Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie o dzialanie EGR i brak cisnienia w wezyku wchacy do czarnej raczki w EGR


hidden22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. mam pytanie przy gaszeniu troszkie buda mi telepie. dzisiaj sprawdzilem egr i i widze czy przy odpalaniu czy gaszeniu ta raczka nie porusza sie od EGR. wyciagnelem wezyk zatykajac go palcem nie czuje zeby jakies cisnienie bylo w nim ktore moze poruszyc raczka od EGR. moze ktos wiec co to moze byc albo od czego zaczac zeby sprawdzic usterke...:wink:pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest klapa gasząca a nie EGR jako taki. W tych samochodach są te ustrojstwa jednak zespolone w jeden komponent.To tak dla jasności :) Jeśli na klapę nie jest podawane podciśnienie w momencie kiedy powinno to spradziłbym szczelność wężyka a potem zerknął w jakim stanie jest sam zaworek sterujący. Po tych 10 latach mają prawo wysiadać, tak ten od klapy jak i sterujący samym EGR czy turbawką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm a gdzie znajduje sie ten zaworek od EGR?

---------- Post dopisany at 19:20 ---------- Poprzedni post napisany at 19:19 ----------

idzie jakos samemu sprwdzic ten zaworek sterujacy od EGR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ta gruszka czarna jest na zatrzaskach w środku jest membrana gumowa jeżeli przepuszcza to klapa nie zamyka :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chodzi mi o to ze ten wezyk do wchodzi w gruszke nie to wlasnie nie podaje podcisnienia jak gasze czy odpalam auto... czyli cos jest nie tak ze nie ma podcisnienia w przewodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm a gdzie znajduje sie ten zaworek od EGR?

---------- Post dopisany at 19:20 ---------- Poprzedni post napisany at 19:19 ----------

idzie jakos samemu sprwdzic ten zaworek sterujacy od EGR?

ciebie interesuje nie tyle zaworek od EGR (N18) a zaworek sterujący klapy gaszącej. Oba są zmocowane w pobliżu prawego reflektora - jak zdemontujesz lampę do znajdziesz dość łatwo jeden i drugi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha a jak moge sam sprawdzic czy jakis jest wlaniety? czy musze miec na podmianke inny?

---------- Post dopisany 31-07-2013 at 19:29 ---------- Poprzedni post napisany 09-07-2013 at 23:28 ----------

WITAM NIE MA KTOS SPRAWNEGO ZAWORKA O NR 1J0 906 283 C ? u mnie w wezyku ktory wchychoi do czarnej malej gruszki klapy gaszacej nie ma wogole cisnienia sprawdzilem gdzie idzie ten wezyk i wychodzi z zaworka o nr co podalem. to na pewno bedzie ten zaworek uwalony? mysle ze n75 i ten n18 sa sprawne bo z turbina nie mam zadnych problemow. ten wezyk co wchodzi w czarna gruche klapy gaszacej to powinien wogole zaciagac czy wypyhcac cisnienie z siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żebyś mógł zobaczyć czy działa to ktoś musi zapalać i gasić bo tam tylko chwile jest podcisnienie a jak masz uwalony zawór zwrotny na przewodzie idacym do pompy vacum taki plastikowy biało czarny to nie musi działać wcale.

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie zdejmij i dmuchnij w niego jeżeli w jedna puszcza a w druga nie to jest dobry. On ma zadanie utrzymać podcisnienie po zgaszeniu auta żeby mogło zamknąć klapę bo pompa juz nie działa.

Przy okazji sprawdź wężyki może przetarte. I spróbuj zassac ta gruszke od klapy bo może rozerwana . Najlepiej się sprawdza duża Strzykawką.

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu widac na silniku podczas gaszenia jak zamyka sie i za chwile wraca do otwartego

u mnie przy gaszeniu wogole sie nie rusza ta raczka...

---------- Post dopisany at 00:03 ---------- Poprzedni post napisany at 00:02 ----------

czyli u mnie ciagle jest otwarta ta klapa, zaczac od wymiany n293?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spraedziles co mówiłem? Dobrze inaczej niech ktoś zgasi auto a ty w tym czasie do zdjetego z tej gruszki przewodu masz mieć przylozony palec i na chwilę masz poczuć ze zasysa powietrze. Jak zasysa to znaczy ze ta cała grucha czy siłownik jak wolisz jest do wymiany. Ale podobno tylko z nowym EGR ja sprzedają.

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie juz robilem to i bylem u mechanika nawet podlacyzl jakies do meirzenia cisnienia i nic...nie chce mi sie czekac az bedzie mial czas lubie sam pogrzebac i cos zrobic :) to mzoe byc uwlony ten zaworek?

---------- Post dopisany at 00:22 ---------- Poprzedni post napisany at 00:21 ----------

bo jesli by wogole pompa vacum nie dawala cisenia to nawet trubo by nie chodzilo tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak a hamujac lamał byś siedzenie bo serwo by nie działało. Ciekawe czy prąd do zaworka dochodzi?

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

---------- Post dopisany at 00:36 ---------- Poprzedni post napisany at 00:34 ----------

Weź jakiś miernik i obadaj wtyczkę na zgaszonym i zapalonym silniku.

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok jutro lukne czy jest prad na wtyczce :) bo ogllnie jesli nie ma cisnienia tam to odpowiada tylko ten jeden zaworek n293?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod warunkiem że ktoś tych wężyków wcześniej źle nie pozakladal.

Szczerze to nie spotkałem się z uszkodzeniem akurat tego zaworka. Zawsze albo były przewody urwanie albo źle założone przewody podciśnienia albo membrana w tej gruszke rozerwana lub zatarta klapa ze jej nawet ręką zamknąć nie szło.

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm sprawdze jesczze czy te wezyki sa dobrze zlozone widzialem na forum opis gdzie kazdy ma isc...nie no jak reka robie popycham te ramie to chowa sie i odbija ladnie :) sprawdzalem przewody to sa ok nigdzie nie widze dziury cze pekniecia... no nic najpierw sprawdze czy prad jest na wtyczce od tego zaworka ;) dzieki zza pomoc Krzysiek :) jak co jutro napisze jescze :) pozdrawiam:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm sprawdze jesczze czy te wezyki sa dobrze zlozone widzialem na forum opis gdzie kazdy ma isc...nie no jak reka robie popycham te ramie to chowa sie i odbija ladnie :) sprawdzalem przewody to sa ok nigdzie nie widze dziury cze pekniecia... no nic najpierw sprawdze czy prad jest na wtyczce od tego zaworka ;) dzieki zza pomoc Krzysiek :) jak co jutro napisze jescze :) pozdrawiam:wink:

Wykręć EGR i przeczyść sobie klapę gaszącą też to może być powodem szarpania budą bo się nie domyka :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...