Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zgasł podczas jazdy, problem z pompą.


R

Rekomendowane odpowiedzi

podczas jazdy zgasł silnik, paliwo pokazywało na 100km w momencie zgaszenia nagle spadło na 0km.

potem auto jeszcze kilka razy odpaliło i nawet jeździłem kilkadziesiąt kilometrów bez żadnego problemu, a obecnie mimo kręcenia nie chce zapalić.

Obstawiłem pompę wspomagającą w zbiorniku paliwa i faktycznie na kostce od niej nie ma napięcia...

na bezpieczniku 28 odpowiedzialnym za nią też nie ma prądu , dlatego poprowadziłem bezpośrednio prąd z aku na bezpiecznik i prąd sie pojawił na pompie,

teraz działa i pluje paliwem z przewodu wchodzącego bezpośrednio do głównej pompy ale dalej nie chce odpalić....

komputer nie pokazuje żadnego błędu...

co może odpowiadać za brak podawania prądu na pompę wspomagającą i problem z odpaleniem?

(paliwa dolałem 25l ,więc bak nie jest pusty... :>)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz VCDS'a to zrób mu pełen skan wszystkich sterowników. Szukaj błędu z opisem - brak komunikacji ze sterownikiem silnika. Jeśli takiego nie znajdziesz to podaj te co zostały zapisane. Podejrzewam jednak usterkę elektryczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj otworzyłem obudowę w której jest komputer i kilka przekaźników , miedzy innymi przekaźnik 395 ten ,który daje prąd na bezpiecznik 28 odpowiedzialny za pompe wspomagającą w baku, co się okazało po włączeniu zapłonu nie przekazuje pradu na tą pompe ponieważ nie dostaje impulsu z komputera...

zrobiłem mostek na przekaźniku i od razu było słychać szum pompy jednak dalej nie odpalił więc strzelam,że coś blokuje pobór paliwa od obu pomp...

włożyłem z powrotem przekaźniki na swoje miejsce i zacząłem wkładać EDC i nagle usłyszałem szum paliwa i dźwięk pomp ,który zawsze się pojawiał przed odpaleniem... podchodzę do stacyjki przekręcam na zapłon i pali i tak kilkakrotnie i za każdym razem zapalił...

podejrzewam,że w samym głównym komputerze coś nie styka

Kable idące do komputera nie wyglądają na uszkodzone... a samego komputera nie bede się podejmował rozkrecać...

komu to powierzyć... wątpię aby w ASO mieli o tym pojecie zaraz zaproponują cały EDC wymienić :D... może do godnego chiptunera się z tym zgłośić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profilaktycznie przeszlifuj pilniczkiem nóżki przekaźników znajdujących się w skrzynce obok sterownika silnika - powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemem faktycznie okazała się usterka elektryczna, kabelek wchodzący do kości komputera był poluzowany jak go ruszałem to pompa się włączała i wyłączała, otworzyłem kość zacisnąłem wsuwkę na pin i wszystko z pompą wróciło do porządku auto zaczęło odpalać.

Jednak pojawił się nowy problem, od czasu do czasu włączają się kontrolki: hamulce/oil pressure obrotomierz stoi na zero mimo odpalonego silnika lub jest tak,że auto odpali i za sekundę samo się gasi... a czasami jeżdzę cały dzień i jakby nigdy nic a rano zachodzę i jest problem.

błędy pokasowałem bo po odłączeniu EDC trochę ich wyskoczyło ale to nie pomogło, chyba zrobiłem tak,ze znalazłem i usunąłem jedną usterkę ale podczas jej usuwania obstawiam,że znów gdzieś pojawił się problem na którymś kabelku i sterowanie głupieje...

f32d26de16c6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...