Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik temperatury nie nabiera stopni


nitroo

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem wczoraj Audi i jestem z tego faktu bardzo zadowolony :wink: Jutro pochwalę się zdjęciami i planowanymi modami. Na razie mam pytanie. Zauważyłem, że czujnik temperatury ani razu nie pokazał mi 90stopni, max. 80 pokazywał, chociaż sporo jeździłem. Raz chyba doszło do 85, ale i tak spadło do 75-80.

A drugie pytanie - jak sprawdzić, czy mam model silnika AWXm czy AVF. Mam 1.9 TDI 131 KM, 2004 rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz posypią się odpowiedzi abyś odczytał symbol silnika z nalepki na osłonie rorządu, nalepki w bagażniku, tej samej nalepki z książki serwisowej, nalepki ze słupka "B" od strony pasażera, napisał czy skrzynia ma 5 czy też 6 biegów itd.

Jeśli chcesz mieć 100% pewność jaki masz konkretnie silnik to musisz odczytać jego symbol z bloku silnika, ze specjalnego nadlewu stanowiącego pole numerowe silnika tuż przy kielichu na koło zamachowe, po prawej stronie mocowania podstawy filtra oleju :

pole_numerowe_silnika_PD.jpg

a tak wygląda to z bliska :

pole_numerowe_silnika_ALH.jpg

i tylko to sprawdzenie będzie pewne bo już wiele samochodów jeździ z wymienionymi silnikami i to niekoniecznie na te o tych samych oznaczeniach. Wielu użytkowników robi też specjalnie swapy na mocniejsze jednostki.

Odnośnie wskazań temperatury - który czujnik wskazywał 80*C ? Są dwa w jednej obudowie - jeden (G62) dający wskazania temperatury do sterownika silnika i drugi (G2) dający wskazania na wskaźnik w zegarach na desce rozdzielczej i niekoniecznie obydwa muszą być sprawne albo obydwa uwalone. O tym jak sprawdzić czy to wina czujników czy termostatu to na forum tych tematów jest bez liku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie wskazań temperatury - który czujnik wskazywał 80*C ? Są dwa w jednej obudowie - jeden (G62) dający wskazania temperatury do sterownika silnika i drugi (G2) dający wskazania na wskaźnik w zegarach na desce rozdzielczej i niekoniecznie obydwa muszą być sprawne albo obydwa uwalone. O tym jak sprawdzić czy to wina czujników czy termostatu to na forum tych tematów jest bez liku.

Czujnik na w desce rozdzielczej. Raz łapie 90*, 3 razy nie. Ok, poszukam na forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie znajdziesz na forum, to ja znajdę czas dla Ciebie na PW ale musisz dysponować swoim Vagiem lub kogoś kto Ci do niego podepnie Twoje auto a dalej Cię pokieruję na co masz zwrócić uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie znajdziesz na forum, to ja znajdę czas dla Ciebie na PW ale musisz dysponować swoim Vagiem lub kogoś kto Ci do niego podepnie Twoje auto a dalej Cię pokieruję na co masz zwrócić uwagę.

We wtorek powinienem mieć kabel, to się odezwę!

---------- Post dopisany 07-08-2013 at 18:14 ---------- Poprzedni post napisany 06-07-2013 at 20:25 ----------

Wymieniłem czujnik G2 i błąd zniknął. Niestety, licznik pokazywał mi tylko 70 stopni max, a często i 50. Dziś wymieniłem termostat. Auto zaczęło momentami nabierać 90 stopni, ale tylko gdy je piłowałem. Po podpięciu VAG na silniku była temp. 97 stopni, na liczniku ok. 90. Pojechałem w trasę i niestety - przejechałem 30km poza miastem i temp. nie ruszyła się z 70 stopni. VAG nie ma błędów. Co może być przyczyną? Zimne luty na liczniku? Co sprawdzić?

---------- Post dopisany 08-08-2013 at 19:01 ---------- Poprzedni post napisany 07-08-2013 at 18:14 ----------

Zrobiłem dzisiaj pomiary VAG wg notatek na forum.

Zimny silnik:

- 01-Engine: 007

- temp. paliwa: 32,4*C

- temp. zewnątrz: 39,6*C

- temp. silnika: 29,7*C

- 17-Instruments: 003

- temp. na liczniku: 3*C

Ciepły silnik (30 min w trasie, prędkość 50-150km/h):

- 01-Engine: 007

- temp. paliwa: 83,7*C

- temp. zewnątrz: 43,2*C

- temp. silnika: 90*C

- 17-Instruments: 003

- temp. na liczniku: 71*C

Ktoś oceni te pomiary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei mam inny problem... a mianowicie. Mam taki problem kupiłem dzisiaj auto i temperatura silnika stoi na 50c niezależnie od przejechanych kilometrów. Dzisiaj wracałem autostradą ponad 70km z prędkością 150-180km/h. Wskazówka nawet o milimetr nie ruszyła. Mam pytanie do Was. Może ktoś miał podobny problem i pomoże mi go rozwiązać. Za miesiąc będę w Polsce i będę wymieniał rozrząd i całą reszte. A tą usterke muszę naprawić jeszcze przed wyjazdem.Z góry dzięki!! ;/

P.s. Dodam, że temperatura w kabinie jest dobra i grzanie jest dobre. niestety ta wskazówka mnie denerwuje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo termostat albo czujnik temperatury. Albo piernicze kacapy. ;-)

Zobacz czy czujnik wpiety?

Sony Xperia Tapatalk 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...