wiki Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 a ja na 99% stawiam na czujnik temperatury cieczy, bo jakbyś miał tak zupełnie zrąbany termostat to musiałoby to owocować mega spalaniem a to byś chyba zauważył no i na ssaniu by ci długo pracował silnik, ale po wymianie czujnika może okazać sie że termostat też nie jest w kondycji
Gość Murzyn Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 a ja na 99% stawiam na czujnik temperatury cieczy, yhy...wszystko na to wskazuje, ale termo tez nie mozna (dodatkowo) wykluczyc. kwoty sa smieszne , wiec nie ma co
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 5 Stycznia 2007 Opublikowano 5 Stycznia 2007 dlatego najlepiej żeby kolega pooglądał kanał 51 na klimie (jeśli ma) i sprawdził Vagiem czy nie ma błędu czujnika temp. (w co wątpię bo tak łatwo się nie psują), jeśli nie będzie to wina termostatu.
wiki Opublikowano 5 Stycznia 2007 Opublikowano 5 Stycznia 2007 dlatego najlepiej żeby kolega pooglądał kanał 51 na klimie (jeśli ma) i sprawdził Vagiem czy nie ma błędu czujnika temp. (w co wątpię bo tak łatwo się nie psują), jeśli nie będzie to wina termostatu. na kanale 51 jak znam życie będzie miał 90 stopni bo to nie jest temp. płynu w silniku tylko nagrzewnicy, za temp. w bloku silnika odpowada kanał 49 gdzie pokazuje info w trybie rzeczywistym, a czujnik temp. jest obok termostatu najczęstszą przyczyną błednych wskazan temp. i bardzo często jest uszkodzony jeden z nich bo są dwa w jednym. Kaziu_Wichura twoja wypowiedź brzmi tak jakbyś wogóle nie czytał o termostatach w postach :027: proponuję podpięcie VAGa, analiza temp.,( może będzie błąd czujnika temp. a myślę że będzie), i przeczytaj wszystkie info na temat termostatów i temp. a jest tego sporo i dużo ciekawych spostrzeżeń które ci pomogą :one:
Kamilz911 Opublikowano 5 Stycznia 2007 Opublikowano 5 Stycznia 2007 mam climatronik ale nie wiem o co chodzi z tymi kanałami, a dziś zauważyłem że wskazówka zadziałała i gdzieś wyczytałem że trzeba trzymać przez 3 min na 2000 obrotów żeby sprawdzić czy działa i na początku miałem ok. 70 stopni a po 1-2 min wskazówka podniosła się do 84-86 stopni i jak zgasiłem i zapaliłem znów żeby sprawdzić czy działa to była na 90 stopniach czyli może coś tam nie łączyć(bo często wskazówka się nie włącza). Czytałem dużo postów z tym związanych ale cienki z mechaniki jestem i nie wiem też czy to dokładnie o mój model chodzi.
wiki Opublikowano 5 Stycznia 2007 Opublikowano 5 Stycznia 2007 model kolego nic tu do rzeczy nie ma, jeśli chodzi o kanały to proszę cię bardzo i troche incjatywy , jest wszystko opcja szukaj (nikt nie mówił że będzie łatwo) KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne kody diagnostyczne. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury żeby wybrać numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury ponownie aby wyświetlić inny kod. Uwaga: Silnik przepływu powietrza (V 71) i potencjometr (G 113) nie są instalowane w wersjach do USA/Kanady. Pominąć wartości wyświetlane dla tych elementów. Wyświetlana wartości kodu. http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=4306&sid=5cd0bb2e5762780a4d21d32cc4bc94d8 :one:
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 5 Stycznia 2007 Opublikowano 5 Stycznia 2007 Kaziu_Wichura twoja wypowiedź brzmi tak jakbyś wogóle nie czytał o termostatach w postach otóż przerobiłem ten temat bardzo dobrze Co na jakim kanale jest zależy też od rocznika. Np. u mnie na 51 jest temp silnika normalna a nie nagrzewnicy a natomiast na 49 nie ma nic
wiki Opublikowano 5 Stycznia 2007 Opublikowano 5 Stycznia 2007 Np. u mnie na 51 jest temp silnika normalna a nie nagrzewnicy a natomiast na 49 nie ma nic no tu masz rację zapomniałem o tym no ale na tym twoja poprawna diagnoza sie kończy :564: (choć nigdy nie mówmy nigdy :diabel2: )
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 5 Stycznia 2007 Opublikowano 5 Stycznia 2007 nie ma co gdybyś co i jak. Kolego sprawdź po prostu błędy na Vagu, będziesz wiedział :!:
Strahd Opublikowano 30 Stycznia 2007 Opublikowano 30 Stycznia 2007 To ja sie podepne pod temat. W moim [b5 ABC] temperatura utrzymuje sie na stalym poziomie (tuz przed 90 stopni) podczas jazdy po miescie. Kiedy tylko wyskocze na autostrade/poza miasto temperatura spada (zwlaszcza, kiedy temperatura otoczenia jest ponizej 10 stopni). Kiedy na swieta jechalem do PL i wyjechalem z rana kiedy bylo w okolicach zera, temperatura silnika wynosila cos okolo 70 stopni i za nic nie chciala sie podniesc podczas szybkiej jazdy. Z tego co tu wyczytalem, wszystko wskazuje na padniety termostat. VAGiem ostatnio sprawdzalem swoje autko i nie bylo zadnych bledow. Moj znajomy mechanik (ktory w sumie okazal sie malo profesjonalny) probowal mi wmowic ze to normalka bo to 'duzy silnik' i sie nie moze rozgrzac
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 30 Stycznia 2007 Opublikowano 30 Stycznia 2007 To ja sie podepne pod temat.W moim [b5 ABC] temperatura utrzymuje sie na stalym poziomie (tuz przed 90 stopni) podczas jazdy po miescie. Kiedy tylko wyskocze na autostrade/poza miasto temperatura spada (zwlaszcza, kiedy temperatura otoczenia jest ponizej 10 stopni). Kiedy na swieta jechalem do PL i wyjechalem z rana kiedy bylo w okolicach zera, temperatura silnika wynosila cos okolo 70 stopni i za nic nie chciala sie podniesc podczas szybkiej jazdy. Z tego co tu wyczytalem, wszystko wskazuje na padniety termostat. VAGiem ostatnio sprawdzalem swoje autko i nie bylo zadnych bledow. Moj znajomy mechanik (ktory w sumie okazal sie malo profesjonalny) probowal mi wmowic ze to normalka bo to 'duzy silnik' i sie nie moze rozgrzac jak najbardziej wskazuje wszystko na termostat.
mrog Opublikowano 31 Stycznia 2007 Opublikowano 31 Stycznia 2007 Panowie, czytaliście wszystkie posty? Ja miałem podobne objawy wymieniłem czujnik i jest wszystko ok. więc z tym termostatem to na dwoje babka wróżyła.
Strahd Opublikowano 31 Stycznia 2007 Opublikowano 31 Stycznia 2007 mrogu a czy wyrzucalo ci jakis blad czujnika na VAGu?
mrog Opublikowano 31 Stycznia 2007 Opublikowano 31 Stycznia 2007 Ja osobiście nie mam Vaga diagnoze przeprowdził mechanik (mnie przy tym nie było), który mówił niejasno, że błąd wyskoczył - czujnika. Ja wcześniej sugerowałem mu, że to czujnik. W moim przypadku wymiana czujnika pomogła.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 31 Stycznia 2007 Opublikowano 31 Stycznia 2007 Ja osobiście nie mam Vaga diagnoze przeprowdził mechanik (mnie przy tym nie było), który mówił niejasno, że błąd wyskoczył - czujnika. Ja wcześniej sugerowałem mu, że to czujnik. W moim przypadku wymiana czujnika pomogła. no ale kolega błędu czujnika nie ma dlatego smierdzi mi to termostatem.
mrog Opublikowano 31 Stycznia 2007 Opublikowano 31 Stycznia 2007 Kolega pisze, że nie wyświetliło mu żadnych błędów więc termostat też jest dobry (chyba że VAG usterki termostatu nie pokazuje).
Strahd Opublikowano 31 Stycznia 2007 Opublikowano 31 Stycznia 2007 Hmm, z tego co tutaj wyzej wyczytalem w postach to wiekszosc naszych forumowiczow nie miala zadnych bledow odnosnie termostatu a mimo to wymienili i zauwazyli roznice. mrogu juz zdecydowalem ze wymienie termostat bo to groszowa sprawa (ok 10 funtow razem z uszczelka). Musze tylko najpierw poglowkowac jak zdjac pasek klinowy bo z instrukcji ksiazkowej nic nie kumam:) Pozdrawiam
baskecior Opublikowano 31 Stycznia 2007 Opublikowano 31 Stycznia 2007 Tak sobie czytam ten wątek od jakiegoś czasu i chyba ulżę założycielowi tematu 1) Zapnij VAG`a i na zimnym silniku w kanale 007 porównaj temperaturę otoczenia z temperaturą płynu chłodniczego. Jeśli sa identyczne lub zblizone (tolerancja 2 st C), czujniki są ok. Dla porównania można zajrzeć na klimatroniku do kanału 55 - temp zewnętrzna i porównac wskazanie z temperaturą płynu chłodniczego. 2) Rozgrzej silnik i na VAG w kanale 007 odczytaj temperaturę płynu chłodniczego. Powinna oscylować w zakresie 89-93 st C. Jeśli pkt 1 zostanie spełniony a tutaj nie ma 90 st C - kup ORYGINALNY termostat w ASO, zmień go i śpij spokojnie. 3) Jeśli pkt 1 nie jest spełniony - szukaj przyczyny w czujniku temp cieczy chłodzącej.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 31 Stycznia 2007 Opublikowano 31 Stycznia 2007 wymienie termostat bo to groszowa sprawa (ok 10 funtow razem z uszczelka). tylko tak jak kolega wyżej wspomniał. Wymień na oryginał!
Strahd Opublikowano 7 Lutego 2007 Opublikowano 7 Lutego 2007 Maly update: sprawdzalem z rana na Climatronicu. Kanal 51: pokazuje temp wieksza o jakies 15 stopni od temp. zewnetrznej pokazywanej na FISie i na kanale 55. Po klikunastu minutach na kanale 51 temp szybko rosnie do 90 i utrzymuje sie, natomiast na zegarach 90 osiaga po dlugim czasie i tylko podczas jazdy w miescie/stania w korkach. W sobote sprawdze Vagiem ale wyglada na to ze to jednak chyab czujnik a nie termostat?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się