Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czego tyczą się błędy - przepływomierz??


Arkom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od pewnego czasu moje auto kuleje tzn nieraz nic się nadzieje a nieraz jak go coś "strzeli" to nie da się autem jechać. Auto podczas jazdy się poddusza, nie reaguje na wciśnięcie pedału gazu słabnie, strzeli w tłumiku, to tak w skrócie. Pojechałem na kompa i po podpięciu pokazały się błędy

1. Obwód CTP obwód otwarty

2. Czujnik otwarcia przepustnicy/ czujnik położenia pedału gazu - położenie krańcowe ( nie pamiętam czy otwarcia, czy położenia )

3. I tego niestety nie zapamiętałem :/

W każdym razie na podłączonym kompie została zdjęta wtyczka od przepławki i żaden nowy błąd się nie pojawił. Sama przepływka została przeczyszczona, fakt faktem że trochę było tam brudu ale spray załatwił sprawę. Przejechałem się autem i jak narazie jest ok, ale czy tak zostanie???

Pytanie moje jest takie czy te błędy rzeczywiście tyczą się przepływki czy jednak czegoś innego, ten trzeci też miał coś podobnego jak ten drugi z tego co pamiętam. Chciałbym mieć pewność że to przepływka bo nowa trochę kosztuje a jak już kupię to chciałbym żeby pomogło.

I jeszcze jedno pytanie bo 50 zł a każdorazowe podłączenie pod kompa to mi się nie widzi. Powiedzcie mi jaki interfejs kupić i jaki program, najlepiej dajcie jakieś linki do aukcji itp.

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaj dokładnie numery błędów. czyszcsenie przepływki nie do końca załatwia sprawy i nie koniecznie to ona do wymiany moze tez byc przepustnica zapchana a obroty ci faluja??

---------- Post dopisany at 16:55 ---------- Poprzedni post napisany at 16:54 ----------

a jeslichodzi o interface to wchodzisz w allegro i szukasz obd2 i ci wyskoczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hee numery błędów to bd mały problem, z tym że na to nie zwróciłem uwagi :/ Co do falowania obrotów różnie to bywa ale ogólnie powiedziałbym, że jest ok jak falują to minimalnie. A co do interfejsu to ok dzięki a jak z programem??

---------- Post dopisany at 17:12 ---------- Poprzedni post napisany at 16:58 ----------

Na allegro jest tych kabli od groma w różnych cenach. Powiedzcie czy warto kupować droższy kabel czy wystarczy taki za około 50zł

---------- Post dopisany at 17:17 ---------- Poprzedni post napisany at 17:12 ----------

I co myślicie o czymś takim:

KOMPUTER DIAGNOSTYCZNY AUTOMAX 380 OBD2 PROMOCJA!! (3390925273) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Domyślam się że czymś takim można jedynie zdiagnozować błędy i je wykasować więc chyba taki komputer nie ma sensu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy taki zestaw bd ok??

1.4a 2010 INTERFEJS ELM 327 ELM327 + CAN OBD2 USB (3422547564) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

I jeszcze coś akurat na tej aukcji jest napisane w wymaganiach sprzętowych, że współpracuje on z systemami Windows 95, 98, XP a co z nowszymi systemami np Windows 7??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam zwykły niebieski chińczyk za +-20zł i vcds (legalny za darmo z neta) i wszystko idzie tym zrobić.

Kup jakiś kabelek, skasuj błędy zobacz co wróci, zrób logi i się coś wyjaśni :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebieski hymm daj jakiś link z allegro

---------- Post dopisany at 21:15 ---------- Poprzedni post napisany at 21:14 ----------

I skąd ten program ściągnąć ??/ jakaś stronka by sie przydała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INTERFEJS KABEL DIAGNOSTY VAG USB OBD VW AUDI SEAT (3402284518) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

VCDS lite 1.2 full version VCDS lite 1.2 full version [] - - It's Free! : Vag-Diag : VAG diagnostic tools

spróbuj poszukać kabla w swoim mieście to za przesyłkę nie zapłacisz i będziesz miał od razu, soft vcds 1.2 lite z czego byś nie ściągnął to powinno iść :wink:

---------- Post dopisany at 21:36 ---------- Poprzedni post napisany at 21:33 ----------

ten vcds hula pod win7 a vag-com nie (przynajmniej u mnie) a programy wg. mnie niczym się nie różnią, jak chcesz vag-coma to szukaj po chomikach itp lub rzuć mailem na pw :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc kupię ten na allegro co mi dałeś przesyłka tania więc looz a programu poszukam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co będziesz szukał, ściąg też z tego linka (3,3 Mb) jak nie będzie działał choć powinien to szukaj po nazwie z innej stronki, vag-coma trzeba kombinować z witaminkami i wirtualami :doh: stery ftdi też powinny tam być, jak nie to zainstaluj najpierw polskiego vaga 4,9 lub poszukaj samych sterów :wink:

5 dych za podłączenie.. kradzieje :doh: a o logach pewnie nie słyszeli :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopytam jeszcze nie ma tego programu w wersji polskiej, pytanie może głupie ale ponoć kto pyta nie błądzi :P

---------- Post dopisany at 22:03 ---------- Poprzedni post napisany at 21:58 ----------

Co do tej ceny za podłączenie hee to powiem Ci, że to u takiego zwykłego mechanika, bo jak byłem w serwisie Zimnego powiedzieli mi 120 zł :) Ogólnie ogarniam sprawy związane z autem i z reguły naprawy przeprowadzam sam ale właśnie brakuje mi tego programu i kabla w tym aucie ( mam je od niedawna ) nie mam zamiaru za każdym razem płacić 50zł. Powiem Ci więcej mam tez problem z ABS-em i koleś popatrzył w kompa i jako takich błędów związanych z nim nie było no to mówię mu, że może przejdziemy się i zobaczymy czy wszystkie czujniki jednakową prędkość pokazują a on, że tak jasne ale nie dziś bo ma problem z laptopem XD ehh tak czy siak muszę opanować sprawę diagnozy kompem myślę, że szybko się tego nauczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat wciągniesz szybko bo to nic trudnego a wszystko na forum znajdziesz :wink:

Serio 1.6+automat w wieku 21 lat :decayed:

Nie pojedzie bo ma problem z laptopem :grin: w sumie dobrze kmini bo na drugi dzień jak podłączy to pasuje kolejne 5dych zgarnąć :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak 21 lat i automat :), początkowo go nie chciałem tzn automatu ale była okazja bo to auto po rodzinie stąd w tym wieku mam to autko :P, muszę go trochę "pod picować" pod siebie i bd cacy. To nie jest moje pierwsze auto, pierwsze było bardziej magiczne i rodem z PRL-u :) marka Tavria silnik 1.1 55KM na gaźniku z LPG. Na nim nauczyłem się bardzo dużo, od tego auta zaczęła się moja "przygoda z motoryzacją, mechaniką i itd. ( obecnie studiuję mechanikę na PŁ ). Wiele osób śmieje się z tego auta, a ja powiem że pozory mylą, miała wiele magicznych rozwiązań konstrukcyjnych fakt, ale miała swoje plusy i co najważniejsze mało paliła :) jakbym nie gniótł pedału gazu spalanie było niskie. Pozbyłem się jej z jednego powodu zaczęła się sypać blacha. W planach odległych mam zamiar wrócić do tego auta, z tym, że bd tylko buda oryginalna, w planach wiele zmian pod maską, ale to takie marzenia :P. Co do dziwnych rozwiązań konstrukcyjnych Tavrii hee dużo by wymieniać np tarcze hamulcowe na przodzie przykręcane bezpośrednio do felgi a nie do piasty, jak już jestem przy feldze to sama felga też ciekawa bo na 3 nakrętki trudno opisać ale myślę że zdjęcie wiele powie:P

Tak wygląda felga w tavrii :)@FELGA_OBRĘCZ KOŁA TAVRIA NOWA GAT - 2 (3358805801) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

a tak tarcze :)TARCZA HAMULCOWA PRZOD ZAZ TAVRIA TAWRIA 1102 1.1 (3371297489) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Ciekawy jestem, czy jest ktoś w stanie wyobrazić sobie w jaki sposób jest zamocowana felga z tarczą, oba te elementy nie były nijak przykręcone do piasty, i napęd na przód oczywiście :) z innych ciekawostek bieg 5 był w miejscu klasycznego wstecznego czyli lewarek max w prawo i w dół xD a wsteczny lewarek max w prawo, wcisnąć i do przodu :). Mógłbym tak wymieniać długoo :)

Trochę się rozpisałem ale wracając do audi, jeździ mi się nim dobrze, automat wygodna sprawa, ale zdarza mi się tez jeździć manualami jak narazie nie mam z tym kłopotów :)

Co do diagnozy to mam to samo zdanie, znowu zapłacę 50 zł hee dobre sobie, i tak miałem zainwestować w kabel a teraz jest okazja. Jak już bd go miał to jak coś mogę liczyć na Twoją pomoc w stawianiu pierwszych kroków w diagnostyce komputerowej???

---------- Post dopisany 27-07-2013 at 18:56 ---------- Poprzedni post napisany 26-07-2013 at 20:30 ----------

Samo czyszczenie przepływki jednak nie pomogło na długo, dziś problem wrócił. Mam pytanie bo narazie nie mam kabla myślę, że pod koniec przyszłego tyg bd miał ale do rzeczy czy da się w Audi sprawdzić przepływomierz w ten sposób, że musiałbym zmierzyć napięcie na jednym z kabli od przepływki. Z tego co wiem w moim Audi zasada działania tego urządzenia opiera się o nagrzanie drutu wew, niego pod wypływem przepływu powietrza i wraz ze wzrostem temp drutu rośnie napięcie ( na jednym z trzech kabli ), nie wiem czy moja teoria jest dobra w kilku autach to testowałem i się sprawdziło, czy w Audi taki patent też przejdzie?? Chciałbym mieć pewność, że to przepływka bo to jednak wydatek, a jak już kupić to żeby pomogło. Nie wiem tylko na którym kablu należałoby zmierzyć napięcie i w jakich granicach powinno ono się zmieniać, tzn nie znam tych parametrów dla Audi, np w Oplu bym sobie poradził :P Czekam na pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[/color]ten vcds hula pod win7 a vag-com nie (przynajmniej u mnie) a programy wg. mnie niczym się nie różnią, jak chcesz vag-coma to szukaj po chomikach itp lub rzuć mailem na pw :wink:

u mnie jakoś działa ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy, kabel już jedzie do mnie, program ściągnąłem ale nie VAG COM tylko ten drugi. Myślę, że pod koniec tygodnia bd już miał wszystko bo laptopa tez musiałem sobie kupić ( i kupiłem, i tez do mnie jedzie :P ). Mam tylko prośbę jak ktoś mógłby napisać mi albo zrobić jakieś screeny jak krok po kroku sprawdza się błędy i kasuje je tym właśnie programem, nigdy wcześniej tego nie robiłem i chciałbym wiedzieć od czego zacząć, nie chciałbym czegoś wymodzić jak bd to robił dlatego proszę o pomoc.

---------- Post dopisany 07-08-2013 at 20:23 ---------- Poprzedni post napisany 29-07-2013 at 15:20 ----------

Witam niedawno przyszedł mi kabel, miałem pewne problemy z zainstalowaniem interfejsu ale mniejsza z tym obecnie program mi działa. Zrobiłem diagnozę tzn odczytałem błędy ze wszystkich zakładek. Przypomnę że mój problem z autem wygląda tak, że nie zawsze ale często zdarza się, że podczas jazdy auto się dusi, słychać strzały w tłumiku, auto nie reaguje na pedał gazu niekiedy trzeba zjechać na podobne zgasić auto i po chwili jest ok ale czasem nie na długo. Proszę o pomoc chciałbym mieć pewność czy to przepływka czy nie ( jak narazie nie ejstem tego pewny ). Mam już dość tego problemu więc proszę o pomoc.

VAG-COM Version: Release 409.1-S


Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
  Controller: 8D0 907 557 H
  Component:  1,6L R4/2V MOTR AT D01
  Coding: 04031
  Shop #: WSC 00000
7 Faults Found:
00670 - Throttle Position Sensor (G127)
           06-10 - Signal too High - Intermittent
16507 - Throttle Position Sensor (G69): Signal too High
           P0123 - 35-10 - - - Intermittent
17913 - Throttle Idle Switch (F60): Does not Close or Open Circuit
           P1505 - 35-10 - - - Intermittent
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
           P0134 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
           P1570 - 35-10 - - - Intermittent
17735 - Knock-Control: Cylinder 3: Regulation Limit Exceeded
           P1327 - 35-10 - - - Intermittent
17734 - Knock-Control: Cylinder 2: Regulation Limit Exceeded
           P1326 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans
  Controller: 01N 927 733 AD
  Component: AG4 Getriebe 01N    2332
  Coding: 00000
  Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
           16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
  Controller: 4D0 907 379 D
  Component: ABS BOSCH 5        7402
  Coding: 0265108005  
  Shop #: BB 37402
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments
  Controller: 8D0 919 033 C
  Component: B5-KOMBIINSTRUMENT  D03
  Coding: 00142
  Shop #: WSC 19411
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer
  Controller: 4A0 953 234 
  Component: IMMO AUZ9Z0S4351659 D76
  Coding: 00000
  Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
01176 - Key
           07-10 - Signal too Low - Intermittent

End   --------------------------------------------------------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krokowy pierdoly, sonda kaput (sprawdź czy dochodzi napięcie), silnik zablokowany przez immo, spalanie stukowe na 2 i 3 cylindrze.

Skasuj błędy i zobacz co wróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i załoz nowy temat... bo w temacie jest o przeplywce w ADP... a caly wątek o kupowaniu kabla

Kłódka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...