co użytkownicy na różnych Forach opisują z autopsji swoje doświadczenia z tego typu awariami wynika, że różnie to bywa. Niejednokrotnie silnikowi nic się nie dzieje lub tylko np. awaria wtryskiwaczy, czy pompy paliwa, a nieraz awarie są poważniejsze np. nadtopienie tłoka, przegrzanie i zatarcie cylindra, minimalne ugięcie korby czy wału z tytułu nieściśliwości podawanego do komory spalania oleju. Tych awarii VAG Ci nie pokaże a ich naprawa z różnych względów jest już raczej nieopłacalna.

Moim skromnym zdaniem wszystko zależy od fachowości diagnozy wstępnej. Może się okazać, że jeśli pierwsze oględziny i badania wykażą że silnikowi raczej nic się nie stało to wtedy tylko czyszczenie dolotu, intercooler'a, wymiana turbiny, świeży olej i próba rozruchu i VAG.

Życzymy powodzenia, jak najmniejszych kosztów i jak będziesz po diagnozie to opisz nam na Forum jak i co wyszło - jako przestrogę dla potomności!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok....turbo podlo....motor prawdopodobnie wszystko w porzadku.szukam turbiny do Audi A4 1.9 TDI 2004 ,motor AVF 96kW vin WAUZZZ8E94A030Chcialbym wiediec ile kosztowalaby nowa a ile ewentualnie zregenerowana?

---------- Post dopisany 04-07-2013 at 22:07 ---------- Poprzedni post napisany 06-06-2013 at 11:18 ----------

ponownie witam panow!tubo wymienione na nowego garreta,przy okazji rozrzad pompa wody, zawor egr.czesci 3200zl.robocizna we Wloszech 600 euro..mechanik powiedzial ze na szczescie w motorze nie bylo zadnych uszkodzen...tylko czyszczenie bo olej w kazdej dziurce byl...auto odebrane tyle ze jakby mocy malo??mechanik powiedzial ze tak ok 400 km musze najechac zeby ten olej do konca wywalilo itd....tam gdzie kiedys spokojnie na 4-ce sie zbierala tak teraz musze redukowac...od dolu slabo ciagnie a jak dojdzie do 1800-2000obrotow turbo ciagnie ale strasznie wibruje (galka od biegow to jakby wyskoczyc miala) ???jutro podjade do mechanika znowu...pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...